Snaha odlehčit e-bike je velmi ušlechtilý počin, podívejte se, jak se s tímto krokem popasovala novinka značky Pivot - model Shuttle SL...
Už jen odkaz na vlastnosti původního modelu Shuttle dává předpoklad, že půjde o další technologický i jezdecký skvost. A jedná se o správný předpoklad. Pivot Shuttle SL je od základu zcela nový ebike, do kterého Pivot vetknul všechen svůj um a vědění o tvorbě kol i elektrokol. Jednotka Fazua posouvá možnosti asistence na zcela novou úroveň a ovladatelost kola v trailu vás donutí se očima ujišťovat, zdali se jedná opravdu o e-bike.
Paradoxem je, že na konci dlouhého vývoje stojí v zásadě jednoduchý popis o čtyřech odrážkách.
1 - hmotnost
Váha pod 16,5 kg. Tedy o dobrých 4,5 kg lehčí oproti tolika jiným plnohodnotných e-bikům dneška. Ostatně srovnatelná s mnoha Trail biky bez asistence. Jinak řečeno - zatraceně lehký e-bike!
2 - hlučnost
Tichý 60Nm Fazua motor je umístěn co nejníže a nejblíže středu kola a tím pokládá základ skvělé ovladatelnosti modelu Shuttle SL. Dokud není potřeba motoru, není motoru - nenaruší ani vaši watáž, ani prestiž :), protože je zkrátka zcela odpojen od nohou a kola.
Baterie má kapacitu 430Wh. Spojení tohoto Fazua motoru a této baterie přináší bezkonkurenční kombinaci hmotnosti, síly a dojezdu.
3 - stavba a geometrie
Tuhost a pevnost vlastní karbonové konstrukce, kterou je Pivot pověstný, přináší lehkost ovládání. DW-Link odladěný přesně pro Shuttle SL obstarává plyšový průběh, zvládá i velké rázy a neruší šlapání. Geometrie vyladěná pro tolik různorodé využití trailových kol součastnosti. Délka zadní stavby koresponduje s každou velikostí. Každá velikost má k sobě vztaženou geometrii a tuhost.
4 - jednoduchost
Ta vychází především z jednoduše, přehledně a přesně namixovaného osazení, které spolu s masivně ušetřenou hmotností dělá jízdu na Shuttle SL táák lehoučkou.
Tichý, lehký a silnější. 60Nm, 450W. Baterie s kapacitou 430Wh. Jednotka Fazua Ride 60 váží 1,9 kg a samotná baterie 2,2 kg. Systém má tři módy dopomoci plus "walk assist".
Minimalistické ovládání Fazua Ring Control vymyšlené pro kontrolu tak, abyste nespustili oči z trailu.
430Wh baterie navyšuje dosah, a to i při nastavené nejvyšší přípomoci motoru. Plné nabití ze stavu "mrtvo-nula-úplný nic" za 3,5 h.
Fazua Led Hub na horní rámové trubce informuje o stavu baterie, nastaveném módu, ANT+ a Bluetooth. Navíc po mírném vyklopení disponuje USB-C výstupem pro nabíjení vašeho telefonu nebo GPS.
Přehledná aplikace Fazua umožňuje z vašeho telefonu nastavení celé jednotky a profilu vašeho stylu jízdy. Je průběžně updatovaná, aby přinášela další a další vylepšení. Z vašeho telefonu můžete kdykoliv, kdekoliv a z jakéhokoliv důvodu ihned měnit přenastavení asistence vašeho Shuttle SL.
Dále Fazua nabízí desktopové nastavení, updatování a diagnostiku z vašeho počítače prostřednictvím Fazua Toolbox Software.
DW-link je čaroděj! Eliminuje tah řetězu na pružení a zároveň je nesmírně citlivý k rázům přicházející od terénu. Má vůči sobě přesnou polohu čepů. V tomto případě vertikální uchycení tlumiče přispívá ke kompaktnějšímu designu rámu, jemuž dává zdvih 132 mm. Využívá méně materiálu, je lehčí, zároveň tužší, má kladný dopad na progresivitu. Umožňuje plnou kontrolu nad zasouváním sedlovky do rámu. Také se díky němu do všech velikostí vejde velký bidon.
Shimano a Sram dle preferencí každého, doplněno o značky Galfer, Praxis, WTB či Rotor. Odpružení obstarává Fox v nastavení pro e-biky. Vidlice jsou nadto v továrně Foxu laděny přesně pro Pivot Shuttle SL.
Odpružení je odstupňováno následovně:
RIDE jsou osazeny řadou Fox E-tuned 36 29" 150mm Performance.
PRO a TEAM jsou nabízeny s vidlicemi Fox E-tuned 36 29" 150mm Factory.
WORLD CUP je osazován Fox E-tuned 34 29" 140mm Factory.
Řada RIDE je osazena kombinací Shimano SLX/XT, Fox, Praxis, WTB a Galfer.
PRO je osazena komponenty Sram X01, Fox, Rotor, WTB a Galfer.
TEAM XTR je osazen komponenty Shimano XTR, Fox, Rotor, WTB a Galfer.
TEAM WORLD CUP nese komponenty Shimano XTR, KS, Rotor, WTB a Galfer.
Dovozcem kol Pivot do CZ, SK a PL je firma Protocycles. Více informací najdete zde: www.protocycles.cz
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na Jirka Stratil — #5 Naopak, já bych to měl jako kolo, abych mohl stíhat s mladýma bikerama na analogu. Klasika mocwatty je na mě moc těžká. Dávám tomu ještě pár let a bude v té váze dost výkonu, aby mi to umožnilo s nimi do kopce udržet krok a přitom z kopce abych s tím nemusel zápasit.
odpověz na tento komentářJo tohle je kolo na kterem si nezajezdite ani s normalnima kamaradama a ani s ebikerama. Proti klasickemu kolu silny, takze musite cekat, proti regulernimu ebiku katastrofalne slaby a se slabou baterii, takze kamaradi na ebiku budou porad muset cekat vas. Kto chce ebike zazitek tak tohle neni pro nej zcela urcite
- na tento komentář reaguje karel.neugebauer.7 — #6
odpověz na tento komentář"Zda-li" neexistuje. -li znamená jestliže, takže vy zde vlastně píšete "zda jestliže".
"Zdali" je slovo. Fakt.
Baterie má kapacitu 430 Wh, ne 430Wh. Ale baterie může být 430Wh :-)
Ale kolo je to hezký a bude pro spoustu lidí zase snazší podlehnout.
odpověz na tento komentářodpověď na fetboi — #2 *...ten
odpověz na tento komentářNeni pravda ze z toho jde udelat 100% "analog" bike...v klikách to pohon bude znát vždycky
- na tento komentář reaguje fetboi — #3
odpověz na tento komentářZačínají ty ebiky být už sakra použitelné. Dávám si tak max 5 let než podlehnu. :-(
odpověz na tento komentář