26", 650B, 700c, 29", nebo dokonce i 36" kola nyní doplňuje nový rozměr 750d. Má šanci na úspěch?
V minulém týdnu se prohnala médii velice zajímavá informace o tom, že je na světe další velký rozměr kol a že za ním stojí dvě známé americké značky. Tahle informace by pro začátek měla úplně stačit k tomu, abychom si mohli udělat představu o tom jak moc reálné je, že by se nový rozměr kol mohl uchytit.
Z pohledu značky Moots nebylo zas tak složité postavit rám uzpůsobený pro větší kola. Rámaři musí jen o něco prodloužit zadní stavbu, patřičně upravit BB drop a pohrát si s celkovým rozvorem kola a vidlicí tak docílit ideální ovladatelnosti kola. Podstatně nákladnější proces je výroba adekvátně velkých ráfků, ale především plášťů, pro které je potřeba přenastavit stroje a v případě plášťů vyrobit zcela nové spékací formy.
Větší kola se dělají zpravidla kvůli dvěma věcem. Jednak kvůli lepšímu komfortu a potažmo také rychlosti, jednak kvůli větším lidem. To druhé je případ již několik let existujících 36" modelů, které původně vznikly jako poptávka basketbalistů. Jenže 36" je opravdu obrovský průměr kol a tak se nyní řeší řekněme kompromisnější varianta, která dostala označení 750d. Pro vaši představu jde o ráfek, který navyšuje svůj průměr o větší hodnotu než jaká odlišuje 27,5" a 29" kola. Průměr ráfku narostl konkrétně proti 700c verzi o 38 mm, zatímco rozdíl mezi 27,5 a 29" ráfkem je jen 26 mm.
Moots tuto spolupráci s WTB řeší údajně již několik let. WTB je totiž, co se inovativního přístupu týká, hodně progresivní značkou. Právě WTB bylo první z firem, které se na přelomu století rozhodly nabídnout první 29" pláště, a stejnou roli pak později WTB sehrálo také při uvedení prvních 650B plášťů, kde v podstatě vytvořilo novou kategorii širokých gravelových pláštů.
Z WTB v tuto chvíli přichází informace, že o tom, zdali bude více investovat do rozvoje nového rozměru kol, musí rozhodnout samotní výrobci kol. WTB nechce nikoho přesvědčovat o tom, že je tento průměr kol nejlepší a že je potřeba jím za každou cenu nahradit stávající rozměry plášťů, nicméně je připraveno tuto novinku podporovat, pokud se najde dostatečně velká poptávka a to nejenom v rámci nabídky plášťů, ale také ráfků.
Jediný plášť, který je nyní dostupný pro testování, je tedy legendární model Nano Raptor v rozměru 750x40 mm, což jasně naznačuje, že jde o čistokrevný gravel model určený pro univerzální štěrkolety s ambicemi podívat se do terénu. Mimochodem, Nano hraje důležitou roli v rámci WTB, protože jde o jeden z legendárních vzorků, který firma nabízí od devadesátých let, a který stál rovněž i u zrodu 29" plášťů. WTB zatím neplánuje prodávat samostatně v rámci aftermarketu pláště ani ráfky tohoto rozměru, nicméně pro potřeby OEM je možné tyto produkty přímo u WTB poptávat.
Zdali se tedy tento nový rozměr uchytí nebo ne, ukáže až čas, předpovídat mu rychlý úspěch nebo naopak pád se nyní nikdo neodvažuje, stačí vzpomenout na začátky 29" i 27,5" kol, kterým se z počátku také příliš nevěřilo a kam to nakonec dotáhla?
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Z pohledu značky Moots nebylo zas tak složité t t t t t t t t
odpověz na tento komentář