Jaké budou sériové modely EPIC 09 ? REVIZE

Pokud vás zajímá, jak budou vypadat a kolik jich bude, pak tu pro vás máme kompletní přehled nových Epiců pro příští rok včetně posledních informací o zrušení některých z nich ...

Autor: Petr Bureš

POZOR POZOR !!! Od dovozce Specialized jsme se po uzávěrce vydání tohoto článku dozvěděli následující informaci. Z důvodu kapacitních problémů s výrobou tlumičů pro nové Epicy je pravděpodobné že veškeré duralové modely uvedené níže nebudou nakonec pro rok 2009 vůbec v nabídce a ta tak bude obsahovat pouze trojici karbonových Epiců. Specialized v tomto směru vede jednání, která ještě nejsou uzavřena a proto raději nepočítejte s tím, že bude možné duralové Epicy objednávat. Oproti tomu se české zastoupení snaží vyjednat lepší cenu na základní karbonový model, který se určitě bude dodávat za cenu pod 90 tisíc a je možné že se podaří ji stlačit ještě níž.

Jak jsme vám slíbili včera, v článku o biku Christopha Sausera, přinášíme vám kompletní přehled nových Epiců tak, jak budou k dispozici v séroivé produkci pro rok 2009.

Začneme karbonovými modely. Na vrchlu nabídky stojí Epic SWorks Carbon Disc. Nejlehčí z nových Epiců dal základ pro závodní speciál Christopha Sausera a v sériovém provedení by měl vážit 9,4Kg (ve velikosti M). Osazen bude odpruženou vidlicí Specialized Future shock e100 se 100mm zdvihem, resp. Specialized AFR Brain tlumičem, který zajistí 100mm "chytrého" zdvihu na zadním kole. Dalších komponentů s logem Specialized nalezneme na kole mnoho. Tak například zapletená kola Roval Controle SL s přední karbonovou nábou, karbonové kliky SWorks OS, sedlo Phenom SL Ti, či sedlovku SWorks Carbon. Řazení obstaralo Shimano XTR, brzdy pak speciální custom model Avid Ultimate SL se 185 mm předním a 160 mm zadním kotoučem.

Bike bude dostupný ve dvou barevných provedeních karbonovo-červené a červené a v celkem 4 velikostech (S,M,L,XL).

Druhým nejvyšším modelem v řadě Epic je Marathon Carbon. Ten se od SW verze liší především v rámu, který je spleten s karbonových vláken FACT 9m (oproti FACT 10m u SW) a zadní stavbou. Ta je u Marathonu duralová (M5 aluminium) oproti karbonové o modelu SW. Pružící jednotky jsou stejné, s logem Specialized a zdvihem 100mm.

Osazení je poněkud střídmější, ale stále na hodně vysoké závodní úrovni, odpovídající biku za víc jak sto tisíc. Řazení je tentokráte v režii Sramu X-O mixovaného s klikami a kazetou Shimano XT. Kola jsou zapletená od DT, pláště SWorks Fast Trak. Najdeme zde Avid Brzdy Ultimate SL (185/160mm) a Thomson Elite sedlovku společně se Specialized Phenom SL Ti sedlem.

Marathon carbon bude k dispozici pouze v jednom barevném provedení, 4 velikosti zůstávají stejné jako u SW modelu.

Posledním a současně nejdostupnějším karbonovým modelem Epicu je Expert Carbon. Ten se vyznačuje, co do materiálu, stejným rámem jako model Marathon s duralovou zadní stavbou.

Ekonomičtější osazení a posilující dolar by se mohly postarat o relativně rozumnou cenu, někde na hranici 100 tisíc. Kolo je osazeno Specialized Brain tlumičem a Rock Shox Sid Race vidlicí. Efektní karbonovo-bílo-červená kombinace je doplněná o novinku od Avidu brzdami Elixir R Carbon a Sram X9 řazením. Kola pocházejí z větší míry od DT a jsou obutá do Specialized SW Fast Trak plášťů. Barva jediná, velikosti 4.

---- Následující text byl smazán z důvodu pravděpodobné nedostupnosti ALU modelů ---

Stejně jako doposud, budou i příští rok v nabídce čtyři duralové modely Epiců. Nejvýše postaveným je z nich model Epic Marathon. Přední rámový trojúhelník i zadní stavba jsou svařeny z duralu M5 alloy a všechny varianty mají společný zdvih 100mm.

