Santa Cruz uvedl inovovaný 27,5" model V10

Konec roku je tradiční dobou, kdy Santa uvádí do prodeje své nové sjezdové speciály...

Autor: Petr Bureš
Santa Cruz uvedl inovovaný 27,5" model V10

Dva roky uplynuly od poslední velké inovace sjezdového modelu Santa Cruz V10. Dva roky trvalo testování a vyvíjení novinky, která se nyní objevuje v sériové nabídce firmy a kterou závodníci továrního Syndicate týmu ostře testovali celou letošní sezonu.

Asi nebudete překvapeni, že se nepřejmenovala a že na první pohled vypadá v podstatě úplně stejně jako její stávající verze. Špičkový sjezdový model se stále jmenuje V10 a stále bude nabízen jako bike s předním rámovým trojúhelníkem i zadní stavbou vyrobenými z karbonu.

Hlavním rozdílem je "přepnutí" védesítky na 27,5" průměr kol a s tím související úpravy. Santa Cruz se netají tím, že některé úpravy byly provedeny na základě požadavků továrních jezdců. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že hlavním důvodem zvýšení hmotnosti nového rámu byl požadavek na zvýšenou odolnost při brutálních dopadech na rovinu Joshe Brycelanda, který pomalu ale jistě přebírá pozici týmové jedničky od Grega Minnaara.

Pojdme se tedy podívat konkrétněji na hlavní změny, které sjezdovou novinku na rok 2015 provázejí. Jak již bylo řečeno, rám malinko nabral na hmotnosti. Dílem za to může přidání materiálu na předním trojúhelníku, dílem pak nová zadní stavba upravená pro větší průměr kol.

Zatímco předchozí model měl možnost změny zdvihu díky volbě dvou pozic přepákování, novinka je postavena na konstantním zdvihu 216 mm, ale s možností změny geometrie. Volit můžete mezi dvěma hlavovými úhly 64° resp. 63,5° a spolu s tím také dvěma výškami středu nad zemí 360 resp. 353 mm. Lehce se navíc prodloužila vzálenost klik od představce (parametr zvaný Reach), přičemž s jinými parametry rámu se prakticky nehýbalo díky tomu, že všem jezdcům doposud vyhovovaly.

Zachována byla také spousta "rámových" pomocníků, které známe již z předchozích verzí rámu V10. Jde např o integrované chrániče zadní stavby před odřením od řetězu, gumovou ochranu spodní rámové trubky před odletujícími kameny, měkké dorazy na rámu v místech dosednutí horních částí dvoukorunkových vidlic, nebo dvojitě utěsněná ložiska či zdvojené spodní maznice.

Bike bude k dispozici buď jako samotný rám s tlumičem za 79 990,- Kč, nebo jako kompletní bike ve dvou specifikacích: levnější variantě se Shimano ZEE a FOX 40 R vidlicí za 159 990,- Kč, nebo jako voňavku na Sramu XO1 a Fox 40 R Float RC2 Factory Kashima vidlici za 239 990,- Kč s tím že za ENVE kola si budete muset ještě dalších několik desítek tisíc připlatit. Více informací včetně tradičního konfigurátoru najdete na továrních stránkách www.santacruzbicycles.com.

Foto: Santa Cruz

Přečteno - 11039x Tagy: dh santa cruz 27.5 27.5. 650b
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkySHE RIDES – dokument o síle, svobodě a sesterství na kolech má svou premiéru
    SHE RIDES – dokument o síle, svobodě a sesterství na kolech má svou premiéru
  2. Ostatní závodyKopřivná hostila mladé hvězdy sjezdu v PROPAIN Rookies Cupu
    Kopřivná hostila mladé hvězdy sjezdu v PROPAIN Rookies Cupu
  3. Mistrovství světaMS DHI se po 14 letech vrací do Champéry, připomeňme si jízdu Dannyho Harta
    MS DHI se po 14 letech vrací do Champéry, připomeňme si jízdu Dannyho Harta
  4. PreviewTroy Brosnan slaví jubilejní 100. účast ve Světovém poháru custom Canyon Senderem
    Troy Brosnan slaví jubilejní 100. účast ve Světovém poháru custom Canyon Senderem
  5. ZávodyFotogalerie: Red Bull Hardline 2025
    Fotogalerie: Red Bull Hardline 2025
  6. Tech newsSanta Cruz Vala AL přichází v dostupnějším hliníkovém balení
    Santa Cruz Vala AL přichází v dostupnějším hliníkovém balení

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744