Pól končí a s ním i celá komise MTB

Včera byla potvrzena zpráva o odvolání Zdeňka Póla a celé komise MTB. Do září jsou jejím vedním pověřeni pánové Marek se Slavíčkem...

Autor: Petr Bureš
Pól končí a s ním i celá komise MTB

Rok, měsíc a devět dní, to byla doba po kterou v čele komise MTB při svazu cyklistiky působil Zdeněk Pól. Mnozí si od jeho jmenování (Zdeněk Pól: Nechci, aby byla Komise MTB jen imaginární orgán) slibovali čerstvý vítr v dosud stojatých vodách české bikové "politiky", jiní mu mnoho šancí na úspěch nedávali. Zdeněk Pól a s ním i celá komise MTB byl odvolán presídiem Českého svazu cyklistiky na jeho zasedání dne 15.6. 2011.

O tom, že to neměl ve své funkci jednoduché a mnohdy se musel doslova prát s větrnými mlýny, jsme informovali již letos na jaře v hodně diskutovaném článku Dva kohouti - jeden pohár. Pravdou však zůstává, že i jemu se některé věci povedly více a některé méně.

Mezi ty povedené se rozhodně řadí nedávno zveřejněný kalendář poháru MTB 2012, resp. jeho první návrh Český pohár horských kol 2012 představen! Snaha o transparentní rozhodování komise a pravidelné zveřejňování výsledků hlasování, či vytvoření tak zvaných pracovních skupin starajících se o jednotlivé disciplíny.

Mezi méně povedené záležitosti, za které jako předseda komise nesl Zdeněk Pól odpovědnost, patří zejména nevyslání reprezentantů na letošní ME v marathonu, za což dostal údajně svaz pokutu ve výší 150 tisíc Kč. Bohužel se mu včas nepodařilo dotáhnout ani sjednocení pravidel MTB závodů a jejich formulace v jednom dokumentu, který měl sloužit jako hlavní podklad pro stávající i nové rozhodčí a skutečnost, že dodnes nejsou jasná olympijská nominační kritéria v XC a zajištěny výjezdy na ME a MS XC 2011, resp. testovací XC závod v Londýně na olympijském XC okruhu.

Pravdou rovněž zůstává, že Pól nevyhledával časté návštěvy u vedení svazu v pražském Motole a svou práci a práci komise raději ponechával na domácích residencích jednotlivých členů, ale to lze považovat spíše za klady, než zápory, protože nutit k pravidelnému dojíždění na schůze komise jednotlivé členy, kteří byli či jsou z různých koutů republiky ve chvíli, kdy to všichni dělají bez nároku na jakoukoliv mzdu, není úplně košér v době internetu, Skypu či Facebooku.

Většina důvodů, které vedly k odvolání komise MTB je tak spíše úsměvná a jen dokládá strouchnivělost některých mozků ve vedení Českého svazu cyklistiky. Odvolat v polovině sezony před MS a ME orgán, který se má starat o reprezentaci a delegování rozhodčích na pohárové závody není zrovna šťastným řešením a Petr Marek s Janem Slavíčkem teď budou mít co dělat, aby se jim podařilo zdárně "doklepat" letošní sezonu a pokusit se vybudovat novou komisi MTB, která by měla důvěru veřejnosti alespoň takovou, jakou si získala pod vedením Zdeňka Póla.

Následuje oficiální dopis s důvody odvolání komise MTB.

Přečteno - 30408x Tagy:
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #53 Zdeněk Pól - vloženo: 15.07.2011 v 20:59:18

    odpověď na Honza K. — #52 Ta cesta zdaleka nekončí, ještě zbývá hodně udělat...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #52 Honza K. - vloženo: 14.07.2011 v 10:52:32

    odpověď na Zdeněk Pól — #49 Je vidět, že jsi skutečně prošel značnou cestu a mě nezbývá nežli se ztotožnit s tím co píšeš. Při vstupu do koloteče "velké cyklisiky" za Karlovarský kraj jsem byl pln ideálů a přesvědčení. No mnohokrát se mi udělalo šoufl z toho jak jsem přicházel na to jak se ty věci dělají. Proto skutečně pokud změna, tak ji nepřipravovat tady.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #
    2. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #53
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #51 Zdeněk Pól - vloženo: 02.07.2011 v 11:50:48