Osazení je dalo by se říci tradiční v této cenové třídě u Specialized. Mix Sram XO a Shimana XT, doplněný o Avid Ultimate SL kotoučovky. Zajímavý je v tomto případě i barevný design rámu. Anodizovaná šedá prokládaná SID modrou a pochopitelně SID Race Carbon vidlice. Nevidí se zas tak často, že se výrobce rámů přizpůsobí barevně zvolené vidlici.

Zbylá trojice Epiců, tedy Epic Expert, Epic Comp a Epic doplňuje nabídku celoodpružených XC strujů i o cenově dostupnější modely. Rámově jde o identické stroje, které se liší pouze osazením.

To začíná u Experta na Sramu XO, mixovaným s X9 a Shimanem, doplněným o Avid karbonové Elixíry, pokračuje u modelu Comp s mixem Sramu X9 a X7 ....

... a končí u zakladního modelu Epicu opatřeném mixem Shimana LX/XT s V brzdami.

Přesné ceny zatím ještě známé nejsou, nicméně se dá předpokládat, že by díky posilující koruně měly zůstat na rozumných úrovních letošních modelů, ačkoliv bývá pravidlem, že novinky si výrobce v prvním roce nechá patříčně zaplatit.

Přečteno - 36773x Tagy: tech2009
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Výstavy a veletrhyVelo Test Fest - palec nahoru
    Velo Test Fest - palec nahoru

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #60 Cz... - vloženo: 14.07.2008 v 14:24:31

    parásek - tím jsem myslel, že když se mu pak na tom kole něco podělá, tak ať nečeká vstřícné jednání ze strany dovozce že, logicky.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #59 Parásek - vloženo: 14.07.2008 v 14:06:33

    2 CZ... - "Nikomu neberu možnost si koupit kolo jinde v evropě, ale pak ať nečeká nějakej servis od dovozce či jiný výhody". Kdykoliv jsem v čechách žádal jakýkoliv servis či službu, tak jsem vše musel tvrdě zaplatit. Nemám s tím problém. Až budu něco potřebovat, jsem připraven platit. Ale to s přemrštěnými cenami nemá nic společného, pokud se nepletu.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #58 joudačouda - vloženo: 14.07.2008 v 13:30:22

    pro Petra Červeného - No je vidět, že si fakt mimo. Urážet umíš to se ti musí nechat, také to svědčí o tvém intelektu. Jen pro Tvou ilustraci , tak na některých kolech má dovozce 25% a prodejce 25%. To jsou zloději, co? Dohromady 50%, z toho musí platit nájem, reklamu, testy.....ale to Ti je málo, měli by mít každý po 10% nebo nic, aby jsi byl spokojený. Nemá cenu vést debatu s někým kdo o tom fakt nemá ani páru a jen vezme nějakou nejnižší cenu z netu a vynásobí korunou. Ciao.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #57 Petr Červený - vloženo: 14.07.2008 v 11:37:20

    jouda - Jsi hoden svého nicku. Já žiju v realitě. Vem si kalkulačku a počítej, namísto hloupých řečí. Jak říkáš, život je o tom utratit peníze co nejhůř, jen aby měli ostatní co nejlepší pocity.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #56 joudačouda - vloženo: 14.07.2008 v 11:25:39

    pro Petra Červeného - Velkoobchod, že má 50-100%? Ty žiješ asi na jiné planetě a v jiné zemi, vidím, že debata je v tomto smyslu úplně o ničem. Tvoje představy se silně liší od reality. Měj se fajn a užívej si ušetřené peníze, vždyť o tom to je.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #55 Morek - vloženo: 14.07.2008 v 08:57:15

    Jízdní vlastnosti - No tak.
    Napište sem někdo o jejich vlastnostech.
    Já bych rád koupil Stumpa FSR. Tak i o těch.
    A kam zmizely ty fotografie hliníkových Epiců?
    Na další nové celopéra od spešlu bych se taky rád podíval, neviděli jste je někdo někde?

