Cyklistika a zejména ta závodní, není jen o špičkových kolech, ale také o komponentech, doplňcích a v neposlední řadě také o oblečení a tretrách...
Italská firma Sidi vyrábí cyklistické boty snad od nepaměti. Pochopitelně tak byla u zrodu horských kol a jako jedna z prvních začala vyrábět na počátku devadesátých let MTB tretry. Od té doby už uplynulo více jak 20 let ale Sidi tretry patří stále mezi naprostou špičku. My vám dnes představíme nejvyšší bikový model současnosti, na kterém Sidi demonstruje veškeré své nejnovější technologie výroby závodních treter.
Model Drako je navržen bez kompromisů čistě pro závodní potřeby. Na nohou ho vozí, nebo vozila, jména jako Schurter, Absalon, Cink a další a proto asi netřeba dodávat, že klientela pro tyto tretry se bude rekrutovat zejména ze závodní branže.
Horní část je ušita z umělé lakované kůže Lorica, která se dobře udržuje, je odolná proti všem nástrahám MTB a díky promyšlenému systému větracích otvorů také umožňuje nohám dostatečně dýchat.
Nová karbonová podrážka MTB SRS, která se používá nyní u nejvyššího modelu MTB treter, je o sto gramů lehčí než její předchůdkyně a kromě ideální tuhosti nabízí jednak speciální ochranu proti poškození od kamenů, jednak umožňuje výměnu gumových částí podrážky, které jsou na ni na čtyřech místech přišroubovány a lze je tak bez problémů zaměnit za nové v případě jejich ochození.
Dalším, co stojí za zmínku, je upínací systém. Ten spočívá jednak v dvojici stahovacích koleček systému Tecno 3, která pracují na podobném principu jako systém Boa, to jest, že otáčením utahují speciální strunu, které stahuje samostatně spodní a horní část nártu. Dále pak v systému hell cup nastavujícím obepínání paty, resp. achilovy šlachy dvojicí malých stranových šroubků. Ochranu před odřením a popraskáním špičky pak zajišťuje gumové "oplechování" přední části tretry.
Sidi si je vědoma náročných podmínek, které na bikery v terénu číhají a tak dodává spoustu náhradních dílů, které lze kdykoliv vyměnit takřka na koleni. Ať už jsou to stahovací kolečka, pásky, či náhradní segmenty podrážek.
Nejvyšší model Drako se vyrábí celkem ve čtyřech barevných provedeních, kterým vládne bílá, černá a žlutá barva doplněná o červené segmenty. Standardem je uchycení kterýchkoliv kufrů pro nášlapné pedály prostřednictvím již vsazených kovových závitových úchytů. Cenovka těchto treter je pro český trh nastavena na rovných 8 400,- Kč s tím, že vybírat můžete z obrovské škály velikostí odstupňovaných po půlčíslech.
Více informací o dalších modelech a cenách najdete na webu českého dovozce www.sidi.cz.
Foto: Petr Bureš
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Stojej 990,-, otázka je, jek dlouho vydržej.
odpověz na tento komentářodpověď na rybička — #1 Struny bych se nebál, ta vydrží věčně. Ale náhradní podrážky za ty sešlapaný stojej pěknej majlant. :/
odpověz na tento komentářNádhera. Mám Eagle 5 už 8 let a pořád držej, kvalita neuvěřitelná, proto bych se nebál jít do top modelu, protože bude sloužit dlouhý roky. Akorát by mě zajímala životnost tý struny...
- na tento komentář reaguje Ticho — #2
odpověz na tento komentář