V tuto chvíli by, dle všech indícií, měl mít Jaroslav Kulhavý o svém novém angažmá jasno. Bude to silnice nebo zůstane v sedle biku?
Sportovní rubriky zpravodajských serverů v posledních dnech skloňují jméno olympijského vítěze Jaroslava Kulhavého nejen jako trojnásobného vítěze ankety Král cyklistiky, ale také ve spojení s přestupem na silnici. Tak co tedy vlastně bude?
Jaroslav nechává novináře pěkně vycukat, snad ještě více než Roman Kreuziger před ohlášením svého nového angažmá. Už několikrát vyhlásil poslední týden na rozmyšlenou s tím, že prozradí své rozhodnutí. K němu zřejmě stále ještě nedospěl, pořád ladí detaily. Jára je koneckonců znám jako obrovský ladič. I na olympiádě měl v kapse čtyřku imbus!
Některé servery Jardu na silnici rovnou lákají a vyzývají, například server Roadcycling.cz v článku "Pojď Jardo na silnici" píše: "Na jedné straně je silnice prostě královnou cyklistiky a mít tu možnost zkusit hned první ligu, tak bych neváhal. Horší je to se zkušenostmi a vlastně i s představou do čeho půjde," uvádí autor Libor Matějka a dále rozebírá Jardův potenciál a srovnává ho se Zdeňkem Štybarem, který v minulých dvou sezonách postupně přesedlal z cyklokrosu na silnici.¨
"V případě Jardy Kulhavého nevím, co bych mu sám doporučil, zda zkusit silnici, nebo zůstat u horských kol. O Zdeňku Štybarovi jsem nepochyboval, on měl totiž se silnicí i s kolektivním pojetím cyklistiky bohaté zkušenosti z dorosteneckých let, z U23 i z letní přípravy cyklokrosových týmů. Tohle za sebou Jarda nemá. U Štybara jsem nepochyboval, že ho silnice pohltí a že nakonec hodně rychle odejde od cyklokrosu, i když si on sám na začátku myslel, že to půjde nějak víc kombinovat," komentuje Matějka.
Je jasné a pochopitelné, že pro bikového krále zůstává silnice snem. Pokud by zůstal u bikového týmu, byla by pro něj doplňkem.
„Chci si vyzkoušet největší silniční závody, ať už to bude třeba příští rok nebo až po olympiádě v Riu nebo i v průběhu té doby. V plánu to mám a myslím si, že to je reálné. Ale jen spekuluju, protože nic konkrétního momentálně nemůžu vyslovit,“ uvedl Jára, který by snad již měl svůj budoucí tým zveřejnit do konce týdne.
Nás bikerů se může Jaroslavovo rozhodování ješitně dotknout. "Copak je něco víc než biky? Vždyť i on je přece miluje, začínal na nich. Vyhrál olympiádu na horských kolech, tak ať na nich zůstane sakra mejdlo. Jakápak silnice, vždyť tam se ztratí, na biku může dál kralovat a být hrdina jako Absalon, Hermida nebo Frischi." Ano, souhlasím, i já bych Járu v terénu postrádal, ale rozhodnutí je jen a jen na něm. Nechme ho splnit si sen.
Otázkou je, co může českému bikingu pomoci více? Když Jára na horském kole zůstane nebo když odejde na silnici?
V prvním případě by musel jeho manažer a také Český svaz cyklistiky naplno využít devizy olympijského vítěze a prodat ji. Prodávat ji, nepřestávat Járu tlačit. Příkladem budiž slečna Sáblíková nebo pan Valenta.
V případě druhém by se teoreticky mohla pozornost od jediného muže obrátit na širší reprezentační skupinu horských kol, jejíž výsledky se za poslední dobu neuvěřitelně zvedly. Mohlo by se více psát o Kristiánu Hynkovi nebo Ondřeji Cinkovi a dalších bikerech a bikerkách.
Tipněte si, kam se podle vás Jaroslav Kulhavý uchýlí v příští sezoně. Zůstane ve Specialized Racing na horském kole nebo si vybere jeden ze silničních týmů, který používá tutéž značku – tedy Omega Pharma Quick Step, který vlastní miliardář Zdeněk Bakala, Saxo Bank nebo Astana?
Foto: Michal Červený, Tomáš Tesař - Cyclist.cz
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Přeji Jardovi jen to nejlepší, ale víte jak se to říká...kdo chce moc, nemá nic...
odpověz na tento komentářten má nápady...osobně si myslím, že na silnici jaksi nemá. on je silnej individualista (aspoň si to myslím) a není to vytrvalostnej typ a to jaksi ze silnicí nejde ruku v ruce. Druhej Sagan z něho asi nebude. Spíš bych mu doporučil cyklocross.
odpověz na tento komentářSilnice je velká výzva a za mě OPQS jasná volba. Zde by měl možnost kombinace obojího a sezona 2014 už jen silnice. Pokud zůstane na biku tak u Specialized Racing. Silnice je pro JK splněný sen, tak mu přejme jeho splnění.
odpověz na tento komentářsouhlasím naprosto stímto výrokem : "na silnici se ztratí, na horském kole může kralovat" Jardo ! Zůstaň na MTB :) Máš na to být jeden z nejlepších v historii MTB, tak nezahazuj tuto možnost a vykašli se na silničku. :)
odpověz na tento komentář