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #54 Blind - vloženo: 13.07.2008 v 23:25:59

    jooo pevňácíííí, a sme zase u tý mojí třináctky, hahaa... no je pravda ze by nás mělo spíš zajímat co že se nebudou vyrábět hliníkáče, než to kdo je větší trotl...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #53 Kubas_biker - vloženo: 13.07.2008 v 22:44:45

    UPS! anonym - jejda zapomel sem na podpis
    To nize sem psal ja:)

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #52 anonym - vloženo: 13.07.2008 v 22:42:18

    Skoda ze misto nejake vecne rozumne debaty o kolech technologii pripadne zkusenosti nekterych bikeru se to zvrhlo v handrkovani o nicem:-(. Jinak me se ta kola libi, libi se mi desing, barevne provedeni, jak to funguje, jezdi me uz nezajima bo si to nekoupim osobne sem priznivcem bikum s pevnou zadni stavbou.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #51 Cz... - vloženo: 13.07.2008 v 22:16:24

    martin - sorry za toho Martina, nějak ani nevim jak se mi tam to jméno připletlo :-)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #50 Cz... - vloženo: 13.07.2008 v 22:08:35

    cena - 4 Martin Parásek: OK kup si v českym maloobchodě jinou značku za raketu, to máš jedno. Nikomu neberu možnost si koupit kolo jinde v evropě, ale pak ať nečeká nějakej servis od dovozce či jiný výhody. Pak se tady zas někdo rozbrečí, že mu dovozce neuplatnil záruku či podobnou věc apod. Kdyby se radši místo ceny řešilo, proč se nestihnou vyrobit AL modely tak by to byla o něco konstruktivnější diskuze.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #49 Parásek - vloženo: 13.07.2008 v 19:00:50

    2 CZ... - "Mlč, přitlač v práci a kup si spešla, kterej je v českým maloobchodě za raketu?" - to jste pane podle mého názoru dost podcenil lidi, kteří vydělávají tolik, že si mohou taková kola dovolit. Jestli to nejsou úplní troubové, tak si sakra hlídají, u koho a za co své penízky utrácí...

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #48 Cz... - vloženo: 13.07.2008 v 18:18:21

    ceny - 4 P. Červený: nevim jak ty, ale já si tento článek přečetl hlavně kvuli technice a kolům. Všem je jasný, že ty kola budou pořád dost drahý, stejně jak u konkurence, tak nevim co řešíš, buď si kup Madisona nebo se smiř s cenama, přitlač v práci a kup si Spešla ( nebo něco jinýho ) Život je boj.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #47 Dan - vloženo: 13.07.2008 v 17:12:58

    parásek - přesně tak :)

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #46 Parásek - vloženo: 13.07.2008 v 16:38:17

    2 Petr Červený & Trojci - Souhlas se vším, co píšete. Vydržte a nenechte se od nikoho urážet. Fascinuje mě sveřepost a hloupost, se kterou jsou tu někteří jedinci schopni obhajovat nestydaté ceny českých maloobchodů :-) Člověk, který nechce zaplatit cokoliv, co si zdejší prodejci řeknou, je tu kupodivu záhy označen za zločince. A ke všemu musí poslouchat ty žvásty o tom, jak je zdejší doprava dražší než ta všude jinde ve světě. A jak je tu nákladný marketing a vysoký nájem :-))) Jak úsměvné. Po pravdě jsem plánoval koupit hliníkový Marathon - což mi aktualizace článku zdá se zhatila. Ale věnovat někomu na kole za 100 tis. Kč polovinu marže opravdu nehodlám :-) A i kdyby se tu někteří třeba po$rali, tak se vynasnažím koupit ho o chlup levněji. Vybral jsem si ho sám. Nikdo mi nic nepůjčoval. Žádné nadstandardní náklady jsem prodejci nezpůsobil. Takže nevidím důvod, proč bych měl platit raketu!!! Mj. před týdnem jsem převzal nové BMW. Objednával jsem jej v únoru a prodejce mi s radostí poskytl slevu 11% a dále takové smluvní podmínky, že konečná cena bude přepočtena z EUR v den dodání. Tak jsem na posilující koruně vydělal od února dalších cca 15%. Bylo to transparetntní - a tedy fér pro mě i pro prodejce. Společně s odpočtem DPH to dělá 45% dolů na NOVÉM AUTĚ!!!! :-))) A co mohu směle vzkázat joudovi a dalším trotlíkům? Rozhodně se za to necítím jako lump. Naopak si lebedím a těším se, jak ušetřené chechtáky vrazím do svých koníčků (samozřejmě za rozumných podmínek).

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #45 Petr Červený - vloženo: 13.07.2008 v 16:35:55

    ??? - A cenu za hlupáka roku vyhrává Cz..., Co kdyby jsi reagoval na článek, kola nebo techniku a ne na mě? Nebo jsi jen obyčejný hlupák bez názoru?

