Friedl ovládl Sudety, Jobánek obhájil celkové prvenství v ČP

V sedmnáctém ročníku domácího maratonu s mnoha "NEJ" si letos na nejvyšší stupínek vystoupal Jiří Friedl a Pavla Nováková. Jan Jobánek i letos celkově zvítězil v Českém poháru... 

Autor: Jan Němec
Friedl ovládl Sudety, Jobánek obhájil celkové prvenství v ČP

Na start jednoho z nejtěžších závodů v České republice Specialized Rallye Sudety se postavilo celkem 1005 bikerek a bikerů. 17. ročník maratonu, stejně jako vloni, uzavíral šestidílný seriál Českého poháru v maratonu. Kromě prestižního vítězství šlo rovněž i o celkové prventství v seriálu. Nejrychleji se s těžkou tratí popasoval Jiří Friedl (Rubena Birell Specialized) a Pavla Nováková (Merida Biking).

"Těší nás, že letošní ročník proběhl v klidu a pohodě, vše fungovalo a nakonec vyšlo i počasí. Tratě byly zkráceny, ale ubylo jen asfaltu a závod se nijak výrazně nezlehčil", konstatoval s úlevou ředitel závodu Tomáš Čada z pořádajícího klubu Redpoint Teplice and Metují.  "Kdo nepřijel, přišel o hodně", říká. A to doslova. A to zřejmě tušil i čerstvý mistr světa Jaroslav Kulhavý, přijel se na několik míst na trati podívat. Sám závod několikrát absolvoval. 

Hlavní závod dlouhý 112 km s převýšením 3200 metrů dokončilo 578 startujících (z 626). Absolutním vítězem se stal Jiří Friedl (Rubena Birell Specialized), který v červnu skončil třetí na silniční verzi Sudet. Ty v terénu jel podruhé v životě a dosáhl času 5:00:22. "No, bylo to hodně dlouhý, pět hodin už je dost. A tak jsem se ze začátku šetřil." popisoval závod vítěz. Ale zpočátku se nikomu příliš závodit nechtělo, jelo se relativně pomalu a ve velké skupině. "Kdybych jel všechny kopce na 100%, určitě by mi došlo. Závodit se začalo tak na čtyřicátým kilometru, odskočili jsme s Džobrem (Jan Jobánek) a Fojou (Ondřej Fojtík)."

A tato trojice také stanula na stupních vítězů. Friedl se nejdříve zbavil Ondřeje Fojtíka. "Bohužel jsem na louce proříznul přední kolo, byla tam centimetrová díra, nešlo to opravit. Jel jsem na prázdným až do Machova, kde mi Doldy půjčil kolo. To zase ale přibrzďovalo. Smůla", líčil trable, které Ondru možná připravily o lepší umístění. Na závod se totiž připravoval s jasným cílem - vyhrát. Šlo o celkový triumf v Českém poháru, o ten bojoval s Janem Jobánkem. "Byli jsme tu s bráchou už od středy, fyzicky jsem se cítil moc dobře", řekl vítěz z roku 2005. Po defektu se "Foja" dostal až na šestou příčku a pak se znovu dotáhnul na bronzovou pozici. Na vítězného Friedla ztratil sedm minut a třináct vteřin. "Ale zklamaný nejsem, jsem spokojený s tím, jak jsem závodil", zhodnotil.

"Floutek" měl po svém boku potom jen Jana Jobánka (Merida Biking). "Trochu jsem si ho oťukal a cítil jsem, že mám navrch. Pak už jsem na Džobra nečekal a jel. Poslední kopec bolel jako kráva", sdělil nám Jiří Friedl, který se na start Sudet postavil už v roce 2004. "Tehdy jsem to bral tréninkově, jezdil jsme na prémie a pak se vyjížděl. Letos jsem závodil."

Vítěz Českého poháru Jan Jobánek dojel stejně jako loni a předloni druhý se ztrátou 2 minut a 3 sekund. "Měl jsem z Foji pěkný respekt, byl to můj největší soupeř, měl formu", přiznal Jobánek. "Lehnul jsem na Hvězdě, to byl asi jediný problém na trati. Ale na Floutka jsem neměl, byl jsem za ním jak na gumě", řekl obhájce Českého poháru.

