Americký Cannondale letos předal do své nabídky zajímavou novinku, která posouvá modelovou řadu Trail o velký kus dál a současně přináší nový pohled na hardtaily této značky...
Trail, označení modelu, který se u Cannondale vyskytuje poměrně dlouhou dobu, ale jeho DNA se v průběhu času zajímavě mění. Vždycky to byl hliníkový hardtail, kterým chtěla značka oslovovat méně náročné zákazníky. Zjednodušeně se o něm dá říct, že si vždycky něco bral od dražších karbonových modelů, ale přidával k tomu méně závodních genů.
V nedávné době pamatujeme dokonce modely Trail, které suplovaly absenci hliníkových F-Si a nabízely obdobnou geometrii jako závodní karbonové modely. Po vypuštění hliníkových efesíček se pak trail ujal opět své sportovně ekonomické funkce, aby se letos rozrostl hned o dvě varianty označené SL a SE, přičemž rámově jde o blízké sourozence postavené na stejné bázi, lišící se od sebe zdvihem vidlice. Závodnější SL pojetí dostalo 100mm vidlice s dálkovým lockoutem, zatímco trailovější verze SE nabídne 120mm zdvih bez lockoutu, ale s teleskopickou sedlovkou navíc.
I sportovnější SL provedení rámu je přitom oproti F-Si závoďákům stále více o pohodlí. Cannondale připravil kompletně novou rámovou platformu, která je od počátku koncipována univerzálně. Dnes představené SL provedení přitom nabízí závodnější pojetí rámu, který má za úkol za rozumný peníz nabídnout moderní bike, který začátečníkům poodhalí široké možnosti bikování.
Najdeme tu celkem progresivní geometrii. Cannondale se v tomto ohledu docela slušně odvázal a připravil rámy s opravdu velkým slopingem, krátkou sedlovou trubkou a podsazenými horními vzpěrami zadní stavby. Hlavový úhel dostal hodnotu 68°, sedlový pak 74° s tím, že zadní stavba je ponechána poměrně krátká 435 mm. K dispozici je pět velikostí (XS-XL) a hodnota reache končí na 469 mm.
Samotný rám je svařený z hliníkových trubek, které Cannondale označuje jako Smartform C2 Alloy. Spodní rámovka má kulatý průřez a za hlavovkou je mírně prohnutá. Horní rámovka se pak směrem k sedlové trubce zplošťuje, aby v ní končila, protože horní vzpěry jsou do sedlovky vetknuty níž (podle toho o jakou velikost jde) Profil horních vzpěr zadní stavby využívá SAVE technologie, díky které je rám schopný odpružit malé nerovnosti.
Rám je postavený na boost patkách a závitovém BSA středovém složení. Kabeláž je zde vedena vnitřkem v přední části rámu, po zadní stavbě pak vedení pokračuje vně. Mimochodem, rám je připravený teoreticky i pro přesmykač, ten ale najdete pouze na nejlevnějším vstupním modelu SL 4. Představovaný model SL 3 je na obrázcích ve velikosti S a bez pedálů váží přesně 13,06 kg.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…