Rocky Mountain doplňuje karbonový Instinct Powerplay

Konečně. Trailová řada lehčích celoodpružených elektrobiků se dočkala vylepšené karbonové verze...

Autor: Petr Bureš
Foto: Rocky Mountain
Rocky Mountain doplňuje karbonový Instinct Powerplay

Asi se to dalo čekat. Nejprve totiž před třemi roky představila kanadská značka Rocky Mountain svou elektrickou prvotinu allmountain Altitude Powerplay a to výhradně jako hightech karbonovou verzi. Po roce k ní pak doplnila i hliníkové dostupnější modely a poté pak také dostupnější hliníkový Instinct Powerplay s menšími zdvihy i bateriemi.

Nyní se Rocky rozhodlo kruh uzavřít a movitějších zákazníkům, kterým však stačí méně zdvihu, nabídnout 29" trailbike Instinct Powerplay v prémiovém karbonovém provedení a s velkokapacitními bateriemi.

Rocky Mountain se rozhodl jít od počátku vlastní cestou, co se výroby elektrokol týká. Nepoužívá na svých kolech tak žádný z tradičních elektropohonů jako Shimano, Bosch nebo Bafang, ale systém Dyname navržený na zakázku a plně integrovaný do rámu, který má několik unikátních vlastností, které ho odlišují od konkurence.

Tak například disponuje unikátním systémem senzoru záběru, který díky napínací kladce na vnitřním rozvodovém řetězu reaguje okamžitě bez jakékoliv prodlevy na šlápnutí. Systém je navíc navržen tak, že využívá klasické kliky se středovým složením a spolu s nimi také identickou geometrii rámu s běžným neelektrickým modelem. A Rocky Mountain je také jedna z prvních značek, která přišla s vysokokapacitními bateriemi, které nyní nabízí standardně i do svých dostupnějších modelů. Konkrétně jde samozřejmě o plně integrované baterie s kapacitou 672 Wh.

Jak již bylo řečeno, Rocky Mountain nyní rozšiřuje modelovou řadu hliníkových elektro-Instinctů také o jejich lehčí a tužší karbonové provedení. Rám je přitom kombinovaný ze dvou typů karbonu. Spodní trubka je vyráběna kvůli větší odolnosti a robustnosti z High Modulus karbonu zatímco například sedlová trubka využívá odlehčený materiál Super High Modulus. Vše pak přispívá k dosažení nižší hmotnosti a větší tuhosti karbonového rámu. Karbonový přední rámový trojúhelník je doplněn o hliníkovou zadní stavbu systému Smoothlink, která pracuje na principu čtyřčepového uložení.

Samozřejmostí i zde je pak možnost využívat technologie Ride-9, která spočívá v dvojici excentrů integrovaných do vahadla zadního odpružení. Díky nim lze měnit polohu uchycení tlumiče a spolu s ní tak docílit celkem devíti odlišných nastavení geometrie.

Pokračovat na: Nabídka modelů

Seznam stránek článku:

  1. Rocky Mountain doplňuje karbonový Instinct Powerplay
  2. Nabídka modelů
Přečteno - 12084x Tagy: rocky mountain elektro tech2020
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Rocky Mountain RM7 Wade Simmons
    Fotogalerie: Rocky Mountain RM7 Wade Simmons
  2. RetroRetro: Rocky Mountain RM7 Wade Simmons
    Retro: Rocky Mountain RM7 Wade Simmons
  3. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 patrik@hellodesign.cz - vloženo: 03.05.2020 v 21:12:14

    Super článek! :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744