    Pavlo, základem je znalost stanov ČSC, donedávna neveřejných, navzdory zákonům této země. Tady jsou... http://www.4x.cz/wp-content/uploads/2011/07/csc_stanovy_2009.pdf

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #50 Pavla Nováková - vloženo: 02.07.2011 v 01:07:59

    odpověď na Zdeněk Pól — #49 Myslím, že jeden ze základních problémů je, že téměř nikdo (mne nevyjímaje) pořádně neví, jak ČSC funguje a každý přirozeně vidí jen výsledky / "výsledky" práce ČSC, které jsou podstatné z jeho úhlu pohledu. Právě ucelená specifikace požadavků všech zájmových skupin a pochopení současného stavu může vést k racionálně úvaze o tom, co a jak by se mělo změnit. I případný závěr, že nemá cenu pokoušet se vytvořit novou organizaci s výčtem všech "proč ne" by jistě byl přínosný a veřejná prezentace závěrů takové diskuze by mohla přispět k osvětlení stávající situace všem, kdo na problematiku fungování / nefungování ČSC narazí a napomoci ke konstruktivním námětům co a jak zlepšit. Pokud bys byl ochotný se do iniciální diskuze zapojit, budou Tvé, jak píšeš – nabyté znalosti souvislostí – určitě velmi přínosné :-), nehledě na to, že zmapovat důvody proti nové organizaci je stejně důležité jako ty pro.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #49 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2011 v 23:15:58

    odpověď na Pavla Nováková — #47 Pavlo, nejsi rozhodně mimo. Vážím si už jen času, který jsi svému příspěvku věnovala. Také jsem si prošel obdobím, kdy jsem za jedinou cestu ven z marastu považoval nový subjekt. S později nabytou znalostí různých souvislostí už vím, že napravit nepořádek dá práci, ale ještě mnohem víc by se muselo vykonat, než by se nový subjekt dostal aspoň tam, kde teď je ČSC. Stoletý vývoj prostě nelze jen tak přeskočit. Náprava základních problémů ČSC je možná snažší, než to vypadá. Vede k ní několik cest, však některé je třeba plánovat jinde, než zde.

    1. na tento komentář reaguje Pavla Nováková — #50
    2. na tento komentář reaguje Honza K. — #52
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #48 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2011 v 23:03:23

    odpověď na petan — #46 Peťane, ty ses tak rozvášnil, až jsi z toho popletl některá fakta, viď :) Jestli se jen blížím tomu, jak jsi mě vykreslil, tak to abych dobrovolně předstoupil před mezinárodní tribunál pro válečné zločince :) Ale vážně, tvůj názor respektuji a vím, že na něm kus pravdy je. Aniž bych se chtěl obhajovat, v určitých situacích je prostě někdo musí praštit do stolu a ukončit nekonečnou debatu, i když se to většině v tu chvíli nelíbí. Nakonec, za práci komise jsem jako její předseda přijal plnou odpovědnost. Pokud vím, kromě prezídiem dosazeného agenta Marka, kterému se z veřejného dialogu asi dělá nevolno, se ostatní s nastoleným režimem celkem ztotožnili. Možná tak navenek nepůsobím, ale vyjednáváním jsem se dlouho živil. Je ale potřeba striktně rozlišovat mezi vyjednáváním (či lobbováním) a lezením do zadku. Vyjednávat lze se seriózním partnerem, nikoli se sekretářem Svobodou.

