Dneska si představíme "základní" model celoodpruženého X-Country modelu španělské firmy Orbea...
Orbea patří mezi nejstarší evropské značky. V její historii ovšem figurují nejenom jízdní kola, ale například také strojírenská výroba nebo výroba revolverů. U nás má sice značka již také nějakou historii, nicméně od modelového roku 2018 dochází ke změně distributora, a dá se proto očekávat, že se o ní bude mluvit více než v minulosti.
Mimochodem, velký článek s představením celého průřezu modelů značky připravujeme. Dnes se ale podíváme podrobněji na bike, který hraje důležitou roli v nabídce X-Country kol Orbea. Jde o vstupní model karbonové platformy OIZ, na které mimo jiné závodí také Kateřina Nash spolu se svými kolegyněmi z amerického týmu Luna.
Sympatické na této řadě je, že je již od nejnižšího modelu nabízena jako kompletně karbonová, nikoliv se zadní hliníkovou stavbou, jako to mají mnozí konkurenti. Kupujete tak vlastně opravdu závodní rám, který je jen osazen ekonomičtějšími komponenty, díky kterým se dá stlačit cenovka do přijatelných relací.
Samotný rám je přitom vybaven většinou nejnovějších technologií, jako jsou boost osy nábojů a vnitřní vedení kompletní kabeláže. Geometrie je optimalizována pro závodní použití s tím, že zde je použit hlavový úhel rovných 70° zkombinovaný se sedlovým úhlem 74° a 425/440 mm (27,5/29") dlouhou zadní stavbou. Když už jsme se dotkli průměrů kol, tak Orbea v tomto případě volí řekněme osvědčený způsob dělby, který spočívá v tom, že menší velikosti rámů S a M jsou k dispozici s 27,5" koly, zatímco devětadvacítky jsou nabízeny pro velikosti M, L a XL.
Co se týká zadního odpružení, vsadila Orbea na systém zeropivot, který spočívá v bezčepové zadní stavbě, která je navržena tak, že funkci chybějícího zadního čepu nahrazuje flexe materiálu horních vzpěr zadní stavby. Orbea tuto konstrukci nazývá UFO a kombinuje ji s kraťoučkým vahadlem a tlumičem z části zapuštěným do spodní strany horní rámovky. Díky tomu vzniklo v přední části poměrně velké místo uvnitř rámu.
Za zmínku, co se rámu týká, ještě stojí jeho připravenost pro případné osazení teleskopické sedlovky. Sedlová trubka o vnitřním průměru 31,6 mm k tomu vysloveně vybízí a zaslepený otvor pro vyústění ovládacího bovdenu nad pressfit středovým složením jakbysmet.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
komentář byl smazán
odpověz na tento komentář