Lapierre Zesty AM CF 8.9

Hodně zajímavě pojatý karbonový allmountin full od francouzského Lapierre...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Lapierre Zesty AM CF 8.9

Sehnat dnes rozumně osazený karbonový allmountain bike není nic složitého, jen to chce mít na kontě většinou šestimístnou sumu, která pokud chcete mít některý ze špičkových podvozků, může klidně začínat dvojkou nebo i trojkou. U Lapierre vám bude stačit jednička na začátku a k ní "nějaké drobné". Za co? Na to se podíváme právě teď.

Zesty je u Lapierre stálicí už od dob šestadvacítek. Univerzální lehký celoodpružený bike se nejprve řadil mezi trailbiky, ale s postupným zvyšováním zdvihů volně přešel až k hranici allmountain modelů s tím, že jako alternativa je stále k dispozici i jeho TR varianta s nižšími zdvihy, ale obdobnou rámovou konstrukcí.

Zatímco trailové Zestyny zůstávají na kombinaci zdvihů 130/120 mm, AM verze nabídnou o poznání vyšší zdvihy 150/150 mm. Rám je zde postavený z Ultimate karbonu a to jak přední rámový trojúhelník, tak i komplet celá zadní stavba. Její kinematika zůstává stále věrná osvědčenému čtyřčepovému mechanismu, který využívá plovoucí uložení tlumiče, což v praxi znamená, že zatímco horní čep je umístěný na vahadle čtyřčepového systému, spodní čep najdete díky otvoru v sedlové trubce až za středem na zadní stavbě.

Kvůli tomuto umístění pak samozřejmě nesmí chybět ani nezbytný plastový blatníček, který chrání pístnici tlumiče před jejím poškozením od odletujících nečistot od zadního kola.

Jakkoli jde o bike s poměrně vysokými zdvihy, profily jednotlivých trubek působí hodně odlehčeným dojmem a na první pohled je tak patrné, že je zde důraz kladený také na co nejníže položené těžiště. Výrazný sloping a lomená sedlová trubka dávají spoustu prostoru nad rámem i pro zadní kolo. Mimochodem, rám tohoto Lapierre je připravený i pro osazení 27,5" zadního kola, pro které je zde možné zkrátit délku zadní stavby ze 433 mm na 425 mm.

Ohledně dalších důležitých parametrů rámu je potřeba zmínit, že zde najdete lisované PressFit středové složení a kromě něj také klasické provedení vnitřního vedení kabeláže s bočními vstupy po obou stranách hlavovky. Aby bovdeny v rámu nebouchaly, jsou zde bytelné trojúhelníkové krytky.

Jediným menším handicapem této konstrukce pak zůstává omezení v maximálních délkách zdvihů teleskopických sedlovek. Zdvihy startují na 125 mm u velikosti S a končí na 170 mm u největších velikostí L a XL.

Seznam stránek článku:

  1. Lapierre Zesty AM CF 8.9
  2. Výbava kterou opravdu chcete
  3. Fotogalerie
Přečteno - 8734x Tagy: lapierre my2023
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Giant Trance X Advanced E+ Elite 1
    Fotogalerie: Giant Trance X Advanced E+ Elite 1
  2. Tech newsSchindler představil cyklistické novinky pro rok 2025
    Schindler představil cyklistické novinky pro rok 2025
  3. TechnikaFotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    Fotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  4. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  5. Tech newsPropain představuje superlight limitku trailbiku Hugene
    Propain představuje superlight limitku trailbiku Hugene
  6. TechnikaFotogalerie: Trek Procaliber 8
    Fotogalerie: Trek Procaliber 8

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 amayah23 - vloženo: 24.08.2023 v 14:06:31

    podvozků může klidně začínat dvojkou nebo t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744