GoPro hlásí vytrvalý pokles prodejů

Zatímco někteří jiní výrobci letos reportují konsolidované finanční výsledky a mírný optimismus, GoPro pokračuje v propadu prodejů a stále hledá recept na úspěch...

Autor: Petr Bureš
Foto: Nasdag, Gopro
GoPro hlásí vytrvalý pokles prodejů

Společnost GoPro za druhé čtvrtletí roku 2025 vykázala celkové tržby ve výši 153 milionů dolarů, což znamená meziroční pokles o 18 % oproti 186 milionům dolarů za stejné období minulého roku. Tržby z retailových prodejů dosáhly 111 milionů dolarů, což představuje pokles o 19 %, zatímco tržby z online prodejů na GoPro.com včetně předplatného klesly jen o 16 % na 41 milionů dolarů.

Hlavním problémem je pokles prodejů akčních kamer, který se snížil o 23 % na přibližně 500 tisíc kusů. Co se týče předplatného a služeb, ty zůstaly na úrovni zhruba 26 milionů dolarů, přičemž počet předplatitelů cloudových služeb mírně klesl, konkrétně o 3 % na 2,45 milionu. Společnost kvůli tomu vykázala čistou ztrátu podle GAAP ve výši 16 milionů dolarů, což představuje zlepšení oproti ztrátě 48 milionů dolarů ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Hrubá maržovost se však výrazně zlepšila, a to na 36 % z 30,7 %, a provozní náklady se podařilo meziročně snížit o nezanedbatelných 32 %. Navíc společnost posílila svou finanční pozici získáním finančních prostředků ve výši 50 milionů dolarů vydáním opcí na akcie.

Mimochodem, pohled na stav ceny akcií GoPro je v posledních letech značně neutěšený. Již od covidu bojuje společnost s neustálým poklesem akcií a tento trend se jí bohužel stále nedaří zvrátit. Otázkou je, zda nízká cena za akcii nemůže být motivací k jejich nákupu? V každém případě se můžeme zřejmě těšit ještě během letošního druhého pololetí na zajímavé novinky, které se budou snažit přesvědčit zákazníky i investory o tom, že je s GoPro třeba i nadále počítat.

Pokles prodejů a celkové tržby jsou způsobeny především rostoucí konkurencí na trhu akčních kamer. Konkrétně společnost DJI poprvé v první polovině roku 2025 překonala GoPro na japonském trhu, což je významný signál vzhledem k velikosti a technologické pokročilosti tohoto trhu. DJI zaznamenalo růst díky svým modelům Osmo Pocket 3 a Osmo Action 4 a 5, a zároveň se připravuje na další rozšíření portfolia. DJI evidentně lépe vystihlo trendy, jakými se trh akčních kamer ubírá, včetně inovací a rozšiřování nabídky 360stupňových kamer, zatímco GoPro v tomto směru stagnuje a musí o pozici lídra v segmentu akčních kamer nyní zabojovat.

Dalším významným hráčem, který tlačí GoPro, je čínská společnost Insta360. Po úspěšném IPO v Šanghaji se Insta360 rychle rozšiřuje na klíčové trhy, jako jsou USA, Evropa a Japonsko. Insta360 jednoznačně dominuje segmentu 360stupňových kamer s přibližně 67% tržním podílem a její portfolio akčních kamer je druhé největší po GoPro. Ceny výrobků Insta360 jsou navíc velice konkurenceschopné a společnost klade důraz na inovace a spolupráci s technologickými giganty, což zvyšuje její atraktivitu pro zákazníky. Ačkoli GoPro dosáhlo v červenci 2025 právního vítězství v americkém řízení, které potvrdilo porušení patentů ze strany Insta360, toto rozhodnutí zatím nijak nezpomalilo její růst a expanzi.

