Cyklistická navigace Mio Cyclo 300 a Mio Cyclo 305 v češtině! Vyniká především funkcí "Překvapit", přehledným rozhraním a předinstalovanými mapami...
Na konci listopadu jsme vám představili novinku z dílny Mio /Navigace Mio může konkurovat Garminu/, dnes vám můžeme oznámit, že se konečně bude prodávat i v Česku s českou lokalizací.
Řada Mio Cyclo pomůže cyklistům dojet snadno z bodu A do bodu B nebo je povede po preferovaných trasách. Pokud se ale rozhodnou použít funkci Překvapit (Surprise Me), navigace pro ně navrhne tři varianty okruhů podle zadaného času nebo vzdálenosti bez ohledu na to, kde právě jsou. Je to ideální a snadné řešení pro každého, kdo už zná všechny cesty v okolí a chce se nechat překvapit, nebo kdo chce v neznámém prostředí ujet stanovenou vzdálenost v určitém času. Trasy se totiž pokaždé generují náhodně.
"Cyklistika je stále oblíbenější a čím dál více lidí se začíná věnovat cyklistice na rekreační úrovni. O víkendech vyrážejí na kolech za přírodou rodiny s dětmi a roste zájem také o cykloturistické výlety. Všichni tak jistě ocení snadnost použití zařízení Mio Cyclo, které je spolehlivě povedou na jejich cestách, takže si budou moci v klidu užívat okolní krásy," říká Tomáš Kudweis, obchodní a marketingový manažer společnosti Mio Czech Republic, a zároveň zdůrazňuje vhodnost zařízení i pro vrcholové sportovce: "Robustní vodotěsný model Mio Cyclo 305 je určen i pro profesionální sledování výkonnosti každého cyklisty, jelikož je vybaven senzory pro měřením srdečního tepu, kadence šlapání a rychlosti otáčení kola. V kombinaci s informacemi o cyklistovi a uložených předchozích trénincích se jedná zařízení, které je připraveno zajistit osobní trénink na vrcholové úrovni."
V zařízení jsou nainstalované mapy Open Street Map a TeleAtlas. Mio Cyclo nabízí také režim automobilové navigace, se kterým se každý spolehlivě dopraví na start vybrané cyklostezky nebo do jejího nejbližšího výchozího bodu. Navigace také disponuje seznamem míst souvisejících s cyklistikou - prodejny kol, stanice první pomoci, hostince a restaurace....
Díky velkému 3" antireflexnímu dotykovému displeji lze získat rychle a přehledně potřebné informace pro rekreační jízdu, horskou cyklistiku i silniční závody. Nárazuvzdorné a vodotěsné pouzdro (IPX7) chrání Mio Cyclo proti všem výkyvům počasí.
Mio Cyclo měří čas, rychlost, vzdálenost, výšku, spotřebu kalorií a další parametry. Tyto údaje a informace o trase lze použít v programu Mio Share nejen pro zaznamenávání cest a tréninkových plánů, ale také pro jejich sdílení s ostatními.
Zařízení Mio Cyclo 305 je vybaveno stejnými užitečnými funkcemi, jako Mio Cyclo 300, ale má navíc ANT+ přijímač, umožňující bezdrátové připojení monitoru srdečního tepu a senzoru tempa šlapání/otáčení kola, pro splnění všech podmínek tréninkového plánu, který si zákazníci vytyčí.
Doporučené maloobchodní ceny: Více informací: www.mio.com/cz |
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Petr K. — #11 Chápu, proč mlčíš...:-D.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr K. — #11 Chápu, proč mlčíš...:-D.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr K. — #11 No, zatím předvádíš jen prázdné fantazie. Je totiž pravda, že nových permanentních cest kvůli dočasné těžbě (krásný oxymoron) na úkor těch starých, které nenávratně zmizí, vznikají stovky ročně.
Píšeš, že je nutné aktualizovat mapy každé 3 roky a zdůvodňuješ to níže uvedenými fantaziemi. To by znamenalo, že se během třeba 15 let kompletně změní lesní a polní cesty v ČR.
Anebo tvoje záhadná teorie zázrakem neplatí právě a jen na těch místech v ČR, kde na biku nějakých 15 let jezdím. Jeden příklad za všechny: http://mapy.cz/s/6UKH. Tady se žádná lesní ani polní cesta (nemyslím jednosezónní pěšinku) za tu dobu nezměnila, nezarostla ani nevznikla nová...