Ondřej Fojtík zaostal za Jobánkem v celkovém hodnocení o 30 bodů, třetí místo v seriálu si vyjel Michal Bubílek (Kellys Bikeranch). Ten v sobotu skončil čtvrtý.

Mezi ženami zvítězila v čase 7:03:57 hod. Pavla Nováková (Merida Biking Team) před druhou Lucií Vláškovou (Kellys Bikeranch), která na ni v cíli ztratila 4 minuty a 57 sekund. Třetí  Lucia Vežníková (Veus klub Vyškov) měla ztrátu 21:08. 

Mezi třicátníky zvítězil Ondřej Fojtík, ale masters 1 v českém poháru vyhrál Karel Hartl. Ve čtyřicátnících zvítězil Tomáš Kozák a masters 2 v českém poháru vyhrál Jiří Beneš. Mezi hobíky v českém poháru zvítězi Petr Tatíček. Soutěž družstev na 112 km vyhrál Kellys Bikeranch Team (Bubílek, Tatíček, Hartl) před druhým týmem Rubena Birell Specialized (Riedl, Kaněra, Zelený) a třetím Merida Biking Teamem (Jobánek, Rybařík, Nováková). 

Závod na 52 km dlouhé trati s převýšením 1200 metrů dokončilo 373 startujících, zvítězil Pavel Skalický (SK Vamberk Tessuti Sport) za 1:59:41 před druhým Lukášem Bukovským (- 1:52,6) a třetím Vlastimilem Veverkou (-1:52,7). Z žen byla nejrychlejší loni druhá Alžběta Havlasová z MenX-Haibike.cz (2:23:34). Druhá dojela Zuzana Neckářová z TJ Sokol Kraslice (-5:19) a třetí Jana Martinková (-5:50), startující za Cyklotrenink.com. 

V soutěži družstev na 55 km zvítězil tým Apache Loko Trutnov (Adámek, Hanousek, Bubák) před druhým SK Žamberk Tessutti Sport (Skalický, Štancl, Kavalír) a třetím Redpoint PEARL iZUMi (Menšík, Rýva, Pospíšil). 

V kombinaci silničních a bikových Sudet, nazvané SUDETOMAN a SUDETOLADY zvítězili na dlouhých tratích Jiří Friedl (1. a 3. místo) a Pavla Nováková (1. a 2. místo) a na krátkých tratích Daniel Veselý a Jana Martinková. Vítězové všech kategorií obdrželi speciální dresy z limitované série od firmy Eleven. 

Chcete-li organizátorům ukázat své fotografie nebo videa, pošlete odkazy, rádi je zveřejní, stejně jako reporty ze závodu. Nejlepší bude odměněn startovným v příštím roce zdarma! www.redpointteam.cz

 

V úterý 13. 9. v 18.50 můžete na ČT4 shlédnout záznam ze závodu.

Foto: Joska Bitnar, Zdeněk Šulc

Výsledky

Výsledky Specialized Rallye Sudety, Teplice nad Metují 10.9. 2011

Muži 115 km:
1. Jiří Friedl (Rubena Birell Specialized) 5:00:22 hod.
2. Jan Jobánek (Merida Biking) +2:03 min.
3. Ondřej Fojtík (Nissan Dolák) +7:13
4. Michal Bubílek (Kellys Bikeranch) +10:21
5. Martin Splítek (Rock Machine Cyklomax) +13:01

Muži 55 km:
1. Pavel Skalický (SK Žamberk Tessuti Sport) 1:59:41 hod.
2. Lukáš Bukovský (Body Color - Amix) +1:52 min.
3. Vlastimil Veverka (Rock Machine Cyklomax) +1:52

Ženy 115 km:
1. Pavla Nováková (Merida Biking) 7:03:57 hod.
2. Lucie Vlášková +4:53 min.
3. Lucia Vežnáková (Veus Klub Vyškov) +21:08

Ženy 55 km:
1. Alžběta Havlasová (menX - Haibike.cz) 2:23:34 hod.
2. Zuzana Neckářová ( TJ Sokol Kraslice) +5:19
3. Jana Martinková (Cyklotrenink.com) +5:50

Kompletní přehled výsledků zde: Sportsoft.cz 

Celkové pořadí Českého poháru XCM 2011:

