Hodně zajímavě pojatý karbonový allmountin full od francouzského Lapierre...
Sehnat dnes rozumně osazený karbonový allmountain bike není nic složitého, jen to chce mít na kontě většinou šestimístnou sumu, která pokud chcete mít některý ze špičkových podvozků, může klidně začínat dvojkou nebo i trojkou. U Lapierre vám bude stačit jednička na začátku a k ní "nějaké drobné". Za co? Na to se podíváme právě teď.
Zesty je u Lapierre stálicí už od dob šestadvacítek. Univerzální lehký celoodpružený bike se nejprve řadil mezi trailbiky, ale s postupným zvyšováním zdvihů volně přešel až k hranici allmountain modelů s tím, že jako alternativa je stále k dispozici i jeho TR varianta s nižšími zdvihy, ale obdobnou rámovou konstrukcí.
Zatímco trailové Zestyny zůstávají na kombinaci zdvihů 130/120 mm, AM verze nabídnou o poznání vyšší zdvihy 150/150 mm. Rám je zde postavený z Ultimate karbonu a to jak přední rámový trojúhelník, tak i komplet celá zadní stavba. Její kinematika zůstává stále věrná osvědčenému čtyřčepovému mechanismu, který využívá plovoucí uložení tlumiče, což v praxi znamená, že zatímco horní čep je umístěný na vahadle čtyřčepového systému, spodní čep najdete díky otvoru v sedlové trubce až za středem na zadní stavbě.
Kvůli tomuto umístění pak samozřejmě nesmí chybět ani nezbytný plastový blatníček, který chrání pístnici tlumiče před jejím poškozením od odletujících nečistot od zadního kola.
Jakkoli jde o bike s poměrně vysokými zdvihy, profily jednotlivých trubek působí hodně odlehčeným dojmem a na první pohled je tak patrné, že je zde důraz kladený také na co nejníže položené těžiště. Výrazný sloping a lomená sedlová trubka dávají spoustu prostoru nad rámem i pro zadní kolo. Mimochodem, rám tohoto Lapierre je připravený i pro osazení 27,5" zadního kola, pro které je zde možné zkrátit délku zadní stavby ze 433 mm na 425 mm.
Ohledně dalších důležitých parametrů rámu je potřeba zmínit, že zde najdete lisované PressFit středové složení a kromě něj také klasické provedení vnitřního vedení kabeláže s bočními vstupy po obou stranách hlavovky. Aby bovdeny v rámu nebouchaly, jsou zde bytelné trojúhelníkové krytky.
Jediným menším handicapem této konstrukce pak zůstává omezení v maximálních délkách zdvihů teleskopických sedlovek. Zdvihy startují na 125 mm u velikosti S a končí na 170 mm u největších velikostí L a XL.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
podvozků může klidně začínat dvojkou nebo t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t t
odpověz na tento komentář