Další zajímavý bikecheck, tentokráte z dílen německé značky Canyon, kde vznikl bike, který má za úkol prohánět komplet světovou XC špičku...
Celý cyklistický svět byl minulý týden zvědavý na to, jak dopadne letošní první oficiální bitva světové bikové špičky v rámci prvního závodu světového poháru XCO. Oči většiny bikových příznivců se pak upíraly k souboji generací, který měl prozradit, jak na tom jsou v úvodu olympijské sezony síly dvou největších adeptů na zisk cenných kovů Nino Schurter a Mathieu van der Poel. A stroj, na kterém v Albstadtu válčil druhý jmenovaný, vám dnes představíme.
Mathieu van der Poel jezdí na Canyonech, takže je logické, že má na bikové závody k dispozici špičkový full, postavený na základě modelu Lux CF SLX 9 Team.
Oproti sériovému, už tak vytuněnému modelu, má ovšem Mathieu na svém závodním biku několik změn. Jednou z nejviditelnějších je samozřejmě světle modrá barva rámu, stejná, kterou letos vozí i na své silničce. Spolu s ní dostal Mathieu od Canyonu navíc ještě osobní plastické logo na hlavové trubce zalakované rovněž stejnou barvou. Barvu si zvolil sám, logo navrhoval grafik Canyonu a jedná se o limitovanou edici o 1000 kusech.
Dalším osobitým prvkem laku rámu je nápis "Let the legs do the talking" vespod horní rámovky hned nad tlumičem Fox Float Factory DPS Evol, který je jak jinak než v Kashima provedení. Tlumič je stejně jako vidlice ovládán jednou páčkou z řídítek.
Podobně jako Ondra Cink vozí i Mathieu na svém biku sice o trochu těžší, ale tužší vidlici Fox Float 34 Step Cast v tovární oranžové barvě z modelové řady 2022 se zdvihem 100 mm.
Integrovaný kokpit dodal také Canyon. Jedná se o karbonový model CP08 CF s délkou představce 115 mm, sklonem -22° a šířkou řídítek 720 mm. Šikovným a vkusným detailem je integrovaný držák computeru do zátky hlavového složení. Pohodlný úchop mají na starosti gripy ESI Chunky v bílé barvě. O tom, že má Mathieu dlouhé prsty, svědčí atypicky daleko od řídítek nastavené brzdové páky Shimano XTR M9100.
Zapletená kola jsou postavená na karbonových ráfcích DUKE, které můžeme vídat například i u Pauline Ferrand Prevot, zapletená do nábojů Shimano XTR. Moc hezkým detailem, který již není moc často k vidění, je klasický výplet s dráty svazovanými v křížení pro vyšší tuhost. Obutí dodal Maxxis se svým rychlým modelem Aspen EXO TR. Celkem překvapující je šíře plášťů 2,4", ale možná i díky ní je hustí mechanici Mathieouvi na nižší tlaky, konkrétně 1,2 v předu a 1,3 na zadním kole.
Dalším zajímavým komponentem jsou kliky Shimano XTR M9100 v délce 175 mm osazené wattmetrem SRM a pro našince doposud neznámou značkou převodníku The Mechanic Parts z Holandska. Mathieu pro short track volí převodník se 40 zuby, na XCO závod pak používá menší převodník se 34 zuby. I když je převodník s "nepadacími zuby", tak je pro jistotu shora jištěn nenápadným vodítkem Canyon.
Zbytek komponentového osazení je již v kompletní režii top sady Shimano XTR M9100 s kazetou v rozsahu 10-51 zubů a k tomu příslušnou přehazovačkou a řazením.
Sedlovka je také z produkce Canyonu, jedná se o karbonovou S23 VCLS CF s přímým zámkem. Dodavatelem sedel je Selle Italia, model Flite v šířce 145 mm je z vlastní Mathieu Van der Poel Edice.
Hmotnost celého biku ve velikosti L je 10,5 kg včetně pedálů.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Tommy_25 — #1 Já myslím, že to bude trochu jinak: kolo je focené s řetězem nahozeným někde na 5.pastorku. Ve chvíli, kdy tam MVDP založí některý z větších pastorků a ještě půjde zadek do zdvihu, bude řetěz opouštět převodník v úplně jiné pozici, mnohem blíž k vodítku.
odpověz na tento komentářMám takový pocit, že týmový mechanik moc neřeší nastavení toho mini vodítka, protože takto je podle mě nastavené moc daleko od řetězu aby pořádně fungovalo.
- na tento komentář reaguje jirkas — #2
odpověz na tento komentář