Frantíci letos překopali svůj pohled na modelovou řadu Zesty a po testu modelu AM vám dnes představíme pro změnu novinku XM...
Modelová řada Zesty prodělala v posledních několika letech poměrně dost zásadních změn. Nejprve se transformovala z 26" na 29" a 27,5" varianty, aby se nakonec ustálila výhradně na 27,5" kolech a 29" přenechala jiným modelovým řadám.
Označení XM napovídá, že na rozdíl od více do endura zaměřené AM verze půjde v tomto případě o trailové, nebo pro některé až pohodlné marathonské kolo. XM totiž pracuje se 120 mm zadního zdvihu, který je zkombinovaný se 130 mm zdvihu předního.
Rám druhého nejnižšího modelu v nabídce je postaven z hliníkových trubek slitiny řady 6000, které jsou decentně naohýbány a tvarovány tak, aby především plnily funkci a současně rám přesně zapadal do konstrukční štábní kultury značky. Nejvýraznějšími prvky, které vám padnou do oka při prvním pohledu na bike, jsou dvojitě prohnutá spodní rámová trubka, jejíž prohnutí je však ryze designovou záležitostí, a plochý "jekl" zpevňující rám u sedlové trubky. Na něj je navařen horní úchyt vahadla.
Celkové zpracování rámu je zcela poplatné dnešní době, kdy tlak na cenu vládne naprosto všude. Zapomeňte tak na drobné detaily nebo precizně zabroušené sváry hlavové trubky, kterými se Lapierre mohl chlubit ještě před několika lety (Lapierre Zesty 314 TEST). Dnes je rám prostý jak prolisů hlavovky, tak precizního hydroformingu horní rámové trubky či broušených svárů u hlavovky. Inu nová doba, nový image...
Jakkoliv se mění provedení, samotný charakter kola, resp. vlastnosti jeho odpružení byly v podstatě zachovány. Zadní stavba stále spoléhá na vlastní systém čtyřčepového odpružení. OST+ je přes poměrně masivní vahadlo přepákován na tlumič umístěný tentokráte pod horní rámovou trubkou. Designově zajímavým prvkem je zde barevný přechod zadní oranžové části na úrovni sedlové trubky do světle modré barvy, což z dálky vypadá, že horní vzpěry zadní stavby procházejí sedlovou trubkou.
Geometrie modelu XM se liší oproti AM verzi o pouhý půlstupeň ve strmějším hlavovém úhlu. Zadní stavba má totožnou délku 430 mm a středové složení je o 5 mm níže. Fakticky je jasné, že v rámci unifikace se v případě Zesty podařilo dostat z jednoho rámu dva modely kol pouhou výměnou tlumiče a vidlice a nabídnout tak zákazníkům dvě poměrně zásadně odlišná kola.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…