Kona Raijin Karly Štěpánové

Exkluzivní bike české závodnice: titan, elektrika a vyvoněné komponenty ...

Autor: Michal Červený
Kona Raijin Karly Štěpánové

V českém a pravděpodobně ani ve světovém závodním pelotonu horských kol byste asi nenašli zajímavější bike než ten, který sedlá dvaadvacetiletá Karla Štěpánová z týmu Kona Cycling Point, vítězka loňského ročníku Českého poháru horských kol. Pod smrští barev se snoubí titanová klasika doplněná prověřenou kvalitou od Chrise Kinga s novou technologií. Jestliže Shimano svou elektrickou bikovou sadu ještě oficiálně neukázalo, Karla už od začátku letošní sezony na závodech mačká tlačítka a bzučí ... Podívejte se detailně na její Konu Raijin!

Základem je titanový rám Raijin kanadské značky Kona. Devětadvacetipalcová novinka z loňského katalogu je ručně svařena z materiálu 3-2.5Ti u specialistů na titan v Lynskey v Tennesee a precizní práce je vidět na první pohled i v detailech. Čistý design a rovné linie titanu podtrhují jen laserem vygravírovaná nenápadná loga.
Rám má posuvné patky, takže je možná stavba kola i jako singlespeedu. Na druhou stranu bohužel i kvůli tomu rám nepatří k nejlehčím a ve velikosti 18" váží přibližně 1,8 kilogramů.

"To kolo je pohodlný a hlavně sexy. Začínala jsem na hliníku, pak jezdila karbonové Kuly, a když se naskytla možnost jezdit na titanu, neváhala jsem. Asi i proto, že jako blondýně se mi to zdá nejušlechtilejší materiál a imponuje mi i ta nálepka precizního zpracování z amerického Tennesse," vysvětluje Karla, proč právě titan.
"Ve svěťáku se to moc nenosí, respektive nevozí, všichni hodně koukají na váhu, ale myslím, že teď to u mě ještě není potřeba, zase takový rozdíl oproti karbonu to není. Kvůli Raijinovi mi i píše spousta fanoušků titanu z celého světa..." dodává česká bikerka.

Komponentový mix je mixem hodně velkým, obzvlášť připočteme-li do něj ještě celou škálu barevné pestrosti. Nic ale není na úkor spolehlivosti, ba naopak.
Barev na jednotlivých komponentech je skoro nepočítaně. Rozdílnou barvu mají i jednotlivé párové komponenty, jako například náboje Chris King ISO Disc, brzdové kotouče Hope, upínáky a rohy Tune nebo šroubky. 
"Eloxované věci se mi vždycky moc líbily. Každá barva má své kouzlo. A tím, že je kolo titanově šedé, jdou k němu prakticky všechny barvy a já se nemohla rozhodnout jen pro jednu... :) Díky Bicycle Café mám k těmhle hi-tech věcem velmi blízko, mazlím se s nima u nich na krámě, takže výběr barev trval dlouho a nebyl náhodný." vysvětluje tuhle divočinu Karla. 

Vidlice Fox s lockoutem na řídítkách je klasikou, brzdy Hope Race Evo X2 vynikají svou silou i zpracováním a výborně ladí ke klikám Rotor. U nich je třeba zminit další spolehlivé komponenty, a sice press-fit středové složení Chris King a převodník Wolf Tooth. Více než vkusným doplňkem je titanový košík z jednoho kusu drátu vyrobný v garáži King Cage. 

Kokpit tvoří růžová sedlovka Tune, sedlo Fizik Tundra, představec Thomson a trochu oldschoolově úzká řídítka Enve s již zmíněnými rohy Tune.

Zvláštní kapitolou je řazení. Přes zimu zmizela z rámu lanka a nahradily je kabely. Elektrický upgrade si vzali na startost v Bicycle Cafe a původně silniční řazení Shimano Ultegra Di2 předělali na použití v terénu. Znamenalo to mimo jiné vyrobit novou patku, přeprogramovat přehazovačku a upravit rám tak, aby bylo možné vést kabeláž jeho vnitřkem a nakonec tam schovat i baterku...
“Elektriku jsem moc chtěla, už když byla novinkou, akorát to pro mě na silniční kolo nemělo smysl. Letos se mi díky týmu poštěstilo dostat k prototypu na horské kolo, který udělali kluci v Bicycle Cafe, a je to úžasný! Řazení chodí jak z praku a já jsem opravdu spokojená. Hlavně spojení tichého “bzz  bzz” při řazení a Chris King Buzz v zadní nábě je fakt libovka :-D" pochvaluje si Karlička bzučící systém ovládaný tlačítky na řídítkách.

Přehazovačka spolupracuje s deseti pastorky. Devět je jich na kazetě Shimano XTR 11-36 z. a desátým je Wolf Tooth GC Cog se 42 zuby, který z kazety vyhnal pastorek se sedmnácti zuby.

Naživo budete moct tento výjimečný bike české reprezentantky vidět třeba už na závodě Světového poháru horských kol v Novém Městě na Moravě, stejně jako nový a podobně divoký dres týmu Kona Cycling Point, který se již nyní připravuje na sezonu 2015 ve splupráci s novým partnerem, značkou Kalas. 

Foto: Michal Červený

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Kona Raijin Karly Štěpánové
  2. Fotogalerie
Přečteno - 33581x Tagy: kona kola závodníků karla štěpánová ti
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyDrsný a drsnější. MTB Trilogy 2023
    Drsný a drsnější. MTB Trilogy 2023
  2. Světový pohárPrvní závod SP v maratonu ovládli Rabensteiner a Njemcevic, Adel devátý
    První závod SP v maratonu ovládli Rabensteiner a Njemcevic, Adel devátý
  3. ZávodyFotogalerie: Mistrovství ČR XCM 2023 - Stolové hory / Machov
    Fotogalerie: Mistrovství ČR XCM 2023 - Stolové hory / Machov
  4. Týmy a klubyČeská spořitelna Accolade výrazně obnovila tým
    Česká spořitelna Accolade výrazně obnovila tým
  5. ZávodyFotogalerie: Mistrovství Evropy XCO ženy - Mnichov 2022
    Fotogalerie: Mistrovství Evropy XCO ženy - Mnichov 2022
  6. Ostatní závodyVydařená premiéra [kolofix] Blinduro Léto
    Vydařená premiéra [kolofix] Blinduro Léto

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 katko - vloženo: 19.05.2014 v 08:38:00

    no ja nie, ale už som to u iných pár krát videl... :)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 seky33 - vloženo: 16.05.2014 v 12:21:43

    odpověď na katko — #1 A to vozíš Wolfa a padá ti to? Já Wolfa vozím a ještě mi to nikdy nespadlo a to s tím docela i skáču. Wolfa vozím od loňska.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 katko - vloženo: 15.05.2014 v 15:38:53

    nepadá z toho prevodníku reťaz (aj keď je to wolftooth)? však to ramienko na tej ultegre musí v zjazdoch pekne lietať, aj pri shadow plus sa občas stane, že to neudrží...

    1. na tento komentář reaguje seky33 — #3
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744