Známý rakouský výrobce motocyklů, se ocitl v těžké situaci poté, co se jeho hospodaření letos propadlo do velké ztráty. Zachránit společnost před bankrotem má restrukturalizace...
Minulý týden se v médiích objevila znepokojivá zpráva o problémech rakouské značky KTM. Ta totiž ohlásila, že se její hospodaření letos propadlo do velké ztráty a společnost kvůli tomu bude muset přistoupit k omezování výroby a propouštění části svých zaměstnanců.
Již v posledních dvou letech, v rámci motocyklové divize, došlo k několika vlnám propouštění, ale do konce letošního roku má své pozice opustit dalších 300 zaměstnanců z celkového počtu cca 4000 lidí. O to, aby se propouštění dalších lidí v příštím roce podařilo zabránit, se má postarat plánovaná restrukturalizace firmy, o jejíž schválení bude KTM žádat své věřitele.
Zásadní restrukturalizace by měla dát společnosti potřebný čas na jednání s věřiteli a nalezení řešení, které bude vyhovovat všem. Podle společnost Pierer Mobility, mateřské společnosti KTM, povede však tato restrukturalizace k dalším ztrátám, spojeným s jednorázovými výdaji, odpisy, snížením počtu zaměstnanců a také provozní výkonnosti.
Důvodů současného špatného stavu je několik. Mluví se jak a zbytečně vysoké nadvýrobě, nebo předraženém nákupu značky GasGas, ale také o špatně načasovaných a iracionálních plánech cyklistické divize a v neposlední řadě také o snížení kvality a následných problémech s reklamacemi u některých motorů, kvůli kterým přišla značka o část svých zákazníků. V této souvislosti se hodně hovoří jednak o kvalitě čínských motorů a jednak také o možném navýšení vlastnického podílu indické společnosti Bajaj Auto, která by se tak fakticky mohla stát novým majitelem KTM, protože již nyní vlastní ve společnoti 49,9% podíl.
Stefan Pierer, majitel stejnojmenného koncernu patří přitom mezi nejbohatší Rakušany, nicméně stále více lidí právě jemu dává za vinu, že neustálou honbou za růstem, navyšováním zisků a skupováním konkurence dovedl společnost do tohoto neutěšeného stavu.
"Svými produkty inspirujeme miliony motocyklistů po celém světě. Nyní si dáváme zastávku pro budoucnost," uvedl Stefan Pierer (vpravo), který je společně s generálním ředitelem Gottfriedem Neumeisterem (vlevo) nyní před velkým úkolem zachránit největšího evropského výrobce motocyklů, který patří k výkladním skříním rakouského průmuyslu.
Poté, co bylo již během letošního roku propuštěno zhruba tisíc zaměstnanců, byli podle rakouského listu Kurier ti zbývající informováni o podrobnostech opatření na leden a únor kdy má dojít k přerušení výroby a zredukování provozu na jednosměnný. Podle Hornorakouské komory práce rovněž nelze očekávat, že by v důsledku probíhajících opatření dostali zaměstnanci své mzdy za listopad a také obvyklé vánoční odměny před koncem roku.
Finanční výsledky KTM oznámené koncem srpna potvrdily, že tržby klesly v prvním pololetí roku 2024 meziročně o 27 procent a společnost vykázala ztrátu ve výši 195 milionů eur. V porovnání s rokem 2022, kdy KTM zaznamenala naopak rekordní zisky, jde o propad ve výši až 90 %. Akcie firmy na to reagovaly prudkou ztrátou o 45 % a od začátku letošního roku se jejich hodnota propadla již o plných 87 %.
V rámci restrukturalizace společnosti se diskutuje rovněž o možném prodeji cyklistické divize firmy, jejíž vedení už údajně rozdalo 11 000 jízdních kol, které mělo na skladě svým zaměstnancům. V této souvislosti je ale potřeba dodat, že cyklistická divize firmy zastřešuje pouze značky Husqvarna, GASGAS, Raymon a Felt, nikoli stejnojmeného výrobce jízdních kol KTM.
Cyklistická divize KTM sice používá na základě zakoupené licence známé logo KTM, nicméně mejetkově jde o zcela jiný subjekt s vlastní managerskou a vlastnickou strukturou, který nemá nic společného s motocyklovou divizí a vyhlášená restrukturalizace se ho tak netýká.
Cyklistická divize KTM Fahrrad GmbH vznikla v roce 1992 jako zcela nezávislá společnost na vyrobci motocyklů KTM AG. Jediné co společně tyto dvě firmy sdílejí je domovské město Mattighofen ve spolkové zemi Horní Rakousy, nedaleko Salzburku, kde mají obě firmy svá vlastní sídla i výrobní závody.
KTM Fahrrad GmbH vydalo k aktuální situaci KTM AG vysvětlující tiskovou zprávu na kterou se můžete podívat zde.
Podobně jako cyklistická divize je na tom také automobilová divize KTM, vyrábějící supersporty X-BOW, která se nachází rovněž mimo motocyklovou divizi KTM AG.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
They corner the player on the platforms ahead of them, which helps define the run 3
odpověz na tento komentář