Bohužel patříš k té skupině lidí, kteří bezmyšlenkovitě plácnou evidentní pitomost a nemají dost nadhledu, aby prostě řekli, "jo, to jsem řekl nesmysl" a namísto toho budou vymýšlet směšné rádobydůvody, proč by ta jejich plytká fantazie měla být pravdou.
Good luck, pokračuj, ale beze mne.
odpověz na tento komentářInak pozeram ze pribudol novy holux funtrek 132 , ma vraj nejake veci navyse oproti oregonu a dakote ktorym konkuruje. Mate niekto skusenosti ?
odpověz na tento komentářodpověď na GF — #10 Na rozdíl od jiných tu aspoň neurážím. Stačí aby lesáci vyjezdili kvůli těžbě novou cestu a tu starou nechali zarůst. Nebo aby se zemědělci rozhodli jezdit na přilehlé pole jinudy a místo cesty přes louku jsou jen půlmetrové kopřivy.
Už jsem jednou psal, že jsou to jen mé zkušenosti. Možná jich mám prostě jen víc, než ty. :-D :-P
- na tento komentář reaguje GF — #13
- na tento komentář reaguje GF — #
- na tento komentář reaguje GF — #14
- na tento komentář reaguje GF — #15
odpověz na tento komentářodpověď na Petr K. — #6 "ale to už pak často nesedí lesní cesty a pěšiny" - jako že ty lesní cesty někdo rozorá, osází stromy a vybuduje jinudy :-)))?
Plácáš jeden nesmysl na druhý.
- na tento komentář reaguje Petr K. — #11
odpověz na tento komentářodpověď na limodak — #8 Obecně se dá říct, že ať vybereš eTrex, Dakotu nebo Oregon, neuděláš chybu. Pokud jsi do teď jezdil jen podle papírové mapy, bude to skok o několik dimenzí výš. Doporučil bych se u Garminu orientovat na mapy ve verzi PRO (pokud jezdíš v ČR)a přístroje s barometrickým výškoměrem. Osobně jsem si zvykl předem nacvakat si trasu na PC a pak si ji nahrát do GPS. Např. Oregon pak umožňuje na jednom displeji sledovat mapu s vyznačenou trasou a zároveň výškový profil. Návyková záležitost ideální pro rozvržení sil během dlouhého výletu. Dá se takhle zvládnout 70 km v neznámém terénu v ideálním tempu bez otravných přestávek na orientaci.
Pak už je to jen o tom, kolik jsi ochotný utratit. Se starým eTrexem jsem začínal a jezdil asi 4 roky, pak jsem přešel na Oregon. Za vyšší cenu si kupuješ víc komfort a větší displej, základní funkce ale zvládne eTrex stejně jako Oregon.
Obecně je to ale s navigací jako mobilem. Není jeden ideální. Každý si musí vybrat, co mu sedí a na co má.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr K. — #4 vdaka za rady . tiez cestu beriem ako nutne zlo a preto ma zaujima najme pouzitie v lese a pod. takze da sa povedat ze primarne sa orientovat na turisticke mapove navigacie. rozmyslal som aj nad etrex30.. ma niekto skusenosti ?
- na tento komentář reaguje Petr K. — #
- na tento komentář reaguje Petr K. — #9
odpověz na tento komentářDobrou alternativou ke Garminům je poslední dobou Holux. Má jiné mapy, jiank krabička je podobná i funkce. Mapy jsou aktualizované a k dispozici každý rok. Už předchozí verze Holux Funtrek 130 nebyla špatná, nově je teč v prodji Holux Funtek 132 a vypadá dost dobře.
Určitě to musí být odolné zařízení, s dobrou podporou od výrobce, s kvalitním mapovým podkladem s možností aktualizace..Todle všechno určitě Mio není, Garmin i Holux to splňuje..
odpověz na tento komentářodpověď na GF — #5 Hned v úvodu jsem psal, že navigaci si musí vybrat každý sám a že uvádím jen Své zkušenosti za dobu Svého užívání. Nikomu nic nevnucuji. Nicméně:
- taky si neplánuji vyjížďky v lijáku, ale občas se to jaksi přihodí. Většinou právě tehdy je mi navigace nejužitečnější, když dovede poradit kudy nejrychleji pod nejbližší střechu. Kdybych jí v ten moment měl sundavat z řídítek, asi bych nadšený nebyl. A jak zkušenosti (nejen mé) ukazují, deklarovaná odolnost proti dešti většinou na řídítkách kola nestačí.
