Existují věci běžné i méně běžné a americká firma Crankbrothers se snaží vytvářet ty patřící ke druhé skupině...
Dnes vám představíme produkt, na kterém si firma Crankbrothers počátkem tohoto tisíciletí v podstatě vybudovala jméno a dostala se tak do povědomí cyklistických entuziastů jako výrobce, nebojme se to říct, legendárních šlehačů.
Podíváme-li se na trh s nášlapnými pedály, tak musíme konstatovat, že naprostou nadvládu SPD systému Shimano a s ním kompatibilních se v podstatě nepodařilo nikdy nikomu zásadně ohrozit. Nicméně alternativ k němu několik najdeme. Pomineme-li slepou cestu Onzy a jejích kdysi elastomerových nášlapů, uchytily se v praxi vlastně jen Look, Time a právě Crankbrothers.
Crankbrothers Egg Beater 3, o kterých bude dneska řeč, patří mezi vyšší třídu pedálů v nabídce firmy. Jde v podstatě o nejvyšší ocelový model šlehačů, který v sobě nemá použit titan a tím pádem má jednu ne nepodstatnou vlastnost. Tou je skutečnost, že ho může na svůj bike osadit opravdu každý bez rozdílu. Modely s titanovou osou, označené jako Ti, mají totiž jedno zásadní omezení a tím je váhový limit pro jezdce, který je celkem nízký a to 91 kg včetně oblečení, báglu, apod.
Trojkové šlehače jsou novinkou letošního roku 2011. Výrobce si dal záležet především na detailech a jejich designu, což ovšem není nic zásadně nového, protože technokratický design provází produkty této firmy v podstatě od jejího zrodu.
Základem pedálu je stará známá "šlehačí" platforma, díky které disponují tyto pedály nejlepšími samočistícími schopnostmi na světě. Na kované Cro-Mol osičce jsou osazena průmyslová jehličková ložiska, která ji spojují s litým nerezovým ocelovým tělem s dvojicí "ocelových" křídel ze stejného materiálu. Efektně působí laserované nápisy i kombinace ocelově šedé s modrou v podání pružiny a těsnících kroužků.
V krabičce najdete kromě vlastních pedálů také kufry. Ty mají jednu zajímavou vlastnost. Totiž, že nejsou symetrické a je proto potřeba dát si pozor, jak je namontujete na boty. Liší se totiž záměrně tvarem proto, aby bylo možné zvolit si míru, resp. úhel, který je potřeba k vycvaknutí boty.
Jeden z kufrů je opatřen dvojicí teček. Pokud tento kufr namontujete na pravou botu, získáte boční vůli 15 stupňů, díky které se dokážete dříve vycvaknout. Oproti tomu pokud dáte otečkovaný kufr na levou botu, budete mít k dispozici 20ti stupňovou vůli. Snadné že?
Oproti Shimanu sice chybí u cranků možnost nastavovat předpětí pružiny mechanismu, ale z vlastní zkušenosti musíme říct, že vám to po čase chybět vůbec nebude a na větší stranovou vůli si zejména v terénu velmi rychle zvyknete.
Co dodat závěrem? Crankbrothers Egg Beater 3 jsou velmi zajímavou alternativou SPD systému. Díky své konstrukci jsou vhodné zejména pro XC ježdění a se speciálními kufry, které se dodávají jako doplňkové příslušenství samostatně, je lze velmi dobře použít i na silničním kole. Pár těchto pedálů váží 278 gramů a včetně kufrů, slušivé krabičky a dvouleté záruky vás vyjde na 2 490,- Kč.
Kompletní informace o produktech fimry Crankbrothers najdete jak na webu amerického výrobce www.crankbrothers.com tak na stránkách českého zastoupení www.progresscycle.cz.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Jediné co na šlehačích stojí fakt za hovno je použitý materiál na kufrech. Nevydrží mi ani sezonu a jdou do kytek, ale pedály ve sněhu nebo blátě fungují.
odpověz na tento komentářZa tie prachy som kúpil nové XTR-ka. Síce pár gramov naviac (311 g), ale najvyšší model a hlavne sú to normálne pedále.
odpověz na tento komentářLen pre info, tie modré krúžky nie sú tesnenia, ale vymeniteľné návleky na vymedzenie vôle medzi podrážkou a pedálom...
odpověz na tento komentářodpověď na Mára — #5 "petku v láhvy" já jsem vůl, pardón, bylo to myšleno petku v batohu, ale to jste asi pochopil :)
odpověz na tento komentářodpověď na yoolaus — #4 A jak bych to dělal? Věci jako pití a nářadí máš třeba na začátku tratě, sjedeš a co? Kde vezmu boty? A batoh mi při DH dost vadí, dá se sním jezdit, ale je to stejný jako na XC mít flašku v bidonu nebo petku v láhvy...
- na tento komentář reaguje Mára — #6
odpověz na tento komentářodpověď na Mára — #3 a preco nenosis na prezutie klasicke tenisky ??
- na tento komentář reaguje Mára — #5
odpověz na tento komentářCranky jsou luxusní pedály, akorát mají jednu VELKOU nevýhodu. Jezdím DH a lanovka samozřejmě není všude, spíš jenom když se někam jede o výkendu. Tudíž většinou se sjede kopec a nahoru se tlačí. A to je kámen úrazu, jelikož jsou kufry z mědi tak se při tlačení HODNĚ rychle obrousí o podklad a pak se vypínají sami od sebe a to i ten odolnější model kufrů. Proto jsem z fin. důvodů přešel z5 na Shimano, protože mi přišlo zbytečné měnit kufry minimálně jednou měsíčně. Jinak co se chodu týče, byl jsem naprosto unešen. P.S. měl jsem model Mallet.
- na tento komentář reaguje yoolaus — #4
odpověz na tento komentářodpověď na jája — #1 Je tam napsáno, že mají jehličku... To je největší pokrok. Dříve měly kluzné ložisko všechny a kdo chtěl jehličku tak obtížně sháněl licenční Looky 4x4.
Jinak já mám Eggy SL, Candy C, Mallety 1 a MXRka. Všechny mají ještě kluzné ložisko a až na MXRka, která šla naprosto do háje, všchny ostatní fungují i s kluzným ložiskem zcela luxusně.
odpověz na tento komentářHmm hezké, akorát bych čekal třeba nějakou informaci jaká jsou použita ložiska - konkrétně trojky by měli mít jedno kuličkové a jedno jehličkové na rozdíl od nejvyšších 4Ti kde kluzné pouzdro nic nevydrží a má po pár stovkách km vůli...tak snad u nějakého jiného testu, představení...se dozvíme víc
- na tento komentář reaguje Fogl — #2
odpověz na tento komentář