Poté, co musel zcela překopat svůj výrobní sortiment a svou nabídku přepnout na mainstreamové pohony oznamuje M1 Sporttechnik, že příští rok na jaře ukončí své působení na trhu s elektrokoly...

Německý Weyarn, sídlo tamní továrny M1 Sporttechnik se budou muset od příštího roku vypořádat s koncem této firmy. Skupina Fritzmeier, která stojí za průkopníkem karbonových monokoků a výrobcem prémiových ebiků a SUV elektrokol M1 Sporttechnik totiž oznámila, že po čtrnácti letech ukončí výrobu i prodej elektrokol. Datum je předem jasně dané: 30. duben 2026. Do té doby má provoz firmy běžet „standardně“.
M1 Sporttechnik byla dlouhodobě jedním z výrazných hráčů na poli silných rychlých elektrokol, a to nejen díky svému typickému monokokovému karbonovému rámu. Značka si dlouho držela exkluzivitu i u použitých pohonů – mnoho let byla jediným výrobcem, který sázel na výkonné středové pohony TQ. To se ovšem změnilo ve chvíli, kdy TQ v roce 2022 uvedlo nový, kompaktní a lehký motor vyvinutý exkluzivně pro Trek. Silnější pohonné jednotky, které dosud M1 využívalo, se posléze přesunuly spíše do segmentu cargo kol a značka měla rázem dilema s novým směřováním svých produktů.
Nejprve tedy značka přešla k motorům Brose aby následně – pod vedením svých jednatelů Manuela Küsperta a Sebastiana Scholze zavelela k dalšímu zásadnímu obratu a od sezóny 2025 začala specifikovat výhradně mainstreamové pohony Bosch. „Svojí univerzálností nám Bosch prostě sedí lépe,“ odpovídalo ještě loni vedení značky na časté dotazy proč mají nové modely kol standardní pohonně jednotky a tím pádem i zcela jiný koncept, než na který byly zákazníci této značky doposud zvyklí.

Ani to ale nestačilo. Firma uvedla, že dlouhodobě nepříznivý vývoj trhu s elektrokoly v kombinaci se zhoršenými ekonomickými podmínkami v posledních letech nedovolily najít životaschopnou cestu k pokračování. „Ekonomicky udržitelné fungování už není možné,“ stojí ve stanovisku Fritzmeier Group.
Showroom v Weyarnu zůstane v provozu stejně jako samotná firma až do konce dubna 2026. Nadále by mělo probíhat vyřizování všech servisních i záručních poadavků s tím, že pro podporu po ukončení činnosti mají poté vzniknout nové struktury. Na webu výrobce se už nyní objevují výrazné slevy na doprodej skladových modelů.
Konec M1 Sporttechnik je bohužel jen dalším článkem skládanky v sérii insolvencí, které v poslední době zasáhly německý cyklistický byznys. Některé značky se snaží o záchranu prostřednictvím různě náročných restrukturalizací, jiné se vrací do rukou původních majitelů v rámci poslední záchrany, nicméně většinou jsou na vině špatná managerská rozhodnutí v minulých letech, pocházející z dob covidové krize. Pro M1 však už další kapitola nepřijde. K 30. dubnu 2026 se jedna z nejvýraznějších německých e-MTB značek definitivně uzavře a majitelé neplánují ani její restart ani prodej.
zdroj: Bike Europe, Jo Beckendorff

Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…
Ještě před deseti lety stačilo, aby dětské kolo bylo lehké, spolehlivé a vydrželo několik sezón....…
Celý článek…
Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
pj
pj
pj
pj
pj
pj
dhurandhar full movie download
dhurandhar full movie download
dhurandhar full movie download
dhurandhar full movie download
dhurandhar full movie download
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
pj
odpověz na tento komentář