Muži:
1. Jan Jobánek 1150 b.
2. Ondřej Fojtík 1120
3. Michal Bubílek 1040

Ženy:
1. Pavla Nováková 1175 bodů
2. Michaela Picková 1075
3. Lenka Hartlová 980

Kompletní přehled pořadí Českého poháru XCM 2011 zde: Sportsoft.cz

 

 

 

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Český pohárSouboj Boroš vs. Štybar na MČR je zbožné přání, favoritem na domácí titul je táborský rodák
    Souboj Boroš vs. Štybar na MČR je zbožné přání, favoritem na domácí titul je táborský rodák
  2. Český pohárMistrovství ČR v cyklokrosu hostí Tábor, bude to generálka na MS
    Mistrovství ČR v cyklokrosu hostí Tábor, bude to generálka na MS
  3. Český pohárSP CX Val di Sole: V u23 Zemanová vítězí, Hladíková bronzová
    SP CX Val di Sole: V u23 Zemanová vítězí, Hladíková bronzová
  4. Český pohárToi Toi Cup ovládli Konwa a Zemanová, v posledním díle vítězí Jidřich a Ungerová
    Toi Toi Cup ovládli Konwa a Zemanová, v posledním díle vítězí Jidřich a Ungerová
  5. Český pohárFinále Toi Toi Cupu a MČR mládeže hostí Veselí nad Lužnicí
    Finále Toi Toi Cupu a MČR mládeže hostí Veselí nad Lužnicí
  6. Český pohárFotoreportáž - zasněžený šestý díl Toi Toi v Hlinsku
    Fotoreportáž - zasněžený šestý díl Toi Toi v Hlinsku

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #42 kivi.p - vloženo: 15.09.2011 v 17:12:41

    odpověď na Karafa — #18

    1.Srovnáváš-li odstupy na vítězku v různých letech, tak si taky srovnej počasí. Na blátě jsou mnohem výraznější díky zhoršující se kvalitě trati.

    2.Vítězka ženské trati měla na začátku dost vážný technický defekt, jinak by rozdíl byl asi hluboko pod 2 hodiny

    3. Na rozdíl od značné části Tebou opěvované české špičky sjela vítězka ženské části Hvězdu naprosto bez problémů

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #41 Tesko - vloženo: 15.09.2011 v 08:58:11

    odpověď na Dodo — #37 Četl jsi vůbec komentář na který reaguješ? Asi ne, protože Lucy psala o něčem jiném. Jel jsi někdy dlouhé Sudety? Pokud ano, tak víš jaký je to záhul a každá žena, která ho absolvuje má u mne obrovský respekt.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #40 kacerek - vloženo: 15.09.2011 v 08:33:46

    odpověď na Dodo — #37 To jsi trošku přehnal, celá diskuze byla jen a pouze o tom že ženský se vynecháví v komentářích a přitom u tak těžkýho závodu jako byl tento je to škoda, protože já osobně znám spousty frajírků na stotisícových strojích v super stylových dresech, kterým když jsem říkal ať jedou s námi na Sudety tak jenom zakroutili hlavou a tvář měli skřivenou strachem jak by je to bolelo. Hlavně že mi furt ukazují jaké mají nejnovější systémy pružení pro rok 2012. Mladá má hardtaila a na Sudetech si ve sjezdech asi trošku šáhla na dno. A proto hold holkám který to dali a nebo se o to aspoň pokusily a bojovaly.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #39 Ikea - vloženo: 15.09.2011 v 00:34:01

    odpověď na Dodo — #37 Nejdřív pořádně čti, co Lucy napsala a pak reaguj.

    Rozhodně vrcholové cyklisty nenazývá idioty a určitě neříká, že své pozice nemají vydřené. Pouze říká, že se nedá srovnávat chlap- profík, který se může starat jen o svůj trénink a žena- amatérka, která trénuje až ve volném čase.