    1. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #47 Pavla Nováková - vloženo: 01.07.2011 v 16:41:58

    Českou "oficiální" cyklistiku může posunout správným směrem (z pohledu závodníků, veřejnosti, pořadatelů závodů, sponzorů, ... ) založení nového českého cyklistického svazu (jak již navrhoval Aleš P. v diskuzi níže), který by postupně NAHRADIL současnou neflexibilní a nefungující strukturu v podobě ČSC, jež zjevně nedokáže využít potencionál cyklistiky v ČR. Procesu „postupného nahrazení stávajícího ČSC“ by muselo předcházet stanovení jasné veřejné strategie a cílů, kterých má být dosaženo a které budou zohledňovat cíle všech zájmových skupin; celý proces by musel být smysluplně a koordinovaně navržený, muselo by se do něj zapojit množství lidí, kteří mají zájem pro cyklistiku u nás něco udělat (součástí takového procesu by byla například i realizace auditu na ČSC, jak již bylo v diskuzi navrhováno). Výsledkem by pak mohla být nová skutečně flexibilní, fungující a transparentní struktura, která bude pro českou cyklistiku přínosem. Je třeba předpokládat, že by se nemohlo jednat o práci pro cyklistiku nadšených dobrovolníků v jejich volném čase, ale muselo by se nejspíš jednat o založení nové společnosti, která spojí nadšení pro cyklistiku a komerční cíle zúčastněných a bude také schopna převzít funkce současného ČSC nebo jen jeho MTB sekce.

    ... obecné řeči a nic z toho? ;-)

    Mám spoustu nápadů, málo zkušeností (s realizací myšlenky podobné tomu, co je výše) a snad smysl pro systematický přístup k tomu, co dělám ... a zrovna tento článek (a diskuze k němu) mi nedal, abych se k němu nevyjádřila a nepokusila se o nějakou iniciativu – konkrétně: k realizaci uvedené myšlenky nabízím na začátek koordinaci a sestavení iniciální skupiny lidí, kteří by měli zájem se do vytvoření organizace co by eventuelně postupně nahradila ČSC, pustit, resp. byla by na začátku schopna podrobně zhodnotit, zda je to skutečně reálné na základě shromáždění konkrétních faktů a zvážení všech pro a proti.

    Tímto způsobem tedy oslovuji především ty, kteří už mají zkušenosti s tím, jak ČSC funguje, mají v české cyklistice významné slovo a snaží se pro ni něco dělat – ať už z řad trenérů, pořadatelů závodů, manažerů týmů, elitních závodníků a dalších, kteří na bariéry ČSC dnes a denně naráží ... Pokud byste se chtěli do zmíněné iniciální skupiny zapojit, napište sem jen stručně do diskuze, že máte zájem a své dosavadní zkušenosti a v případě, že zájemců bude dostatek - čímž myslím, že budou mít především dohromady dostatek zkušeností proto, aby dokázali zhodnotit reálnost záměru - zřídím obratem jiný přehledný komunikační kanál, kde můžeme systematicky začít řešit podrobnosti.

    Možná jsem se svým návrhem úplně mimo, ale minimálně jsem se pokusila o aktivní přístup ;-).

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #49
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #46 petan - vloženo: 01.07.2011 v 16:27:09

    odpověď na Honza K. — #45 Sorry Honzo K. Pokud si myslíš že nejsme kocourkov už dávno tak zřejmě nežiješ na Malevilu, nýbrž v Mongolsku. (Replika na jednu z fotek v rámci letošního Malevilu). Samozřejmě, že cokoliv komise odhlasovala, tak ještě neznamená, že platí a že se podle toho budou povinně všichni řídit ačkoliv se to tak nějak gentlemansky předpokládá. Uvedu ti jeden příklad za všechny. Komise MTB letos schválila nový zpusob odmenovani rozhodčích, kteří neměli být vyplácení v hotovosti přímo v místě závodu od pořadatele, ale převodem zpětně ze svazu cyklistiky z peněz, které na svaz měli posílat organizátoři závodů. Je červenec a žádný rozhodčí neviděl od svazu ještě ani korunu za svou práci a náklady na cestovné. Je to kocourkov, šlendrián, nebo prachsprosté okrádání? Přeber si to sám. V každém případě "pročistit ovzduší na sekretariátu" můžeš jako jedinec v podstatě pouze v případě, že se necháš zvolit za člena presidia, a bude vás tam takových většina abyste měli alespoň nadpoloviční většinu.

