Cannondale Moterra přichází s dietou ale plným výkonem

Evoluce jménem Moterra Carbon vylepšuje a posouvá tento prémiový segment celoodpružených ebiků na další level...

Autor: Petr Bureš
Foto: Cannondale
Cannondale Moterra přichází s dietou ale plným výkonem

Když se u Cannondale řekne Moterra, každý alespoň průměrný fanda této značky si vybaví celoodpružený elektrobike. Dnešek je pak dnem „D“, kdy Cannondale představuje další v pořadí čtvrtou generaci tohoto svého ebiku, která přichází současně ve dvou různých provedeních – jezdivějším Moterra Carbon a drsnějším Moterra Carbon LT.

Moterra Carbon

Jestliže první generace Moterry byla kompletně hliníková a další generace pak přešly na kombinaci karbonového předního rámového trojúhelníku doplněného o hliníkovou zadní stavbu, nejnovější čtvrtá generace Cannondale Moterry ji posouvá již do plně karbonového provedení.

Samotný rám karbonové Moterry je uzpůsobený pro zástavbu nejnovější 5. generace Bosch CX Performance spolu se 600/800 Wh baterií. Rám je připravený a plně kompatibilní tak, aby si zákazník mohl vybrat, kterou z výše uvedených kapacit baterií zvolí. Současně s tím je pak bike plně kompatibilní ještě s přídavným Bosch PowerMore 250Wh extenderem, který lze připojit k jakémukoli modelu.

Ohledně uložení motoru je dobré zmínit, že oproti natočené pozici u předchozí generace se nyní jakoby „narovnal“ a vrátil do přibližně vodorovné polohy. Zůstala přitom ale zachována snadná výměna baterie v rámu – a to díky velkým dvířkům ve spodní části dolní rámovky před motorem.

Samotný rám vychází konstrukčně ze svého předchůdce s tím, že se zapracovalo na větší tuhosti a opravdu výrazném snížení hmotnosti – o 1000 g! Určitých změn pak doznala také geometrie bajku, která má položeníjší vidlici, vzpřímenější sedlovku a překvapivě o něco kratší reach a vyšší stack. Těžiště bajku se přesunulo mírně dolů, díky níže uloženému středu doplněnému o kratší kliky.

Cannondale zde navíc využívá také „size-specific“ rámové technologie, která pro každou velikost rámu optimalizuje nejenom přední rámový trojúhelník, ale pracuje i s různými délkami zadní stavby, jež pomáhají optimalizovat předozadní polohu těžiště.

Zajímavou a originální novinkou je zde také nový koncept představce s integrovaným držákem displeje Bosch Kiox, který tak působí téměř integrovaným dojmem.

Zadní odpružení zůstává stejně jako u předchozího modelu čtyřčepové, se zdvihem 150 mm. Doplňuje ho 160milimetrová odpružená vidlice a možnost mít bike buď jako komplet devětadvacetipalcový, nebo alternativně i v MX/mullet provedení.

Moterra Carbon LT

Drsnější verze tohoto celoodpruženého ebiku přináší více zdvihu, výhradně mullet kombinaci kol a v rámci specifikací se počítá pouze s větší 800Wh baterií.

Dostanete zde rovněž fullkarbon, ale s kratší délkou zadní stavby a naopak vyššími zdvihy. Zadní stavba díky jiné specifikaci tlumičů dává 165mm zdvih, zatímco přední vidlice jsou zde 170mm. Co se týká geometrie, pro detailní porovnání připojujeme kompletní tabulku geometrií:

To, že jde o více bikeparkové stroje, pochopíte na první pohled – zejména díky použitým pružinovým tlumičům.

Že jde o vlajkovou loď mezi elektrobiky, dokládají také zveřejněné cenovky. Ty startují na 177 999 Kč u základní Moterry Carbon 2, pokračují přes 189 999 Kč za Moterru LT a končí na 224 999 Kč za nejvyšší model Moterra Carbon 1.

Kompletní specifikace a další info najdete na stránkách českého zastoupení www.cannondalebikes.cz.

Přečteno - 8059x Tagy: cannondale elektro my2025 moterra
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisPrémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí
    Prémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí
  2. TechnikaFotogalerie: Kellys Theos F100
    Fotogalerie: Kellys Theos F100
  3. Testy - RecenzeTEST: Kellys Theos F100 - nevídaný superlight
    TEST: Kellys Theos F100 - nevídaný superlight
  4. TechnikaFotogalerie: ORBEA Wild M-LTD
    Fotogalerie: ORBEA Wild M-LTD
  5. Testy - RecenzeTEST: ORBEA Wild M-LTD – Až když jí pořádně naložíš!
    TEST: ORBEA Wild M-LTD – Až když jí pořádně naložíš!
  6. Výstavy a veletrhye-SALON zve mimo jiné na největší festival elektrokol
    e-SALON zve mimo jiné na největší festival elektrokol

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 jeminemj05 - vloženo: 03.05.2025 v 03:24:36

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744