Prémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí

Poté, co musel zcela překopat svůj výrobní sortiment a svou nabídku přepnout na mainstreamové pohony oznamuje M1 Sporttechnik, že příští rok na jaře ukončí své působení na trhu s elektrokoly...

Autor: Petr Bureš
Foto: Archiv MTBS
Prémiový výrobce ebiků M1 Sporttechnik končí

Německý Weyarn, sídlo tamní továrny M1 Sporttechnik se budou muset od příštího roku vypořádat s koncem této firmy. Skupina Fritzmeier, která stojí za průkopníkem karbonových monokoků a výrobcem prémiových ebiků a SUV elektrokol M1 Sporttechnik totiž oznámila, že po čtrnácti letech ukončí výrobu i prodej elektrokol. Datum je předem jasně dané: 30. duben 2026. Do té doby má provoz firmy běžet „standardně“.

M1 Sporttechnik byla dlouhodobě jedním z výrazných hráčů na poli silných rychlých elektrokol, a to nejen díky svému typickému monokokovému karbonovému rámu. Značka si dlouho držela exkluzivitu i u použitých pohonů – mnoho let byla jediným výrobcem, který sázel na výkonné středové pohony TQ. To se ovšem změnilo ve chvíli, kdy TQ v roce 2022 uvedlo nový, kompaktní a lehký motor vyvinutý exkluzivně pro Trek. Silnější pohonné jednotky, které dosud M1 využívalo, se posléze přesunuly spíše do segmentu cargo kol a značka měla rázem dilema s novým směřováním svých produktů.

M1 Spitzing

M1 Spitzing - V zajetí síly a rychlosti

M1 Sporttechnik FG demonstruje gravel vizi s Bosch SX

Nejprve tedy značka přešla k motorům Brose aby následně – pod vedením svých jednatelů Manuela Küsperta a Sebastiana Scholze zavelela k dalšímu zásadnímu obratu a od sezóny 2025 začala specifikovat výhradně mainstreamové pohony Bosch. „Svojí univerzálností nám Bosch prostě sedí lépe,“ odpovídalo ještě loni vedení značky na časté dotazy proč mají nové modely kol standardní pohonně jednotky a tím pádem i zcela jiný koncept, než na který byly zákazníci této značky doposud zvyklí.

Ani to ale nestačilo. Firma uvedla, že dlouhodobě nepříznivý vývoj trhu s elektrokoly v kombinaci se zhoršenými ekonomickými podmínkami v posledních letech nedovolily najít životaschopnou cestu k pokračování. „Ekonomicky udržitelné fungování už není možné,“ stojí ve stanovisku Fritzmeier Group.

Showroom v Weyarnu zůstane v provozu stejně jako samotná firma až do konce dubna 2026. Nadále by mělo probíhat vyřizování všech servisních i záručních poadavků s tím, že pro podporu po ukončení činnosti mají poté vzniknout nové struktury. Na webu výrobce se už nyní objevují výrazné slevy na doprodej skladových modelů.

Konec M1 Sporttechnik je bohužel jen dalším článkem skládanky v sérii insolvencí, které v poslední době zasáhly německý cyklistický byznys. Některé značky se snaží o záchranu prostřednictvím různě náročných restrukturalizací, jiné se vrací do rukou původních majitelů v rámci poslední záchrany, nicméně většinou jsou na vině špatná managerská rozhodnutí v minulých letech, pocházející z dob covidové krize. Pro M1 však už další kapitola nepřijde. K 30. dubnu 2026 se jedna z nejvýraznějších německých e-MTB značek definitivně uzavře a majitelé neplánují ani její restart ani prodej.

zdroj: Bike Europe, Jo Beckendorff

Přečteno - 1705x Tagy: elektro business m1 sporttechnik
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisStarling Cycles přesouvá výrobu do českého Fortu
    Starling Cycles přesouvá výrobu do českého Fortu
  2. Tech newsFelt mění majitele počtvrté za osm let
    Felt mění majitele počtvrté za osm let
  3. TechnikaFotogalerie: Kellys Theos F100
    Fotogalerie: Kellys Theos F100
  4. Testy - RecenzeTEST: Kellys Theos F100 - nevídaný superlight
    TEST: Kellys Theos F100 - nevídaný superlight
  5. ServisYT se snaží o přežití příchodem zakladatele Markuse Flossmanna
    YT se snaží o přežití příchodem zakladatele Markuse Flossmanna
  6. TechnikaFotogalerie: ORBEA Wild M-LTD
    Fotogalerie: ORBEA Wild M-LTD

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744