Sigma Rox 12.0 Sport - Test

Německý výrobce Sigma Sport představil novou vlajkovou loď flotily svých cyklistických computerů Rox 12.0 Sport

Autor: Tomáš Růžička
Foto: Tomáš Růžička, David Rýpal
Sigma Rox 12.0 Sport - Test

V kategorii cyklistických sporttesterů přituhuje. Myšleno v kategorii těch přeplněných funkcemi a s navigačními schopnostmi. Mísí se do toho nenápadně různé startupové projekty a přehršle mobilních aplikací. Stálice na trhu cyklistické elektroniky, společnost Sigma, tedy také konečně musela přispěchat s vlastním názorem na třídu nejvyšších computerů. Na to, že elektronika prostupuje cyklistikou čím dál více, jsme si již zvykli. Zdá se, že do budoucna můžeme čekat velké věci, zostřující se konkurenci a to může být ku prospěchu nám, cyklistům.

 

 


Oficiální video Sigma

 



Pojďme se podívat na základní technické parametry Sigmy ROX 12.0 Sport:

 

  • až 16 hodin provozu na baterii
  • rozměry: 59 x 115 x 17 mm
  • hmotnost: 125 g
  • 3" displej
  • GPS & GLONASS
  • senzory ANT+, BT
  • rychlé uživatelské rozhraní
  • lokalizace do češtiny
  • 8 GB interní paměť
  • rozšiřitelná kartou 128 GB microSD
  • různé možnosti trasování
  • detailní OSM mapy
  • nainstalované mapy Evropy
  • další mapy z celého světa ke stažení zdarma
  • Strava Live segmenty
  • nastavení tréninkových jednotek na zařízení
  • rozšířené výkonnostní funkce (TSS®, NP®, IF®)
  • kompatibilní s Di2 & eTap
  • kompatibilní s Rotor 2INpower (OCA, OCP)
  • WiFi rozhraní pro rychlý přenos dat
  • synchronizace tréninkových údajů do DATA CENTER a SIGMA LINK aplikaci přes SIGMA CLOUD
  • přímé propojení s portály Strava, Komoot, GPSies & TrainingPeaks
  • standardní provedení "šedá" a "bílá"
  • další výměnná barevná pouzdra jako příslušenství

 

 

 


V dané kategorii a v dané ceně je nutné počítat s perfektním zpracováním těla přístroje, a právě tak je tomu u ROX 12.0. Sigma má na trhu několik konkurentů a tak jí muselo být jasné, že chyby se neodpouštějí. Největším konkurentem je Garmin a tak se o něj chtě-nechtě občas v tomto testu otřu. A to i proto, že jsem nedávno recenzoval jeho top model Edge 1030.

Garmin Edge 1030 - TEST

Co mě od prvních kilometrů opravdu zaujalo na Rox 12.0 je spolehlivost dotykového ovládání a je to patrně to nejlepší s čím jsem se zatím na poli cyklokomputerů potkal. Bez rukavic je dotyk téměř 100% a podle používaných celoprstových rukavic je možné s určitými kompromisy i ovládání v nich. Ale pozor! Velkým plusem je ovládání/listování i velkými tlačítky na stranách přístroje. Ty se tedy někdy povede stlačit i při sundávání přístroje, ale pro pohyb v celo-prstových rukavicích je to vychytávka k nezaplacení.


Boční tlačítka je třeba stlačit na spodním okraji, či uprostřed, v horní části jsou fixována do těla přístroje. Jejich stisk je jistý, stejně jako hlavních tlačítek START/MEZIČAS, STOP a drobného zapínacího tlačítka. Mimochodem, pokud potřebujete přerušit trénink, děje se to následujícím způsobem. Je třeba jej pozastavit tlačítkem STOP a následně "uspat" ROX krátkým stisknutím vypínacího tlačítka. Poté stačí jen opět probudit a pokračovat lze tlačítkem START, nebo klepnutím na možnosti "pokračovat v tréninku" přímo na displeji.

Na spodní hraně přístroje je pak důkladně ukrytý konektor napájení v podobě microUSB a krytka případné paměťové microSD karty. Tu schroupne ROX 12.0 až do velikosti 128 GB.

Přívětivé je ovládání a pohyb v přístroji, a to i bez oficiálního návodu, které novinářské balení neobsahovalo. Navíc správnej chlap stejně návody nečte a na cestu se neptá (navigace se nepočítá). Ovládání je velmi logické a vše podtrhuje „home button“ k návratu na základní obrazovku. Samozřejmostí je kvalitní lokalizace do češtiny. Více o ovládání ROX 12.0 se dozvíte ve videorecenzi. 

Přednastaveny jsou v základu 4 profily a další připravené je možné si přidat do základní rychlé nabídky. No a vše je samozřejmě možné doladit k obrazu svému. Upravit se dá nejen počet zobrazovaných údajů na ploše, ale uživateli se nabízí i různé typy uspořádání displeje. Ploch je možné uspořádat 6 a další jsou doplňkové.


Zajímavá je kompatibilita s držáky Garmin a kompatibilita hrudních pásů. Pominu to, že hrudní pás umí jak ANT+ a BT přenos, tak ale i čidlo Sigma pasuje a běhá v hrudním pásu Garmin. Že by to vyráběl stejný Tchaiwan-ec?


