Firma Kore má své kořeny v devadesátých letech, kdy její elitní komponenty patřily po boku kanadského Syncrosu a Race Face mezi kultovní značky, které na svá kola osazovaly prestižní bikové firmy.
Dnes, kdy se píše rok 2011, se firma Kore připravuje na oslavy svých dvacetin a jelikož se komponenty této americké firmy po letech opět dováží do Česka, rozhodli jsme se vám představit průřez její produkcí.
Na začátku byl patent bratrů Martina a Charliho Kurkeových týkající se MTB sedlovky a jejího specifického sedlového zámku, kterou proslavila zejména spolupráce se značkou GT. Posléze se přidaly také Ahead představce a další komponenty, které byly vyráběny ve svých nejvyšších specifikacích výhradně v USA.
Dnes je všechno jinak a Kore stejně jako spousta dalších značek vyrábí celou svou produkci na Dálném východě. Nicméně sídlo firmy včetně vývoje je stále ve Spojených Státech a firma dlouhodobě spolupracuje na vývoji svých komponentů s elitními závodníky. Mimochodem, jedním z nich je i český mistr světa ve 4X Michal Prokop, který se firmě Kore upsal již v roce 2006.
Ale pojďme se konečně podívat na to, co Kore nabízí dnes ve svém rozsáhlém katalogu. Inovativní přístup k sedlovkám a zejména jejich zámkům jsme již zmiňovali v ůvodu článku. V současnosti se Kore stará o propagaci specifického způsobu uchycení a nastavení sedel k sedlovkám systémem I-Beam. Sedlo je místo dvou samostatných ližin opatřeno duralovou kolejnicí, která je prostřednictvím speciálního zámku se dvěma vodorovnými šrouby spojena se sedlovou trubkou.
Kore nabízí jak samotná sedla, tak samotné sedlovky, ovšem výhodněji můžete pořídit celé sety. K dispozici je však také speciální adaptér, díky kterému je možné upevnit k sedlovce i klasické sedlo s běžnými ližinami. Kore tento svůj systém nazývá T-Rail a nabízí ho buď ve verzi s přímým uchycením, nebo s 20ti milimetrovým odsazením.
Dalším komponentem, který je v nabídce Kore zastoupen, jsou řídítka. Výrobce je nabízí v mnoha provedeních rovnými krátkými počínaje po osmistovkové vlaštovky konče. Široká je rovněž také škála použitých materiálů od několika typů duralu po karbonová vlákna. Samozřejmostí jsou také různé varianty barev a průhybu řídítek.
Nebylo by to Kore aby nemělo v nabídce představce. Ty také neodmyslitelně patří k historii firmy a ačkoliv jejich tvary jsou již mnohdy dosti jiné, než před patnácti roky, stále v katalogu najdete kromě jiných také nejvyšší XC model Elite, který využívá stejný systém uchycení řídítek jako kdysi.
Kore navíc nabízí také vlastní zátky hlavového složení označené jako Kore System K34 a v nabídce najdete také nové Direct Mount představce pro sjezdové vidlice Rock Shox a Marzocchi.
Daší oblastí, kterou Kore obhospodařuje, jsou náboje a celá zapletená kola. Pravda, nejde o žádné superlehké hightechy, nicméně za zmínku stojí jejich speciální univerzální systém, který umožní využít náboj jak v provedení bezkotoučovém, tak s kotouči obou standardů uchycení to jest jako šestiděrové nebo jako Shimano centerlock.
Náboje Kore dodává nejen pro XC s běžnými rychloupínáky, ale rovněž pro gravity disciplíny s různými rozměry osiček včetně 20mm pevné přední a 12mm zadní. I v tomto případě pak také platí, že v nabídce naleznete více barevných provedení.
Ani to však ještě není všechno. Kore dodává také vlastní gripy, pedály a dokonce i kliky a to v několika provedeních. Ceny jednotlivých komponentů nejsou nijak dramatické, takže pokud uvažujete o stavbě nového kola, nechcete zaplatit majlant a přitom jste příznivci spíše konzervativních tvarů, tak by pro vás Kore mohlo být tou správnou volbou.
Pokud chcete zjistit informace o kompletním sortimentu značky Kore, mrkněte na stránky výrobce www.kore-usa.com. Informace o aktuálních cenách pak hledejte na webu českého zastoupení.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na jaczub — #2 Kdyby bylo na mně, tak ano. Kolo ale není mé, já jen dodal dobově odpovídající kokpit. Takže zřejmě zůstane zakonzervované jako lowend youngtimer. (:
odpověz na tento komentářodpověď na kubiczech — #1 A co ty ostatni koponenty, vcetne prevodu, razeni, kol, ramu a vidlice? Neplanujes vymenu? :D
- na tento komentář reaguje kubiczech — #3
odpověz na tento komentářKdyž Kore, tak tohle - http://kubiczechkubiczech.rajce.idnes.cz/Wheeler_800Zx_Ride_CrMo/#New_DSCF6884.jpg - ale ani ta současnost nevypadá vůbec špatně.
- na tento komentář reaguje jaczub — #2
odpověz na tento komentář