Járo, postrádali bychom tě, ale běž a splň si sen!

V tuto chvíli by, dle všech indícií, měl mít Jaroslav Kulhavý o svém novém angažmá jasno. Bude to silnice nebo zůstane v sedle biku?

Autor: Jan Němec
Járo, postrádali bychom tě, ale běž a splň si sen!

Sportovní rubriky zpravodajských serverů v posledních dnech skloňují jméno olympijského vítěze Jaroslava Kulhavého nejen jako trojnásobného vítěze ankety Král cyklistiky, ale také ve spojení s přestupem na silnici. Tak co tedy vlastně bude?

Jaroslav nechává novináře pěkně vycukat, snad ještě více než Roman Kreuziger před ohlášením svého nového angažmá. Už několikrát vyhlásil poslední týden na rozmyšlenou s tím, že prozradí své rozhodnutí. K němu zřejmě stále ještě nedospěl, pořád ladí detaily. Jára je koneckonců znám jako obrovský ladič. I na olympiádě měl v kapse čtyřku imbus!

Některé servery Jardu na silnici rovnou lákají a vyzývají, například server Roadcycling.cz v článku "Pojď Jardo na silnici" píše: "Na jedné straně je silnice prostě královnou cyklistiky a mít tu možnost zkusit hned první ligu, tak bych neváhal. Horší je to se zkušenostmi a vlastně i s představou do čeho půjde," uvádí autor Libor Matějka a dále rozebírá Jardův potenciál a srovnává ho se Zdeňkem Štybarem, který v minulých dvou sezonách postupně přesedlal z cyklokrosu na silnici.¨

Giant Liga 2012 - Lipno, první start Jaroslava Kulhavého po olympijských hrách

"V případě Jardy Kulhavého nevím, co bych mu sám doporučil, zda zkusit silnici, nebo zůstat u horských kol. O Zdeňku Štybarovi jsem nepochyboval, on měl totiž se silnicí i s kolektivním pojetím cyklistiky bohaté zkušenosti z dorosteneckých let, z U23 i z letní přípravy cyklokrosových týmů. Tohle za sebou Jarda nemá. U Štybara jsem nepochyboval, že ho silnice pohltí a že nakonec hodně rychle odejde od cyklokrosu, i když si on sám na začátku myslel, že to půjde nějak víc kombinovat," komentuje Matějka.

Je jasné a pochopitelné, že pro bikového krále zůstává silnice snem. Pokud by zůstal u bikového týmu, byla by pro něj doplňkem.

„Chci si vyzkoušet největší silniční závody, ať už to bude třeba příští rok nebo až po olympiádě v Riu nebo i v průběhu té doby. V plánu to mám a myslím si, že to je reálné. Ale jen spekuluju, protože nic konkrétního momentálně nemůžu vyslovit,“ uvedl Jára, který by snad již měl svůj budoucí tým zveřejnit do konce týdne.

12. srpen 2012, Hadleigh Farm a vítězný okamžik Jaroslava Kulhavého

Nás bikerů se může Jaroslavovo rozhodování ješitně dotknout. "Copak je něco víc než biky? Vždyť i on je přece miluje, začínal na nich. Vyhrál olympiádu na horských kolech, tak ať na nich zůstane sakra mejdlo. Jakápak silnice, vždyť tam se ztratí, na biku může dál kralovat a být hrdina jako Absalon, Hermida nebo Frischi." Ano, souhlasím, i já bych Járu v terénu postrádal, ale rozhodnutí je jen a jen na něm. Nechme ho splnit si sen.

Otázkou je, co může českému bikingu pomoci více? Když Jára na horském kole zůstane nebo když odejde na silnici?

V prvním případě by musel jeho manažer a také Český svaz cyklistiky naplno využít devizy olympijského vítěze a prodat ji. Prodávat ji, nepřestávat Járu tlačit. Příkladem budiž slečna Sáblíková nebo pan Valenta.

Jaroslav Kulhavý - Král cyklistiky 2012 

V případě druhém by se teoreticky mohla pozornost od jediného muže obrátit na širší reprezentační skupinu horských kol, jejíž výsledky se za poslední dobu neuvěřitelně zvedly. Mohlo by se více psát o Kristiánu Hynkovi nebo Ondřeji Cinkovi a dalších bikerech a bikerkách.

Tipněte si, kam se podle vás Jaroslav Kulhavý uchýlí v příští sezoně. Zůstane ve Specialized Racing na horském kole nebo si vybere jeden ze silničních týmů, který používá tutéž značku – tedy Omega Pharma Quick Step, který vlastní miliardář Zdeněk Bakala, Saxo Bank nebo Astana?

Foto: Michal Červený, Tomáš Tesař - Cyclist.cz

Přečteno - 25957x Tagy: jaroslav kulhavý
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyFuture Cycling Bike Fest by the river #2 s Jaroslavem Kulhavým
    Future Cycling Bike Fest by the river #2 s Jaroslavem Kulhavým
  2. Ostatní závodyRally di Sardegna MTB 2024 i s Jaroslavem Kulhavým
    Rally di Sardegna MTB 2024 i s Jaroslavem Kulhavým
  3. Týmy a klubyKulhavý je zpátky na kole. Návrat na závodní tratě plánuje v květnu
    Kulhavý je zpátky na kole. Návrat na závodní tratě plánuje v květnu
  4. Ostatní závodyNejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
    Nejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
  5. Ostatní závodyBylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
    Bylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
  6. Ostatní závodyFilip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká
    Filip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 poub - vloženo: 21.11.2012 v 20:24:47

    Přeji Jardovi jen to nejlepší, ale víte jak se to říká...kdo chce moc, nemá nic...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 Jori - vloženo: 21.11.2012 v 20:09:20

    ten má nápady...osobně si myslím, že na silnici jaksi nemá. on je silnej individualista (aspoň si to myslím) a není to vytrvalostnej typ a to jaksi ze silnicí nejde ruku v ruce. Druhej Sagan z něho asi nebude. Spíš bych mu doporučil cyklocross.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 algheroteam - vloženo: 21.11.2012 v 19:56:56

    Silnice je velká výzva a za mě OPQS jasná volba. Zde by měl možnost kombinace obojího a sezona 2014 už jen silnice. Pokud zůstane na biku tak u Specialized Racing. Silnice je pro JK splněný sen, tak mu přejme jeho splnění.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 Milvus - vloženo: 21.11.2012 v 19:49:52

    souhlasím naprosto stímto výrokem : "na silnici se ztratí, na horském kole může kralovat" Jardo ! Zůstaň na MTB :) Máš na to být jeden z nejlepších v historii MTB, tak nezahazuj tuto možnost a vykašli se na silničku. :)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744