- nepsal jsem, že je potřeba hned nakoupit všechny mapy, co kde jsou. Ale je mírně řečeno k vzteku, když si chci po pár sezonách mapu obnovit nebo rozšířit a zjistím, že mám smůlu. Osobně taky nevidím důvod kupovat si mapu okolí Prahy nebo Brdských lesů, které znám zpaměti. Tam se z navigace stává jen chytrý tachometr. Naopak ji na 100% využívám, když hodím kolo do auta a vyjedu si užít někam, kde to neznám. Dokupovat si před každým výletem danou oblast sice lze ale... :-/
- ano, dá se jezdit i s 3 roky starou mapou, ale to už pak často nesedí lesní cesty a pěšiny. Dokonce i TZ bývají docela přeznačené. Jediné co sedí jsou silnice. Pro někoho (jako já) kdo asfalt akceptuje jen z nutnosti je aktuální mapa docela podstatná. Pro silničního cyklistu asi tolik ne.
Stojím si ale za tím, že dobrá navigace by měla mít podporu v mapách i HW ještě několik let po tom, co si ji koupím. Jinak její užitná hodnota rychle klesá.
- na tento komentář reaguje GF — #10
odpověz na tento komentářodpověď na Petr K. — #4 Dovolím si oponovat, protože jsi popsal svoje preference, které se nedají považovat za obecně platné požadavky.
- kdo nejezdí v lijáku a není líný nabigaci během mytí sundat, nepotřebuje odolnost vůči tlakové vodě, ale stačí mu odolnost do běžného deště.
- pokud někdo nejezdí po celé ČR, ale třeba jen ve 2, 3, 4 regionech, nepotřebuje mapy pro celou ČR. Se zahraničím to platí dvojnásob. Na co platit za mapy Maďarska, když vím, že tam na biku nikdy nepojedu?
- aktualizace map: na biku jezdím asi 16 let a že by se za tu dobu tak dramaticky změnily trasy lesních a polních cest nebo turistických stezek, to jsem si nevšiml. Rčení o naprosté nepoužitelnosti map za 3 roky, kdy prý bude navigace zcela k ničemu, tedy "jen závaží na řídítka", je naprostý nesmysl.
- na tento komentář reaguje Petr K. — #6
odpověz na tento komentářodpověď na limodak — #3 Navigaci si musíš vybrat sám. Snad jen pár postřehů za těch pár let, co ji sám používám.
- odolnost musí být úměrná použití. Představa smartphone s outdoor pouzdrem je nesmyl. Idelální je taková, kterou se nebojíš opláchnout wapkou i s kolem.
- mapy musí být ryze turistické s podrobností min. na úrovni 1:25 000, jinak je to jen hezká hračka. Nepřistupuj na filozofii nakupování jednotlivých regionů ČR, zajímej se vždy o cenu celé ČR. Navigace je hlavně od toho, aby tě navigovala tam, kde to neznáš. Systém nakoupím si jen to, kde jezdím, je blbost. Stejně tak se zajímej o dostupnost zahraničních map.
- ohlídej si podporu, jak servisní, tak datovou. Tzn. dostupnost aktualizací map, FW zařízení, cena nových map. Jinak to bude nejpozději třetí sezonu jen závaží na řídítka.
Mě osobně z toho vychází bohužel jen Garmin (už pár let vozím Oregon 450 Pro), ale i ten má své mouchy. Jak jsem už psal, za srovnatelnou konkurenci bych byl rád.
- na tento komentář reaguje GF — #5
- na tento komentář reaguje limodak — #8
odpověz na tento komentářhladam vhodnu navigaciu najma do terenu , vie mi niekto poradit ?
- na tento komentář reaguje Petr K. — #4
odpověz na tento komentářJsem rád za každou konkurenci dominantního Garminu, ale je tu hafo otázek:
- kde se vzala a jakou kvalitu má cyklo mapa (pokud jde jen vylepšenou silniční, nemá cenu to ani uvádět na trh)
- kdo zajišťuje podporu v ČR? Ptám se, bo moje autonavigace od Mia byla díky nedostupnosti aktuálních map dobrá tak jako zarážka do dveří
- s tím úzce souvisi i dostupnost a cena nových map
Protože jestli tohle nemají vyřešeno, nezbude mi než zůstat u toho Garmina. :-(
odpověz na tento komentářBude nějaká podrobnější recenze, srovnání s Edge 800/805?
odpověz na tento komentář