Novinářské balení obsahovalo jen, dnes módní, předsazený držák. Nutno říci, že u takovýchto velikých „oblud“ jej využívám a to jezdím výhradně na MTB. Držák působí bytelně a uchycení je jisté. Jedinou nevýhodou předsazených držáků jsou komplikace s použitím světla na řídítkách, přístroj pak světlu překáží. Pokud tedy chcete mít oboje uprostřed řídítek, co nejblíže představci. Abych nezapomněl, k předsazenému držáku je dodáván i držák akční kamery.


O ovládání dotykového displeje jsem se rozepsal. Dalším velkým plusem je i odolnost a ta se mi zdá lepší než u Garminu 1030. Prvotní informaci, že se jedná o sklo Gorilla Glass 4 se mi nepodařilo ověřit. Nemohu však během celého testu dostat z hlavy myšlenku, proč němečtí inženýři nemohli lépe využít plochu ROX12 a udělat menší rámečky.

Záležitostí, která mohla být krapet lepší, je čitelnost displeje bez podsvětlení. Pokud byste Sigmu ROX 12.0 chtěli postavit do souboje v této disciplíně s Garminem Edge 1030, tak Edge ROX nekompromisně pozávodí a Sigma mu slabě kontruje lepší odolností proti provozním škrábancům na krycím skle.

Naučil jsem se tedy ROX 12.0 používat s automatickým podsvětlením. A podle okolních podmínek si pak přístroj řekne o přísun cca 8 % baterie za 1h. I tak se dostáváte nad solidních 12h provozu. Bez podsvětlení není problém se dostat na hodnotu 14h provozu. Sigma ROX 12.0 byla testována v členitém terénu Křivoklátska, Krušných hor a krpálů kolem Karlových Varů. Výdrž tedy závisí i na těchto podmínkách.

Baterii ROX 12.0 naštouchnete na 100 % za nějaké dvě hodinky. Stav nabíjení se dá pohodlně zkontrolovat krátkým stiskem zapínacího tlačítka, kdy se na malou chvíli zobrazí grafika baterie a procento nabití.

Samostatnou kapitolou a pro někoho důležitou (jak by ne za ty koruny) je pak design. U nové Sigmy je potřeba si na design trochu zvyknout a co jsem zaznamenal cyklo diskuse, tak je to jedna z věcí, na kterou diskutující lamentují. Je pravda, že strohý design evokuje přístroje německé firmy Grundig. Musím ale říci, že pokud byste váhali, tak jde jen o zvyk a po téměř tisícovce společných kilometrů se mi ta německá škatule i líbí.

Pro zkrášlovače, tunery a ladiče jsou pak připraveny barevné výměnné kryty. Stačí jen povolit dva šroubky schované pod krytkou nabíjecího konektoru resp. paměťové karty a nový vzhled je otázkou okamžiku.

 

 

 

Přečteno - 49246x Tagy:
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 Tomáš Růžička - vloženo: 23.07.2018 v 14:13:02

    Dobrý den.

    ROX12 mám ještě u sebe, takže jsem zkusil...

    1) Bydlím na Křivoklátsku, tedy od Bedřichova ještě dál a trasu to spočítá během okamžiku.

    Pravda je, že max trasu to počítá do 300 km :)

    2) Přepočet trasy, stejně tak jako zadávání tras, se mi právě líbilo a funguje velmi dobře.

    3) Pokud jde o vadný kousek je třeba se obrátit na prodejce. Oficiálně je to stále Alza a Kupkolo

    4) 90 km může trvat různě dlouho, tedy nevím jaký se za spotřebou 33% baterie skrývá čas. O výdrži v recenzi píši.

    5) Opět, nestalo se mi za X tras se spuštěnou navigací, že bych nevěděl kam mám uhnout.

    Pokud jde o nějaké drobné chybky, např. v členitém zalesněném terénu, tak Sigma nevybočuje ze standardů konkurenčních přístrojů.

    Hezký den, Tomáš Růžička

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 davkot - vloženo: 22.07.2018 v 21:57:24

    Tak fakt sorry, ale takovejhle smejd jsem uz dlouho nevidel. Zitra to jedu vratit.

    1/ Pokud chci jet z Prahy do Bedrichova, system mi oznami, ze je to delsi trasa nez 300km a mam smulu. Pokud chci z Prahy do Kolina, tak mi to rekne to stejne :) Navic to spocita i trasu o delce 5736km. Nechapu.

    2/ Prepocitavani trasy pri zmene je fakt ubohost. Jedu a mam to 5km k baraku, odbocim jinou ulici a najednou to mam 35km! Coz je samozrejme nesmysl v realu.

    3/ Support je necinny, pouzil bych jine slovo ale nechci byt sprosty.

    4/ 33% baterky na temer 90km? Tak to neni vydrz, kterou jsem si predstavoval.

    5/ Nekdy navigace hlasi jenom mirne odboceni vlevo, nekdy dojedu na krizovatku a nevim kudy.

    Desne mne to zklamalo, dost jsem na to sazel, ale tohle se nemcum fakt nepovedlo.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744