    Nejspíš namítneš, že co ženské brání v tom, aby na sobě zamakala jako ti chlapi a stala se profíkem? Nejspíš to, že pro sponzory nejsou ženský zajímavý, když se o nich pak nikde nepíše, nejsou s nimi rozhovory, ani reportáže v televizi tak, jako u mužských protějšků.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #38 Lucy - vloženo: 14.09.2011 v 21:01:30

    odpověď na Dodo — #37 Nikdo tu nikomu nic nezávidí a každému je jasné, že dělat vrcholově cyklistiku není lehké a ne z každého bude při stejných podmínkách "úspěšný cyklista"... vždyť ty podmínky dostává pouze hrstka již vybraných talentů, kteří mají pro úspěch předpoklady. Nikdo tu nemluví ani o idiotech... špatně si můj komentář pochopil. Cílem bylo především neschazovat výkony holek, které letošní Sudety absolvovaly.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #37 Dodo - vloženo: 14.09.2011 v 20:36:17

    odpověď na Lucy — #32 Myslím Lucy, že to máš trošku popletené. Ti elitní chlapy, co ti tak leží v žaludku museli napřed něco dokázat, aby dosáhli na podmínky, které jim závidíš. Ve většině případů se vzdali studia a zaměstnání a začali dělat naplno kolo s mlhavou vidinou, že se tím pár let v českých podmínkách uživí. Části se to daří, většina končí. Je zajímavé, jak všichni vidí jen výhody jiných, ale sami nejsou ochotni pro ně udělat a riskovat nic. Chceš být dobrý/rá na kole? Tak zahoď práci či studium a začni mít jen ty banální starosti jak trénovat, jak regenerovat, kde závodit a .. a jak se uživit. Nikdo ti v tom určitě nebude bránit. Vlož do toho čas, peníze, veškerou energii a doufej. V podstatě ale nevím, co vlastně chceš: na jedné straně považuješ vrcholové cyklisty za stádo idiotů, co má na starosti jen šlapaní, na druhou stranu chceš tytéž podmínky pro ženy... Ještě jedna kontrolní otázka na závěr: když dáš 1000lidem stejné podmínky jako měl třeba Kreuziger, kolik myslíš, že z toho vznikne stejně úspěšných cyklistů? Hádám, že tvoje odpověď bude 1000 :-) .

    1. na tento komentář reaguje Lucy — #38
    2. na tento komentář reaguje Ikea — #39
    3. na tento komentář reaguje kacerek — #40
    4. na tento komentář reaguje Tesko — #41
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #36 OndraVojta - vloženo: 14.09.2011 v 15:42:30

    odpověď na kacerek — #33 Podnětný návrh! I když kamarád tvrdí, že podstatné je akorát: 1) chce/nechce a 2) može/nemože

    a pro martina valáška: Nevím, jak ostatní, ale Bára už porodila ;-)

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #35 Kurri22 - vloženo: 14.09.2011 v 14:55:33

    odpověď na Hornet — #26 No, já myslím, že Hynek, Hruška a Škarnitzl by na Sudetech určitě bojovali o vítězství. O tom jsem naprosto přesvědčen. Ale je zbytečné to vůbec řešit.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #34 Kurri22 - vloženo: 14.09.2011 v 14:53:53

    odpověď na kacerek — #33 :-))

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #33 kacerek - vloženo: 14.09.2011 v 14:03:50

    jasný chceme víííc článků o babách a taky by nebylo špatné vždy do poznámky napsat jestli jsou jako ještě volné :-)

    1. na tento komentář reaguje Kurri22 — #34
    2. na tento komentář reaguje OndraVojta — #36
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #32 Lucy - vloženo: 14.09.2011 v 13:43:52

    odpověď na Karafa — #18 Zajímalo by mě, jestli si Karafa uvědomuje jak "nadšené amatérky bez výkonnosti" trénují a kolik tomu obětují času. Zda by to vůbec on sám dokázal... Výkonnostní rozdíl mezi ženami a muži je propastný... k tomu je třeba však ještě připočítat rozdíl mezi chlapem, který je placený elitní závodník, má k tréninku veškeré podmínky (čas, materiální podporu, výživu, sponzory)... ráno vstane a jediné co ho trápí je, vymyslet co dnes půjde za trénink, jak zregeneruje a na jaký závod se přihlásí... oproti ženě, která je přes dev v práci nebo studuje a snaží se vymyslet jak zkloubí práci (studium), cyklistiku a děti dohromady. Ženy u nás nikdy nebudou mít ideální podmínky pro profesionální život cyklistky... O to víc, když se pak najdou takový chytrolíni, co jejich výsledky schazují a kdo ví, zda oni sami by byli schopni dojet do 90min za vítězem, který se tím živí, když 10. chlap v absolutním pořadí ztratí 30min. Holkám se navíc letos nevyhýbaly technické problém, s obtížnou tratí se popraly jak nejlíp mohly a zajely slušné výsledky. Přesto se najdou jedinci, kteří jejich výkony neocení a podle nich si nazaslouží ani pár řádku v reportu závodu. Kam jsme to dopracovali...