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #44 Cz... - vloženo: 13.07.2008 v 15:43:05

    ??? - tramtadadáá, a vítězem o chytráka roku se stává ...... ano je to Petr Červený. Kdyby radši místo napadání tohodle článku za PR ocenil snahu napsat něco o nových modelech tak by udělal líp.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #43 Petr Červený - vloženo: 13.07.2008 v 10:45:41

    kategorie - Dle mého soudu spadám do kategorie jiné. Mám svoje měřítka, která mi říkají co budu kupovat a co ne. Např. muziku si stáhnu, nebo koupím na internetu, to je pravda. Opět uvedu srovnání ceny v různých zemích. Vlezte na internet a podívejte se jaké jsou rozdíly. Programy mám většinou legálně, vy určitě taky že? :D Dál to nemá smysl rozebírat, asi vám lidi některé věci unikají. Například mafie, nazvaná svaz na ochranu autorských práv. Té zaplatíš, i když nikdy nic kopírovat nebudeš. http://technet.idnes.cz/elektronika-muze-zdrazit-kvuli-ministerstvu-kultury-p1p-/tec_audio.asp?c=A060601_162309_tec_audio_kuz
    Tohle k Epicům ale opravdu nepatří.
    Marže jsou v maloobchodě většinou 25-60%. Velkoobchod má dle mého soudu 50-100%. Pokud se kurz dolaru změnil za posledních 5 let o 50%, tak jsou prostě kola v ČR moc drahá. Pořád se bavíme o tom, co já kde kupuju, ale to hlavní vám uniká.
    "Kvalita" produktu jde dolů, kurz dolaru jde dolů cena se drží. Loni se ceníky dělaly stgejně a obchodníci taky tvrdili, že se ceny dělaly moc brzy. Letos zase. Kde je ten rozdíl? Meziročně se měla tedy cena snížit ne? Tento článek vypadá jako placená reklama. K tomuto se vyjadřujte. Vaše povrchní názory na mě sem nepatří.
    PS: Kvalitou mám na mysli jednu drobnost. Postavte vedle sebe Spešla starého 7 let a nového, ze stejné kategorie, a srovnejte si provedení, detaily, atd. To samé můžete udělat s kteroukoliv jinou značkou. (Doporučuju Konu, na ní je to krásně vidět).

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #42 joudačouda - vloženo: 12.07.2008 v 20:57:05

    reakce II Petr Červený, - Když si pracoval v obchodě s koly, tak se divím, že tak mluvíš. Asi sám víš s jakými maržemi se pracuje.
    Nikdo se nesnaží nikoho okrádat, alespoň co já vím. Většinou se dodržují doporučené ceny a ten kdo je nedodržuje a pracuje s 10%, protože nemá náklady na pronájem, sklad, prodavače pak samozřejmě udělá z těch co ty náklady mají zloděje, ale to je věc jak si to každý přebere.
    Že není nějaká věc na trhu je čistě problém firmy co to vozí. Dle mého spadáš do kategorie, za nic neplatit. Nebudu kupovat cd jsou drahá, stáhnu si je z webu, stejně tak filmy a programy, ale zapomínáš, že tím je přestáváš podporovat a oni to pro radost dělat nebudou. Proč platit za něco co se dá pořídit zadarmo, že jo.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #41 Jirinak - vloženo: 11.07.2008 v 19:46:35

    jo tak rbecko je pro me taky srdcovka, protoze uz ho jezdim od zacatku firmy... ale k tem Speslum a ostatnim us znackam na nasem trhu. Myslim si, ze je to opravdu prasarna za co se u nas prodavaji, tot muj nazor. Ty blby kecy podporujici maloobchod by si panove meli odpustit nebo aspon vystoupit z anonymity a rici pro ktereho dovozce pracuji..Pokud mas na to jet do zahranici a koupit si bika v shopu, kde ti ho nechaji otestovat, ty se s nimi dorozumis a oni povetsinou o kolech vedi vice nez u nas, neni jina volba, ale musis pocitat s tim, kdyz se ti kolecko polame muzou nastat problemy z ceskymi dovozci, ze... Pokud jsi snob nebo neresis prachy, kup si kolo u nas, dostanes paradni servis, lide v shopu se na tebe budou radi usmivat a pomahat... Nevim co resite, at si kazdy kupuje kde chce a za kolik chce.. Co treba se Skodovkou, ktera je vsude v Evrope levnejsi nez u nas? To Vam pripadne take normalni?

