V pořadí již čtvrtý ročník cyklistické výstavy For Bikes proběhl koncem minulého týdne na výstavišti v Letňanech...
Zima, sněžení, zataženo a teploty kolem nuly, to je kolorit letošního jara, který provázel nejen velikonoční svátky, ale také uplynulý první dubnový víkend, během kterého vrcholila cyklistická výstava For Bikes. Paradoxně i toto "necyklistické" počasí zřejmě přispělo k tomu, že na veletrhu nebyla o návštěvníky nouze.
Organizátoři se navíc proti případné nepřízni počasí dopředu pojistili a veškeré aktivity doprovodného programu přesunuli do krytých hal, což se ukázalo jako velmi prozíravé rozhodnutí.
Co se čísel týká, tak For Bikes letos lákal návštěvníky na stánky 166 firem, což bylo oproti loňsku navýšení o bezmála třetinu. Na testovacích polygonech byla připravena zhruba stovka kol a návštěvníci si tak mohli vyzkoušet jak klasické biky na testovací dráze ČEMBy, tak spoustu různých elektrokol na okruhu určeném pro elektrobiky.
Doprovodný program přilákal také spoustu diváků zejména na sobotní finále pump tracku, ve kterém nakonec v boji o desetiny sekundy zvítězil fourcrossař Michal Prokop. Ale na nezájem diváků si nemohla stěžovat ani trialová vystoupení, ani množství dětských atrakcí, na které se chvílemi stála fronta.
S velkým zájmem se setkala rovněž výzva organizátorů, která nabízela vstupenku zdarma všem, kteří na výstavu dorazí na kole. I v poměrně nevlídném počasí totiž po vlastní ose přijelo na výstavu zhruba pět stovek návštěvníků.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
No to nie je tak úplne pravda. Kedže zadný spodný čap sa v prípade štvorčapového systému pohybuje výhradne a vždy po kružnici! tak kinematiku osy zadného náboja ovplyvňuje práveže to uchytenie horného ramena zadnej stavby k tlmiči, či už priamo alebo nepriamo cez vahadlo a tým vznikajú "priamejšie zvislé" pohyby zadnej stavby.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr Duchna Ducháček — #1 No, fakticky opravdu RB není čtyřčep, protože jsou na něm čepy pouze dva, s uchycením tlumiče pak tři. Oproti klasickému čtyřčepu FSR totiž RB vynechává vahadlo, které normálně přepákovává tlumič a přidává na zadní stavbu další dva čepy. Kinematiku pohybu osy zadního náboje však ovlivňuje právě ten spodní čep umístěný pod nábojem, díky kterému jze s jistotou tvrdit, že o jednočep v tomto případě nejde.
odpověz na tento komentářodpověď na vosta — #2 Asi jo, musel jsem si to zkusmo nakreslit a docvaklo mi to. Teď jde o to jakou bude mít změna vliv na jízdní vlastnosti (pokud je vůbec pocítím), když se změní osa otáčení zadní stavby. Pujčím u PH a porovnám s mým 26" IQ.
BTW až na RB a Pivot nic moc. Možná ještě novej Cannondale Trigger
odpověz na tento komentářLetošní ForBikes bylo jednoznačně lepší než loni a jednoznačně přínosnější než SportLife v Brně. Zajímalo by mě kdo konkrétně nadává na to, že to bylo tržiště, nebo jak se to tady píše, protože protože právě to, že je veletrh na jaře a že se tam dá lecos výhodně koupit přilákalo nejen mě, ale určitě i spoustu dalších lidí, kterým prostě nestačí se jenom přijít podívat, ale něco konkrétního třeba shánějí. Za mě rozhodně palec nahoru, jo a Spešl mi tam teda ani nechyběl :-)
odpověz na tento komentářodpověď na Petr Duchna Ducháček — #1 No a právě to, že se přestěhovaly pod osu náboje z toho dělá čtyřčep... Tzn. osa není "na tý trubce s čepem v rámu", ale je před ním ještě čep. To je ten princip a základní rozdíl mezi jedno- a čtyřčepem.
- na tento komentář reaguje Petr Duchna Ducháček — #4
odpověz na tento komentářRB IQ 650B je čtyřčep? Mě to příjde stále jako jednočepové řešení. Čepy se přesunuly pod osu náboje z důvodu délek nových tlumičů (alespoň tak mi to vysvětloval PH).
- na tento komentář reaguje vosta — #2
- na tento komentář reaguje petan — #5
odpověz na tento komentář