    1. na tento komentář reaguje Dodo — #
    2. na tento komentář reaguje Dodo — #37
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #31 zastánkyně žen - vloženo: 14.09.2011 v 13:41:39

    Jinde v Evropě se na některých MTB závodech vyhlašuje stejné množství žen i mužů. A berou i stejné prize money. U nás se to asi těžko někdy srovná.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #30 Žvejk - vloženo: 14.09.2011 v 13:27:51

    odpověď na bob damek — #24 XCO jezdec to nandá maratoncům proto, že není vytřískaný z jiných podobných MTB maratonů které maratonci objíždějí celou sezonu, na rozdíl od XCčkařů a taky má Jirka F. lepší zázemí než většina maratonců u nás...

    A že 10 muž chytne 28 min na vítěze není nic nenormálního ani jinde v evropě, podívej se třeba tady: http://services.datasport.com/2011/mtb/dolomiti/RANG160-001.HTM

    A to je závod s minimem technických úseků, ta ztráta není jen o výkonnosti ale taky jak ti to ten den prostě sedne...

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #29 bob damek - vloženo: 14.09.2011 v 13:06:37

    odpověď na Hornet — #26 No bylo jich tam víc... na Sudetech 15 mužů s licencí elite a možná by také Dolomitenmanna vyhráli. Ale o tom se nechci dohadovat.

    Prostě ženský co objedou Sudety jsou dobré a zaslouží si více pozornosti.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #28 Žvejk - vloženo: 14.09.2011 v 13:05:11

    odpověď na Michaela — #27 S tím se nedá nic než souhlasit, když se o ženách nebude psát a mluvit, sponzor těžko nasype peníze tam kde nebude mít žádnou odezvu...nemůžeme pak čekat že to jen tak přiláká větší konkurenci a pozvedne výkonnost v ženské kategorii...

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #27 Michaela - vloženo: 14.09.2011 v 11:20:30

    odpověď na Karafa — #18 Jak je cekem zjevné z popisu Lucky a kdyby se někdo obtěžoval přeptat vítězky Pavly, tak to potvrdí, mezi "nadšenými amatérkami bez výkonnosti" se svádějí úplně stejně dramatické souboje, jako mezi vámi vzývaným čelem chlapů. Pokud si ovšem i nadále jejich výkony vyslouží pouze řádek s výčtem časů, případně podobně podporující komentář, jako je ten váš, lze jen těžko předpokládat, že se z amatérek stane elita nebo že do sportu vtrhnou davy nových amatérek a budoucí elity. S pozdravem nadšená amatérka bez výkonnosti s odstrašujícím časem 2:30(!) za vítězem.

    1. na tento komentář reaguje Žvejk — #28
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #26 Hornet - vloženo: 14.09.2011 v 10:58:36

    odpověď na bob damek — #24 ...většina jela na Dolomitenmannu??? Hynek, Hruška, Novotný, snad Škarnitzl. Víc nic. To spíš by první šestka ze Sudet by zajela lépe Dolomitenmanna, než ti ostatní co tam byli.

    1. na tento komentář reaguje Kurri22 — #
    2. na tento komentář reaguje Kurri22 — #
    3. na tento komentář reaguje Kurri22 — #
    4. na tento komentář reaguje bob damek — #29
    5. na tento komentář reaguje Kurri22 — #35
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #25 Tobias - vloženo: 14.09.2011 v 10:45:13

    odpověď na bob damek — #24 Můžeš definovat co je 'eliťák' a co 'hobík'?

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #24 bob damek - vloženo: 14.09.2011 v 10:19:46

    No v muži elite taky nic moc, většina jela Dolomitenmann jako každý rok, škoda této termínové kolize. Desátý chlap téměř půl hodiny zásek, prostě když přijde na XCM někdo z elite XCO a je jedno jestli muž nebo žena tak to bikemaratoncům nandá. Ale nedá se jezdit celý rok XCO a XCM (dlouhé trasy), prostě se jezdí hlavně mistrák. A v zahraničí je to taky tak.