    Neustálé omílání toho, že už je potřeba s tím něco dělat a kdo že se toho tedy chopí, jsou naprosto prázdné populistické kecy s odpuštěním, promiň! Přečti si stanovy ČSC tam zjistíš, že jedinec nemá absolutně šanci. Je to stejný, jako když teď většina národa omílá ať jde John s Bártou a pomalu celá vláda od válu, taky jsou to jenom názory, a může nás bejt takovejch 78% a stejne s tím nic neuděláme dřív, než budou nový volby. S ČSC je to nemlich to samý, s tím rozdílem, že bohužel těch nespokojenejch informovanejch a současně angažovanejch bohužel většina ani náhodou není a proto je jen malá šance s tím něco udělat.

    Pól toho bezesporu udělal strašně moc dobrýho, jenomže neuměl naslouchat a dělat kompromisy, a ve finále se dostal tak daleko, že nebral na zřetel ani některé názory členů komise MTB a v podstatě se choval jako diktátor. Je mi jasný, že mě teď tady za tyhle mý slova spousty z vás ukamenujou ale věřte mi, že to tak opravdu bylo. Bylo to drsný, napsal jsem o tom na jaře článek a odešel jsem kvuli tomu v podstatě z komise. Zdeněk měl dobrej plán, a jak říkám, fandil jsem mu a podporoval. Věděl a tušil do čeho jde ale v rozhodujících chvílích než aby se snažil politicky lobovat, jednat a získat něco víc pro MTB, tak to díky své tvrdohlavosti nezvlád a sám se tak v podstatě odsoudil k záhubě. Pravdou je, že odešel s čistým štítem a nemusí se za nic stydět, ale z mého pohledu by bylo více ku prospěchu věci, kdyby se býval zachoval politicky a vše dopadlo podle přísloví o vlkovi a koze s tím, že koza by se sežrala postupně a později, ale sežrala by se. Takhle v podstatě on sám zahodil vše, co během roku udělal a to není dobré pro MTB... Přeberte si to jak kdo chcete, za tenhle svúj názor se nestydím, ale možná bych to nenapsal kdyby nebylo takových jako je Honza K. a spol, kteří vůbec netuší co to je být uvnitř chobotnice, přežít a ještě něco rozumného prosadit. Zřejmě mi nezbyde asi nic jinýho, než se nechat sám navrhnout za předsedu, protože představa, že se toho ujme Honza Slavíček ve mně vyvolává nutkání jít se ihned opít žalem...

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #48
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #45 Honza K. - vloženo: 01.07.2011 v 14:04:56

    Jako pořadatel jednoho ze závodů ČP, resp. 3 musáím konstatovat velké zklamání nad takovýmto výrokem. V článku jsou hodnoceny klady a zápory Zdeňkovi činnosti. Za rok zázraky nelze čekat. Nicméně směr byl zvolen dobrý. O tom svědčí právě kalendář ČP 2012. Co ovšem tato situace přinese? Komu pomůže? Sotva jsem zjistil, že se můžeme pustit do páce kolem ČP 2012, přijde zásadní rozhodnutí. Nikde se nepíše a nezmiňuje zda věci, které komise odklepla platí. Já jsem přesvědčen, že platí jinak by to byl Kocourkov jako řemen. Myslím si, že nastálá situace ukazuje, že je zde opravdu čas na změnu ve vedení ČSC. Na místě je pročistit ovzduší na sekretariátu. Ovšem otázkou je a zůstává kdo se toho chopí a zda budeme konečně schopni táhnout za jeden provaz, což zde stále chybí.

    1. na tento komentář reaguje petan — #46
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #44 Aleš - vloženo: 01.07.2011 v 13:54:04

    Maj recht, taky nesnášim tydle telekonference. Co to je za móresy? Když jednání, tak kafe a chlebíček.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #43 Radek F. - vloženo: 30.06.2011 v 23:39:32

    odpověď na OndraVojta — #25 Tesat do kamene Tvá slova!

