Není mnoho kol, která vás na první pohled uchvátí a jejich křivky se vám vryjí do paměti. Nový Spark je ale jedním z nich...
Když byly loni v létě zveřejněny první fotky nových Sparků, všichni je hltali nejen kvůli tomu, že šlo o zcela přepracovanou koncepci stejnojmenného modelu, ale také proto, že se objevily poprvé jejich 29" klony. My vám dnes představíme jeden z nejvyšších šestadvacetipalcových modelů Scott Spark RC.
Byť je Spark považován za ryzí XC bike, jeho specifikace prozrazuje, že disponuje pro tuto kategorii nadstandardním zdvihem "až" 120 mm. Slůvko až v tomto případě reprezentuje fakt, že zdvih u zadního kola se dá za jízdy regulovat a to v rozmezí 85-120 mm zatímco vidlice disponuje standardními 120 mm.
Rám i zadní stavba jsou plně karbonové a najdeme na nich veškeré "vymoženosti" dnešní doby jako jsou kuželová hlava, střed BB92, postmount úchyt zadní kotoučovky schovaný uvnitř trojúhelníku zadní stavby, ale jsou tu i specialitky Scottu, které hned tak jinde neuvidíte. Například možnost nastavit geometrii resp. výšku šlapacího středu díky oválné vložce čepu tlumiče, nebo možnost jedinou páčkou TwinLoc ovládat jak tlumič tak vidlici.
Vlastní karbonový rám je vyráběn novou high modulus technologií vyvinutou ve Scottu, která umožnila odebrat 11 % materiálu z míst kolem hlavové trubky při zachování tuhosti a všech dalších požadovaných vlastností rámu.
Zadní stavba, resp. kinematika její funkce zůstává v principu přepákovaným jednočepem s tím, že zadní čep je situován kolmo nad osou zadního kola, která je mimochodem kompatibilní jak se standardem 142x12, tak 135x12 i 135x5 QR.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Clanek jako vzdy. PLNY CHYB!!!!!
odpověz na tento komentářodpověď na Mira — #5 Novy elementy jsou paradni!
odpověz na tento komentářmáte tam chybu místo Rramem nemá být Sramem?
odpověz na tento komentářodpověď na drkrvr — #4 v komentářích se člověk dozví víc o vlastnostech kola než v článku :-) Spark je moc povedenej, líbí se mi víc než Epic. Těžko říct, co v téhle cenové kategorii vybrat. Scalpel je super, RM Element to samý....
- na tento komentář reaguje jaczub — #7
odpověz na tento komentářV Olsanoch som skusil Spark Elite 29. Celkom sa dalo, subjektivne, ak 29, tak skor uhlikove HT 29 (skusil som aj cerveny HT Scale Elite 29 uhlik).
Mrkol som aj Spark 30, signalna zelena (uhlik. ram). Sedi sa na nej trosku vzadu, zamykanie 3 polohy, trosku zlozite, chaosil som na prvy krat, otazka zvyku. Inac celkom fajn do kopca stvrdne, stabilny stroj hore aj dole, pri ultra pomalej jazde sa da spravit ostre otocenie. Casu bolo malo. Spracovanie solidne, grafika je cca. "spravne in", vyvazena, subjektivne .), na testovacom okruhu som ten bike nejak zabudol vnimat, neviem ci je to ok. Skor asi ano. Siroke rajdy, bolo sa zaco chytit. Vidla nemala oversize rychloupinak, klasiku QR 5 mm. Nemal som pocit mensej presnosti (tuhosti). Tusim Sparky a Scale-y 2012 maju vypustene 9 mm osky tento rok (vpredu). Celkovo progresivnejsi bike, taky makacsky, asi nie pre bezne pohodove turisticke vylety. Na Cube AMS 150 2012 sa mi slo cadillac-ovsky plne zdvihy, btw. mam HT26. Skusenosti s (torznou) tuhostou ramu a tak, lozisiek, servisom, niekto?
Vdaka za clanok.
- na tento komentář reaguje Mira — #5
odpověz na tento komentářodpověď na Michael Šimek — #2 aby si sa nezblaznil !!!
odpověz na tento komentář" SL osazenému Rramem XX" chybicka se vloudila
- na tento komentář reaguje yoolaus — #3
odpověz na tento komentářKrásný drahý, ale ta funkčnost za ty peníze a k tomu 120mm zdvih? co to je teda za kolo? K jakému je určení?
odpověz na tento komentář