Není kolo jako kolo, není model jako model. Řekli byste, že jsme tohle kolo už letos v redakci testovali?
Mají to tak skoro všechny značky. U modelů, kterým věří, že se budou prodávat, nabízejí dvě barevné varianty. Jednu zpravidla odvážnější, nebo jako v tomto případě obdobnou týmovému provedení, a druhou usedlejší, která sází buď na jednu standardní barvu, nebo jako zde na černou, která je stále v hledáčku mnoha cyklistických fandů, kteří nechtějí nikde vyčnívat křiklavými barevnými kombinacemi a raději volí něco podobného.
Cannondale příkladně používá toto schéma u svého trojkového modelu Scalpela - Si, kterého jsme před časem měli i u nás v redakci na delší test.
Možná se proto ptáte, proč se o tomhle kole zmiňujeme ještě jednou, když už jsme toho o něm napsali tolik? Odpověď je jednoduchá. Přišlo nám škoda nevyužít kompletní sadu fotografií tohoto kola, kterou jsme pořídili na prezentacích Cannondale. Navíc je zajímavé podívat se na to, jak se může jeden model toho samého kola lišit jen změnou barvy laku při zachování kompletně stejného vybavení i cenovky.
Pro oživení pár faktů k tomuto modelu. Jde o druhý nejlevnější karbonový model, který je postavený na základním provedení BallisTec Carbonu, což je označení materiálu, který Cannondale používá na většině svých kol. Nad ním je pak ještě BallisTec Carbon v Hi-Mod provedení, které je použito u dražších modelů a které díky větší hustotě uhlíkových vláken umižňuje snížení hmotnosti rámů z něj postavených.
Rám je koncipovaný jako závodní X-Country bike se zdvihy 100/100 mm a novou XXC geometrií, která spočívá v delším rámu, položenější vidlici a kratší zadní stavbě. Tenhle trend dnes vidíme v podstatě u všech nově představovaných kol nezávisle na tom, zdali jde o XC, trailbike nebo enduro.
Koncepce zadního odpružení spoléhá na zadní zeropivot stavbu, která využívá flexe horních vzpěr zadní stavby, a najdeme na ní proto pouze dva čepy. Hlavní spodní, umístěný v řetězové lince, a druhý subtilnější pro uchycení horního karbonového vahadla, který ji propojuje s vodorovně umístěným tlumičem.
Hovořit o kompromisu ve výbavě jde v tomto případě s mírnou nadsázkou, nicméně kdo zná maximalistické pojetí topmodelů této značky, pochopí. Za kompromis se dá považovat osazení tohoto kola pouze klasickými hliníkovými koly NoTubes Crest, nebo to, že vyjma přehazovačky Shimano XTR je zbytek výbavy kompletní XT, včetně nejnovější vysokorozsahové kazety 11-46z.
Pro Cannondale typická vidlice Lefty je zde "jen" v hliníkovém nikoliv karbonovém provedení, nicméně jak řídítka, tak sedlovka už jsou karbonová, což u podobně laděných kompromisně osazených modelů nebývá vždy zvykem.
Sečteno a podtrženo, trojkový Scalpel je celkem slušně osazený a na Cannondale i za poměrně rozumnou cenu, pokud budeme brát v potaz, že jde o nový model, který se vždy prodává za "o něco víc" než jeho předchůdce. Tady je řeč konkrétně o 146 999,- Kč.
Sympatické je, že Cannnondale nabízí Scalpela nejenom jako devětadvacítku, ale také jako 27,5" model. Rozhodující je však v tomto ohledu vaše výška, přičemž neexistuje možnost si ve středních velikostech vybírat, protože XS a S jsou výhradně sedmadvacítky a M, L a XL naopak pouze devětadvacítky.
Kompletní informace o tomto modelu včetně podrobných údajů o geometrii najdete na www.cannondalebikes.cz.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na tchibo — #1 cisty souhlas! jeste ten leskly cerny scalpel vypada dobre,jen skoda tech zlutych polepu....
jinak u toho cannonu to letos neni tak tragicky...
kdyz bych to porovnal s tim.modro fialovym S worksem.s oranzovymi logy atd...je.videt ze ted vyrobci sazi na 90roky...haha
odpověz na tento komentářškoda, že v těchto konzervativnějších barvách nedělají i vyšší modely...
- na tento komentář reaguje jemen01 — #2
odpověz na tento komentář