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #42 Zirda - vloženo: 30.06.2011 v 22:01:44

    Vydržet, vytrvat, bojovat. Audit, dopisy na ministerstvo. V naší zemi se začínají věci trochu hýbat. Je třeba narušit zažité praxe a penězovody lidí, kteří si na to zvykli a udělají cokoliv pro udržení koryt. Výsledky ČSC jsou zde několikrát zmíněny a jasně ukazují situaci i nezasvěceným lidem, veřejnosti. Tohle už není ani na to povzdechovat, smutnit nad tím, to už je na pár kopanců do zadnice.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #41 Jezdec - vloženo: 30.06.2011 v 20:25:22

    Musím se přiznat, že jsem si našel čas a s chutí si celou diskusi přečetl, protože mě ty názory opravdu zajímaly. Ale řeknu vám jednu věc. Podívejte se na to, jaká je úroveň závodů pod záštitou ČSC, jaká je členská základna atp. (a to mluvím o závodech bikových, tam ještě je slušná úroveň, ale co teprve ty silniční... to je jako cestovat v čase, někam do roku 1970) U nás se na poháru sejde 30 lidí v kategorii ELITE, 9 z 10 juniorů musí s kolem skončit, protože každý prostě nemá finanční možnosti na to, to vše platit ze svého. V Itálii, v Německu, ale i v Rakousku se na UCI závodech sejde v Elitní kategorii 100 a více lidí na startu. Ale není to jen, tím, že v Itálii a v Německu je více obyvatel, více cyklistů atp. Co udělal ČSC proto, aby se i na českých závodech pravidelně scházelo tak široké startovní pole? Co udělal proto, aby lidi dali přednost pohárovému klání, zapsanému v UCI kalendáři před závodem KPŽ a jemu podobným? Co dělá svaz proto, aby i v MTB XC (které je olympijskou disciplínou!!) nám rostly nové naděje. Nechci tím říct, že jsou tu snad špatní závodníci a nejsou tu naděje, jen kdyby ta základna byla širší, tak by možných nadějí bylo víc. Co dělá svaz proto, aby měly závody větší prestiž, větší mediální pozornost, atmosféru, více diváků? Na každém zahraničním závodě je nesrovnatelně lepší atmosféra, než je tomu v ČR. A když už se najde někdo, jako je pan Lutovský a vybuduje ve Vimperku atraktivní trať jak pro jezdce, tak pro oko diváka, hned ho všichni oříznou. Osobně je mi asi celkem jedno, jak to tu bude vypadat se svazem, stačí mi, když mi vydají licenci, abych mohl závodit, toť vše. Jen mě nemrzí, že lidi, kteří se o něco snaží a chtějí MTB někam posunout sou oříznuti, z toho se mi chce rovnou zvracet.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #40 ef - vloženo: 30.06.2011 v 20:20:23

    odpověď na petan — #36 Petane tohle je preci nesmysl. Nemyslim si ze je to ve stavu, aby ZP opet sklopil usi a delal to pro ty zavodniky, pro ktere to preci dela, protoze pro svaz to nedela, s vedomim ze je to furt pod hlavickou tehle pablbu. Ten bojkot je dobry napad, protoze je potreba ukazat jak je ten problem opravdu obrovsky. A pak kdo tim muze nejvice pohnout jsou prave ti zavodnici, kteri jsou na zavodech, kde se vyjizdeji UCI body zavisly.

    Donekonecna si srat na hlavu a delat neco pro lasku a pro "ty kluky" a verit ze snad treba oni, az jim bude 30, s tim svazem pohnou,....to asi fakt neni cesta. To totiz jen prohlubuje tu hruzu, kdy si pablbove na svazu proste zvykaj na to, jak zas s nekym vyjebali, ale on jim to preci dalsi rok bude zas ten vul co dostal za usi se vsi pokorou pro lasku k sportu stejne opet poradat... no a ZP a ostatni jim spravne ukazou ze proste uz ne.. A ono se to sesype jako domecek z karet.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #39 BikerX - vloženo: 30.06.2011 v 19:26:56

