Bikecheck: Canyon Grail Petra Vakoče

Dneska vám ukážeme osobní závodní Grail CFR LTD, na kterém už hezkých pár měsíců lítá Petr Vakoč...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Bikecheck: Canyon Grail Petra Vakoče

V rámci závodních bikechecků se vám obvykle snažíme ukázat zajímavé biky českých nebo světových závodníků, které jsou postaveny většinou na bázi špičkových týmových topmodelů, ale nezřídka jsou vylepšeny některými specifickými komponenty. Canyon Petra Vakoče má takových odchylek od sériové specifikace hned několik, tak se na ně pojďme společně podívat.

Základem je samozřejmě nejvyšší provedení druhé generace Grailu, to znamená, že jde o nejvyšší specifikaci karbonového rámu CFR z celkem tří nabízených, a to v limitovaném provedení laku označeném GRVL DZZL.

Nejzásadnější novinkou je tady pochopitelně vnitřní zavazadlový prostor, který Petr samozřejmě využívá, ale o poznání zajímavější je, že i jako závodník si ponechal 1x12 řazení Sram Red XPLR eTap AXS. A jak jinak než v plné palbě, včetně karbonových klik s wattmetrem od Quarqu. Mimochodem dvířka zavazadlového prostoru jsou na tomto rámu ještě speciálně kamuflovány přidaným kostičkovým polepem, aby v době, kdy byl bike ještě pod embargem, nevyvolávaly zbytečné dotazy.

Napřevodování je logicky do závodního tempa, to znamená, že vpředu najdete převodník s 46 zuby a vzadu pak Petr vozí klasickou XPLR kazetu s rozsahem 10-44 zubů. Pro jistotu tu vidíme také lehké doplňkové vodítko řetězu, které naznačuje, že je lepší mít při závodech přeci jen jistotu...

Jiná jsou zde oproti sériové specifikaci také zapletená kola Zipp 303 Firecrest, která nahradila původní DT Swiss GRC1100, a to včetně obutí, které Petr vozí od Challenge, konkrétně model Getaway v rozměru 700x40c.

Zajímavou alternativou je pak, co se košíků a omotávek týká, americká značka Arundel.

Českou stopu na Petrově kole pak zajišťuje české sedlo Joyseat, vyráběné na zakázku prostřednictvím 3D tisku na severu Čech ve Varnsdorfu. Zajímavé je, že ho má Petr nastaveno na svém kole co možná nejvíce vpředu, což se nevidí tak často.

Více se o sériovém modelu dozvíte na stránkách výrobce www.canyon.com.

Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče
Canyon Grail Petra Vakoče

Přečteno - 11139x Tagy: canyon gravel bikecheck
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsCanyon Neuron:ONfly – Superhrdina singltreku
    Canyon Neuron:ONfly – Superhrdina singltreku
  2. TechnikaFotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
    Fotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
  3. Testy - RecenzeTEST: Van Rysel E-GRVL HD
    TEST: Van Rysel E-GRVL HD
  4. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  5. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  6. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Babaja - vloženo: 31.10.2023 v 09:53:01

    Je to pořad stejná písnička :-) Jako zásadní u takové rakety je přeci váha kola. A ta zde zase chybí.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744