Dalším faktorem tlaku na GoPro je agresivní cenová politika konkurenčních firem, která tlačí na marže GoPro, a rychlý rozvoj komplexního ekosystému produktů a služeb ze strany konkurentů. DJI i Insta360 nabízejí integrovaná řešení zahrnující hardware, software a cloudové služby, a rychle reagují na trendy v oblasti tvorby obsahu a vlogování, což GoPro vyzývá k inovacím i v rámci jeho služeb a doprovodných aplikací.

2Q 2025 – GoPro v přehledných číslech

  • Tržby celkem: 153 mil. USD (−18 %)
  • Retailové prodeje: 111 mil. USD (−19 %)
  • Online prodeje (GoPro.com + předplatné): 41 mil. USD (−16 %)
  • Prodeje akčních kamer: 500 000 ks (−23 %)
  • Předplatné a služby: 26 mil. USD, 2,45 mil. předplatitelů (−3 %)
  • Čistá ztráta (GAAP): 16 mil. USD (2024: 48 mil. USD)
  • Hrubá marže: 36 % (2024: 30,7 %)
  • Provozní náklady: −32 % meziročně
  • Získané prostředky: 50 mil. USD z prodeje akciových opcí

GoPro v reakci na tuto situaci plánuje významné rozšíření svého produktového portfolia ve druhé polovině roku 2025, včetně nových hardwarových a softwarových řešení. Cílem je obnovit růst tržeb a dosáhnout zisku zejména ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku v návaznosti na vánoční nákupy. Společnost zároveň pokračuje ve snižování nákladů a zvyšování efektivity, aby lépe zvládla tlak cenové války a podařilo se jí zachovat dosavadní tržní podíl v sortimentu akčních kamer.

Souhrnně lze říci, že GoPro čelí silnému tlaku na trhu akčních kamer, což se odráží v poklesu prodejů a tržeb. Firma však vykazuje zlepšení v oblasti provozní efektivity a hrubé marže. Výsledek této situace bude do značné míry záviset na úspěchu plánovaných inovací a schopnosti firmy udržet konkurenceschopnost v boji proti silným rivalům.

Přečteno - 3212x Tagy: gopro business
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisStarling Cycles přesouvá výrobu do českého Fortu
    Starling Cycles přesouvá výrobu do českého Fortu
  2. ServisPrémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí
    Prémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí
  3. Tech newsFelt mění majitele počtvrté za osm let
    Felt mění majitele počtvrté za osm let
  4. ServisYT se snaží o přežití příchodem zakladatele Markuse Flossmanna
    YT se snaží o přežití příchodem zakladatele Markuse Flossmanna
  5. ServisShimano potvrzuje mírný růst tržeb
    Shimano potvrzuje mírný růst tržeb
  6. Výstavy a veletrhyEurobike v krizi: Bosch odchází, Shimano odchod vážně zvažuje
    Eurobike v krizi: Bosch odchází, Shimano odchod vážně zvažuje

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 rumpeak - vloženo: 19.08.2025 v 15:19:34

    DJI osmo action 4 jsem koupil v akci za 4800. Skvělá kamera, která se nepřehřívá tak, aby se během akce z přehřátí sama vypla. Čemu chce jako GoPro se svým vyhlášeným přehříváním kamer za dvojnásobnou cenu konkurovat? Spíš mě zaráží, že si GoPro ještě vůbec někdo koupí?

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 pikiw47013 - vloženo: 18.08.2025 v 20:37:37

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 pikiw47013 - vloženo: 18.08.2025 v 20:37:21

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 Tomas Vejce - vloženo: 18.08.2025 v 16:08:33

    Pred letem jsem resil a než jsem bez hlave objednal GoPro 13, kouknul jsem na srovani s DJI Action 5 a Insta360 Ace Pro 2 a vzal jsem Insta360 a paráda! Má to funkce o kterých si nejsem jistý jestli GoPro má, 4k/60fps vydrží baterie hodinu, zdarma appka na edit i software na pc. Jen je to o trošku vetší než GoPro.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744