    Já bych to viděl třeba na žalobu která by napadla zpronevěru dotací ze státního rozpočtu na základě které by nařízení auditu už nemuselo být tak složité a přišlo by se na velmi zajímavé věci podle mne.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #38 Dan1 - vloženo: 30.06.2011 v 19:17:23

    1. Založit konkurenční svaz je nesmysl

    2. Sesadit současné vedení legální-volební cestou je nemožné (už to zkoušeli silničáři a naprosto marně)

    3. Ten nápad s tím hloubkovým auditem ovšem není marný - dokáže to někdo rozjet?

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #37 Zdeněk Pól - vloženo: 30.06.2011 v 19:11:25

    odpověď na petan — #36 Petře, ani si nemyslím, že bych musel něco bojkotovat, to by nejdřív musela přijít objednávka od držitele práv, tedy Remoexu, respektive jejich agenta Marka, což se spíš nestane. A kdyby přeci jen, což nelze s ohledem na bezpáteřnost zmíněného úplně vyloučit, s partou, co má nakročeno do kriminálu, opravdu nic společného už mít nechci. Na úsudky, co bude příští rok, je pořád moc brzy.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #36 petan - vloženo: 30.06.2011 v 18:12:19

    odpověď na Lutovsky Jiri — #33 Jirko, fajn. Pomineme-li situaci se seriálem Kolo pro život, který zcela porušil své původní zaměření a místo na amaterske cyklisty se orientuje na prestižáky a eliťáky a mnohdy vehlas tohoto seriálu zpusobí, že závodníci jedou na něj místo aby jeli na XC pohár, tak podobná situace panuje i ve Sjezdu. Tam jsou krome ceskeho poháru dva další lokální amatérské, které ovšem mají více startujích než ČP. S fourcrossem je to tak nejak asi nejvic nahnuté, protože na pohár jezdí pravidelně jádro tak 40ti lidí a ten zbytek komparzu do 70ti startujicich se jen horko tezko dava dohromady. CX závodů zas takové množství není a obecně si myslím, že tvoje a Zdeňkovi proklamace, že příští rok budete bojkotovat pořádání XC a 4X poháru a radeji udeláte nejky konkurenční nicméně nikoliv pod hlavickou UCI, potazmo CSC nejsou uplne stastne, protože pak to odskáčou ti závodníci, kteří chtějí závodit, potřebují body, potřebují a chtějí reprezentovat o kterých mluví Pavel Bulis. Na jednu stranu chápu Zdeňka i tebe, že už nechcete investovat sve penize a usili do svazu, ale na druhou stranu si uvedomte ze to prece nedelate kvuli svazu, ale kvuli disciplinam, na kterych vam zalezi a kvuli riderum, kteri jsou ti jedini, kterí mohou prilákat zajímave sponzory, media a vse, co je s tim spojene. Ano je to v podstate bludný kruh, ze ktereho není jednoduchá cest ven, ale tebou zmińovaný Hušák už taky nesedí na svém postu a kdo by to ještě pred rokem tipoval???

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #37
    2. na tento komentář reaguje ef — #40
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #35 Michal Prokop - vloženo: 30.06.2011 v 16:50:19

    odpověď na Lutovsky Jiri — #33 Jojo, zlatá slova. Za "zhrzené" pořadatele z Karlových Varů naprosto souhlasím.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #34 Pavel Bulis - vloženo: 30.06.2011 v 16:35:52

    Vážení tak trochu problém je v tom ,že většina z Vás se o "svaz "začne zajímat až když vznikne nějaký problém. Potom je na diskuzních fórech milion názorů a doměnek ale nikdo z Vás se systematicky nesnaží sledovat činnost svazu a jejich funkcionářů.Potom vznikne to,že je tady nejméně pět příspěvků, kde řešíte pojištění a kdyby jste se podívali na stránky svazu, tak v oddíle administrativa - ostatní najdete smlouvu o úrazovém pojištění pro členy ČSC. A ono to opravdu funguje ,jak jsme se v našem oddíle přesvědčili. Jinak samozřejmě souhlasím s většinou názorů ale taky si myslím ,že nemá cenu zakládat jinou organizaci ,protože nevidím reálnou možnost zaprvé jak sjednotit tolik rozdílných názorů a zadruhé není šance na registraci v UCI. Realita je taková ,že většina bikerů opravdu svaz k ničemu nepotřebuje ,ale je tady hodně talentovaných závodníků ,kteří pokud chtějí a mají nato nemají jinou šanci jak se zůčastni ME ,MS a olympiády.