    Proto asi jsou populární krátké trasy XCM, které si jezdci XCO klidně zajedou. A to je i problém Českého poháru XCM a vlastně i světového poháru XCM který byl zrušen, ale snad bude obnoven. Některé závody v alpách již letos měly statut UCI poháru, ale nikde se o tom moc nepsalo.

    Bikemarathon je závod s hromadným startem a je dobře že Tomáš Čada hodnotí absolutní pořadí mužů a žen na prvém místě a až pak kategorie dle svého uvážení a dle potřeb poháru ČSC. Není totiž nic horšího než když "hobík" porazí "eliťáka" , ale při vyhlášení má smůlu že nemá licenci....

    1. na tento komentář reaguje Tobias — #25
    2. na tento komentář reaguje Hornet — #26
    3. na tento komentář reaguje Žvejk — #30
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #23 Karafa - vloženo: 14.09.2011 v 10:12:58

    odpověď na BarboraBerdychova.com — #19 S tím samozřejmě souhlasím.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #22 Tobias - vloženo: 14.09.2011 v 10:11:18

    odpověď na Tesko — #21 Přesně tak - preferovat absolutní pořadí a pak podle věku. Žádní profesionální hobíci nebo amatérští profesionálové. Buď na to máš nebo ne.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #21 Tesko - vloženo: 14.09.2011 v 10:04:13

    odpověď na Karafa — #18 Přesně tak, prostě pár vět ze závodu. Je jasné, že závod žen probíhá jinak než závod mužů. A na to, že jsou ženy amatérky, tak vítězka za sebou nechala svým časem cca 400 chlapů, což si myslím že je slušný výkon.

    tomas čada: rozdělení kategorií podle věku je správná cesta, je to tak na všech velkých závodech např. Salz. Buď na to člověk má, nebo nemá, zalaminátovaný papír s fotkou zde není rozhodující :-)

    1. na tento komentář reaguje Tobias — #22
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #20 Ikea - vloženo: 14.09.2011 v 09:53:45

    odpověď na Karafa — #18 Takže kdyby to Pavla dala o 3/4 hodiny rychleji, tak až toto by byl důvod se o ženách víc rozepsat? Nebo ti připadá, že tak jak závod popsala na svým webu Lucka, je málo dramatický a není o čem napsat? Hlavně že je v článku velká fotka a rozhovor s Kulhecem, ale jednou větou vyjádřený pocit vítězky po závodu chybí. A ano, pár těch lepších ženských odešlo, ale není to podle mě důvod dehonestovat ty co zůstaly, nebo ty, které nově začly závodit. Nemyslím že by Nováková, Krejčová, Čuříková, Hanušová, nebo Vlášková jezdily tak strašnou tužku, že by zasloužily tak velký opovrhování. A myslím že jejich přímý srovnání s těmi bývalými by v mnohým případě bylo dost zajímavý.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #19 BarboraBerdychova.com - vloženo: 14.09.2011 v 09:19:23

    odpověď na Karafa — #18 i to v reportu muze zaznit. nemusi vzdy jit jen o placani po zadech... ale neco lepsi nez nic, aspon teda muj pohled

    1. na tento komentář reaguje Karafa — #23
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #18 Karafa - vloženo: 14.09.2011 v 07:48:45

    odpověď na Tesko — #1 1.O čem psát? Aneb co dramatického najít na závodě 16ti žen rozptýlených mezi 610 muži? Holky jedou, prožívají to, ale závodění ve smyslu toho co předvádí čelo chlapů neexistuje.

    2. O kom psát? Letošní absence elity žen a tím i osobností po odchodu prakticky celé ženské špičky (s vyjímkou Šulcové, ale tu zajímá jen MR či MS) je nenahraditelná.Maratony v Česku jsou letos v režii amatérek, sice nadšených, ale bez výkonnosti. Ztráta první ženy na vítěze (2hod.4min.)je propastná. Běžně jezdí vítězky Sudet do 1hod.30min (nejplíp Bublová v roce 2004 - 1hod.15min.!)

