Ridley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo

Ačkoli se předvánoční sezóna nákupů dětských kol teprve rozjíždí, Ridley přichází hned v jejím úvodu opravdu s hodně silným kalibrem...

Autor: Petr Bureš
Foto: Ridley
Ridley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo

Belgická značka Ridley představuje zcela nový model Yungstr, první plnohodnotné závodní kolo vyvinuté speciálně pro mladé cyklisty ve věku od 8 do 12 let. Nejde o hračku, ale o skutečný karbonový závodní stroj, který zvládne silnici, gravel i cyklokros – tedy tři disciplíny, na kterých může vyrůst nová generace cyklistických šampionů.

Jedno kolo, tři světy

Ridley Yungstr vznikl s jasnou myšlenkou – umožnit mladým jezdcům rozvíjet techniku a rychlost napříč různými povrchy, bez nutnosti pořizovat kvůli tomu více kol. Díky velkorysé světlosti plášťů pojme kolo až 42mm pláště na kolech rozměru 650B, nebo 32mm v rámci 700C kol, což z něj dělá ideální platformu pro přezouvání mezi silničními slicky, cyklokrosovými dezény či širšími gravelovými plášti.

Jedním rámem tak pokryje všechny potřeby mladého závodníka – od tréninků na silnici přes první cyklokrosové závody až po dobrodružné výlety po šotolině.

Hydraulické kotoučové brzdy pak zajišťují spolehlivé a bezpečné brzdění i v dešti nebo bahně – přesně tak, jak to vyžaduje závodní nasazení. Ridley se rozhodl, že stavět ekonomický model se závodními ambicemi, který by používal mechanické kotoučovky, prostě nebude, protože by to neodpovídalo určení tohoto kola jako celku.

Karbonový rám s ambicemi dospělých kol

S hmotností rámu pouhých 929 g a kompletního kola kolem 8,9 kg se Yungstr může směle měřit s dospělými závodními koly. Ridley použil stejné konstrukční know-how, které využívá u svých top modelů, ale geometrii i proporce rámu samozřejmě navrhl a uzpůsobil pro potřeby dětských závodníků.

Nejde tedy jen o zmenšenou kopii dospělého rámu – geometrie je navržena speciálně pro menší těla a kratší končetiny, aby nabídla ideální poměr stability a obratnosti. Krátká zadní stavba pak zaručuje hravost a rychlou akceleraci, zatímco dostatečně položená vidlice a nízké těžiště přinášejí jistotu v technických pasážích, ať už na gravelu nebo v cyklokrosu.

Kompletní tabulku geometrie můžete studovat zde:

Geometrie: kompromisy neexistují

Ridley označuje geometrii Yungstru jako "uncompromising all-road" – tedy nekompromisní pojetí pro všechny povrchy. Kolo má přitom hravý charakter typický pro silniční závodní stroje, ale zároveň i stabilitu a jistotu potřebnou pro jízdu v terénu.

Navíc je kolo připraveno růst spolu s jezdcem díky představci, jehož délku lze snadno změnit a přizpůsobit tak posed postupnému růstu dítěte.

Ridley věří, že šampioni se nerodí, ale vyrůstají. A vyrůstají na správném kole. Yungstr má mladým jezdcům umožnit kombinovat disciplíny, zlepšovat techniku i kondici a naučit se závodním instinktům.

Projekt vznikl ve spolupráci s Belgian Cycling, Cycling Vlaanderen a mládežnickými týmy jako Acrog-Tormans, takže první závodní Yungstry se brzy objeví v závodech po celé Belgii. Cílem je poskytnout dětem profesionální výbavu, která jim umožní růst – od prvního šlápnutí do pedálů až k prvnímu vítězství.

Odolnost bez kompromisů

Stejně jako u špičkových závodních modelů Ridley i u Yungstru garantuje doživotní záruku na rám. Co je ale zcela unikátní – záruka se přenáší i na dalšího majitele při případném prodeji. Tím si kolo uchovává nejen vysokou zůstatkovou hodnotu, ale i důvěru všech budoucích mladých závodníků, kteří na něm budou moci pokračovat.

Modely a specifikace

Aby to Ridley zákazníkům příliš nekomplikoval, rozhodl se nabídnout pouze jedinou specifikaci, která sází na kompletní osazení mechanickou sadou Shimano GRX 400 2x10, kterou doplňují hliníková zapletená kola DT Swiss G1800. Ridley Yungstr je k dispozici v jediné velikosti za doporučenou cenu 67 900 Kč.

Kompletní informace o této novince i dalších modelech Ridley najdete na stránkách www.ridley-bikes.cz.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Ridley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo
  2. Fotogalerie
Přečteno - 4433x Tagy: ridley gravel my2026
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Moots Scrambler
    Fotogalerie: Moots Scrambler
  2. Tech newsMoots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
    Moots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
  3. Tech newsGiant představuje nové dětské biky STP
    Giant představuje nové dětské biky STP
  4. Světový pohárBrudr o světové gravel sérii v Česku: "Velká šance, ale i velká odpovědnost," říká
    Brudr o světové gravel sérii v Česku: "Velká šance, ale i velká odpovědnost," říká
  5. Ostatní závodyKalendář UCI Gravel World Series 2026 je venku. Poprvé v historii obsahuje i český závod
    Kalendář UCI Gravel World Series 2026 je venku. Poprvé v historii obsahuje i český závod
  6. Tech newsNukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor
    Nukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 BlusDanny - vloženo: 17.11.2025 v 04:43:28

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 K4m1k4z3 - vloženo: 13.11.2025 v 18:44:57

    Kliky 172,5 mm. To chceš.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744