    Jestli ale bude tato situace trvat déle tak nebudou ani tito lidé mit kde se rozvíjet ,protože kromě snad tří lidí to všichni trenéři a manažeři klubů ,kde pracují s mládeží dělají ve volném čase a zadarmo a jejich trpělivost má své meze.

    Pavel Bulis bývalý člen pracovní skupiny komise MTB a trenér.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #33 Lutovsky Jiri - vloženo: 30.06.2011 v 16:19:00

    odpověď na Aleš Procházka — #20 Souhlasím s Alešem, pro začátek si myslím, že by stačilo aby všichni silní pořadatelé českých pohárů z tohoto vystoupili a založili vlastní soutěž, v maratonu to myslim je to nejjednodušší. Tam nejde o žádné nominace apod.. Například taková Česká maratonská serie, sdružení největších maratonu v Čechách, by byla hezká soutěž. Pan Marek by pak nemohl přeprodávat práva na ČP jelikož by je nikdo nechtěl. Já osobně odmítám, za tohoto stavu, zvyšovat úroveň českého poháru XCO závody ve Vimperku. To se raději sejdu s pořadateli dalších závodů a vytvoříme něco jiného.

    1. na tento komentář reaguje Michal Prokop — #35
    2. na tento komentář reaguje petan — #36
    3. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    4. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    5. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    6. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    7. na tento komentář reaguje Petr Marek — #
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #32 Jirinak - vloženo: 30.06.2011 v 14:14:55

    S tou licenci je to pravda.. mit v ni aspon to pojisteni a treba nejaky symbolicky slevy od partneru (trochu analogie napr. s KPZ, kde ma kartu kdekdo) tak je to dobre pro marketing tech partneru i pro drzitele.. Urcite by se tu nejake takove jine sdruzeni, ktere by melo potencial a rostlo a neco nabizelo uchytilo.. Spoluprace s UCI a dalsimi do budoucna vyuzitelna.. S tim svazem se asi tezko jen tak neco zmeni do budoucna.. MTB je jen jedna odnoz, ktera pro svaz neni prioritni.. A ty jejich nechutne oslavy, jak jiz bylo zmineno jsou jenom dukazem naproste senilnosti celeho uskupeni.. Treba to pak na ministerstvu nekdo pochopi, popr. si vsimne, ze je svaz k nicemu a penize tam proudi nazmar, kdyz je zakladna miziva a paralelne roste zakladna jina..

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #31 McBlacky - vloženo: 30.06.2011 v 14:07:33

    dědci neumí s emailem a hned je špatná komunikace

    konečně si oddechli, že jim do toho přestane někdo štourat a můžou zase jet v klidu svoje.

    čest práci!

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #30 Pavel Vančuřík - vloženo: 30.06.2011 v 13:14:03

    odpověď na Dinero — #29 Na každý závod ne, ale na většinu ano. A na místě tu jednodenní licenci nevystaví všude. Ale ať neodbíháme od tématu. Jen jsem tím chtěl říct, že když už nějakou tu licenci máš, tak za to něco dostaneš.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #29 Dinero - vloženo: 30.06.2011 v 13:07:30

    Pavle v Itálii licenci potřebuješ na každý závod, ale na místě si můžeš koupit tkz. jednodení licenci, která stojí od 5 do 15 Euro. Zdravotní sportovní prohlídku si můžeš udělat u nás i s překladem do Italštiny.

    Tak že ve finále, nepotřebuješ plastovou kartičku od našeho svazu a v tom případě ani svaz. Je zde akorát problém českého poháru XC a MČR, kde bez licence nemůžeš získat krásný duhový jersey.