    1. na tento komentář reaguje BarboraBerdychova.com — #19
    2. na tento komentář reaguje Ikea — #
    3. na tento komentář reaguje Ikea — #
    4. na tento komentář reaguje Ikea — #20
    5. na tento komentář reaguje Tesko — #21
    6. na tento komentář reaguje Michaela — #27
    7. na tento komentář reaguje Lucy — #32
    8. na tento komentář reaguje kivi.p — #42
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #17 Honza Knyttl - vloženo: 14.09.2011 v 00:13:51

    odpověď na kacerek — #11 Ahoj, já už jsem letos jel Sudety potřetí. Nikdy jsem nezažil úplně suchý závod. Letos jsem se toho trochu bál, protože můj tchán mi kdysi líčil "ten" bahnitej ročník, který jel a který dojela opravdu jen hrstka. Takže když jsem v týdnu trochu trénoval a neuvěřitelně pršelo, vybavil jsem si ty historky o bahnitém ročníku a nazul Purgatory na přední a Captain na zadní - zbytečně. Petr Sulzbacher mi říkal, že budou stačit i Race Kingy, ale nevěřil jsem mu a vím, že jsem udělal chybku. Já si blátivé Sudety moc nedovedu představit. To co bylo letos, nebylo ani blátivé. Jel jsem blátivější závody. Třeba na letošním Merida Bike bylo více bláta.

    Byl bych rád, kdyby se Tomášovi podařilo prosadit tu inovovanou trasu. Měl jsem tu možnost si tu část loni projet a musím říct, že super. O jeden vykřičníkový sjezd více - a je prima. Takže držím palce, že to na příští ročník vyjde.

    Za letošek moc díky. Užil jsem si to. Dokonce jsem poprvé v závodě dal všechny vykřičníkové sjezdy včetně Hvězdy (o které jsem vždycky mluvil, že se dá sjet jen mimo závody) - už to tvrdit nebudu :-)

    A pevné nervy s lesními dělníky. To co udělali s výjezdem na Hvězdu.....no snad se to za ten rok ujezdí a bude to zase fajn.

    Závěrem snad jen to, že se moc těším, až v závodním poli dlouhých Sudet bude více holek.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #16 tomas čada - vloženo: 13.09.2011 v 21:30:05

    odpověď na Beeda — #14 Kategorii elite jsme nevypsali z jednoho oprostého důvodu: vyhlašujeme celkové pořadí deseti mužů a pěti žen, což je myslím dostatečná prezentace elity, navíc moc nechápu rozdíl mezi elitou a hobby, když mají mnohdy stejnou licenci, rozdělili jsme to jen podle věku, což je jediné jednoznačné kritérium, a to poprvé i u žen, které to potěšilo. předešlo se tím i diskuzím jakto že ten má licenci a jede hobby nebo masters...

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #15 JardaSlezák - vloženo: 13.09.2011 v 21:28:50

    Spíkr Pavel Mrázek dělá na každých závodech dámské okénko a má to něco do sebe .. většinou jak čte časy žen,tak to bývá i častý námět ke zvýšení tréninkového plánu spousty chlapů .. a ten jeho komentář,že ty časy ,kdy se říkalo,že na bajku pěknou ženskou nepotkáš už jsou naštěstí dávno pryč je taky pravda , zrovna tak,že i někteří pánové těžce snáší,když je předjede žena ... HOLKY, VELKÝ RESPEKT!!!

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #14 Beeda - vloženo: 13.09.2011 v 19:53:53

    Vsechno klapalo na 1, jen nevim proc nebyla kategorie ELITE, coz me na poharovem zavode docela prekvapilo...

    1. na tento komentář reaguje tomas čada — #16
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #13 Tesko - vloženo: 13.09.2011 v 16:34:43

    odpověď na tomas cada — #7 odpověď na Ikea — #10 Souhlasím, zeptat se prvních 3 žen na pocity a za pár minut je článek o několika větách. Tak alespoň díky Lucii V. víme co se na trati dělo. Předpokládám, že kdyby tento závod jela např. Sabine Spitz, tak by v článku bylo určitě více vět o ženách než jen výsledek jako tomu je nyní. Letos jsem byl pouze jako divák, ale příští rok to toho jdu znovu s kolem :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744