    1. na tento komentář reaguje Pavel Vančuřík — #30
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #28 Pavel Vančuřk - vloženo: 30.06.2011 v 12:57:14

    odpověď na Aleš Procházka — #20 Naprosto souhlasím Aleši. V Itálii např. na MTB závodech licenci potřebuješ vždy. Bez ní je problém se do jakéhokoliv závodu vůbec přihlásit. Všichni závoďáci různých úrovní licenci mají. Ať už od jednotné amatérské organizace nebo italské federace. A těch lidí, co závodí pravidelně je opravdu hodně. Takže základna je velká. Podmínkou získání licence je návštěva sportovního doktora. Závodník pak za licenci zaplatí množství peněz, které odpovídá úrovni úrazového pojištění i pojištění občanské odpovědnosti vůči třetí osobě. A to nejen na závodech, ale i na tréninku. ČSC nic takového nezajišťuje. Ba naopak žadatel o závodní typ licence si musí toto všechno vyběhat sám. Viz. 7.bod žádosti o licenci ČSC:

    "Prohlašuji, že jsem odpovídajícím způsobem pojištěný pro případ nehody a občanské odpovědnosti ve všech zemích, kde budu provozovat závodní cyklistiku nebo trénovat a že toto pojištění je platné pro celé období, pro které požaduji vydání licence."

    Takže náš svaz kromě vyrobení kartičky licence neudělá vůbec nic.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #27 Mario Duda - vloženo: 30.06.2011 v 12:40:44

    no co se tyce ME v maratonu,tak pan Slavicek shanel na

    mistrak zavodniky na P.schodech.coz bylo tyden pred.

    samoazrejme ho vsichni poslali do prdele.Slavicka ME v maratonu nezajim .

    Jinak je to hroznej podrazak a mstivy clovek,staci se jen koukat.T

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #26 Roman55555 - vloženo: 30.06.2011 v 12:30:48

    .. čemu se divíte??? Co byste chtěli od svazu, který nedokáže ani jednou za rok uspořádat jeden jediný důstojný slavnostní večer při korunovaci krále cyklistiky. Tento festival trapnosti a ubohosti každoročně přesně demonstruje úroveň tohoto spolku ...

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #25 OndraVojta - vloženo: 30.06.2011 v 12:10:32

    No, já bych za sebe byl strašně rád, kdyby zrovna amatérské ligy nelezli pod žádný široce rozprostřený deštník jakékoliv organizace, která má cokoliv společného s se státními penězovody (nebo spíš tunely státního rozpočtu). Protože amatérské ligy fungují hlavně díky tomu, že tam nejsou žádné dotace, příspěvky a jiné transfery z eráru a tudíž se okolo nich nemotají žádná podobná bratrstva, která jsou od příspěvků neoddělitelná stejně jako mouchy od hovna. Takže pokud má někdo potřebu se bratřit s politiky a státními přidělovači, nechť tak činí, co mu žaludek stačí, ale hobíky nechte závodit v klidu a za své. Protože v konečném důsledku si za své peníze užijí mnohem víc zábavy.

    1. na tento komentář reaguje Radek F. — #43
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #24 Dinero - vloženo: 30.06.2011 v 12:04:48

    Stále se to opakuje. Už minimálně před pěti lety se zde vedla ta samá diskuze. Český cyklista ČSC nepotřebuje a kvůli licencím by zde mohl být další svaz, jako třeba za louží. Já vím jsme podstatně menší. Všichni jen nadávají na nynější svaz, ale nikdo to nedotáhne do konce, proto že to stojí mraky času, viz. Kejval, Rybařík, Kapoun, Pól ... atd. Hlavně to nechce měnit ten komunistický nynější svaz, ale založit opravdu NOVÝ svaz od 0. Tomu, ale nikdo ze státního nedá ani korunu. Český svaz je mrtvý a Štětina, Marek, Svoboda a spol., tak ty zajímají jen prachy, ale do vlastního domu. FUJ a boží mlýny je stejně semelou a ať se do nich červy dají.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744