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #40 Blind - vloženo: 11.07.2008 v 19:00:11

    ono něco bude na obou názorech... Když budu mluvit za sebe tak tyhle kola jsou moc pěkný, ale pro mě absolutně snový...takže si jdu sednout na svý erbéčko třináctku, který je mi ze všech nejsympatičtější ;-)

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #39 Petr Červený - vloženo: 11.07.2008 v 18:37:48

    reakce - Obvykle se ani neobtěžuji reagovat na slaboduché žvásty anonymů a jiných trolů, kteří mě evidentně znají líp, než já sám. Schovávat se za anonymní kecy je hodno jenom srabíka. Nadávky, ty snad nebudu komentovat vůbec. Samozřejmě jsem chtěl napsat, že dolar padá, ne koruna. Sám jsem pracoval v obchodě s koly, ovšem kvůli tomu jsem nikde nekřičel, jak je všecko super a že by to správně mělo být mnohem dražší. Svoje kolo jsem si koupil v USA v OBCHODĚ, stálo cca 60% toho co stojí v ČR. Byl bych hlupák, kdybych si ho koupil tady. Pro troly, tady jsem ho ani koupit nemohl, neb se začalo prodávat až asi za 7 měsíců od koupě.
    Kamarád si chtěl koupit v lednu rám Specialized SX, jenže mu v 69 řekli, že má letos smůlu. Pokud to nějakému anonymu, nebo jinému trolovi připadá normální, tak se opravdu nemáme o čem bavit.
    Snad poslední postřeh, ty chytrej anonyme, pokud bude u nás barel ropy o polovinu dražší, než ve zbytku evropy, tak ty jedinej osel ho koupíš v ČR, zřejmě abys podopořil české benzinkáře. Jsi hlupák.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #38 Slavo - vloženo: 11.07.2008 v 15:50:15

    Kamil: ďakujem.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #37 Kamil - vloženo: 11.07.2008 v 15:06:12

    ...abych nebyl za trotla. - Po namátkovém zhlédnutí webu,takhe umísťuje tlumič taky třeba i Wheeler, Oreba, Koga Miyata...atd atd atd.
    to Slavo a ostatní:"Teď není náš Brain jen chytřejší,ale je také jednoduše nastavitelný.Využívá osvědčený čtyřramenný systém odpružení FSR.Nově umístěný tlumič FOX Racing Shox je vylepšen o ovládací jednotku Brain Fade AFR,která sama dle charakteru terénu ovládá jeho odemčení a uzamčení.Zdvih zadní stavby 100 mm(Epic),120mm(Stumpjumper FSR).
    Takže panáčci u Foxu prostě nějak nestíhají vyrábět OEM verze tlumítek...

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #36 Muflon - vloženo: 11.07.2008 v 14:47:25

    to Miroslav Volek - Samozrejme ze nenuti, mate pravdu, je to prirozeny vyvoj a kazdy z nas chce nakoupit za dobrou cenu. Ale podrazeni cen, ktere se deje dnes, je snad nedustojne i pro samotne Shimano. Kazdy maloobchodnik dostava od sveho distributora doporucene maloobchodni ceny. Nekteri je dodrzuji, nekteri ne, s tim se neda nic delat. Vsimnete si ale, ze obchodnici, kteri jsou o neco "drazsi", poskytuji vetsinou lepsi sluzby s kvalitnim zazemim, bohatym vyberem a ochotou se venovat narocnejsim zakaznikum. To jsou me zkusenosti. Cas od casu obchod takoveho druhu potrebujeme kazdy z nas.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #35 tj - vloženo: 11.07.2008 v 14:42:26

    a uplne nejlepsi jsou ty, co si kolo otestuji, a hned se ptaji kdy a za kolik se bude odprodavat...a jestli by nesla jeste nejaka sleva...

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #34 Kamil - vloženo: 11.07.2008 v 13:28:25

    Rám, tlumič - Tak Spešl dělá určitě super věci,mám ježděnýho Stumpa FSR,Pitchu a Enduro-přestože doma mám GF,což je pro mě srdcovka,byl jsem se Spešlem vždycky spokojenej.Ale co se týká "originálnosti a inovativnosti" Epica,tak na tom byl-podle mě-výrazně lépe 08 model.Ten 09 způsob umístění tlumiče o horní štangli používali už kdysi dávno u Rocky Mountain a teď to podobně dělá Merida,Gary Fisher,Cannondale,Santa Cruz a kdo ví kteří ještě. Rozdíl bude v přepákování a drobnostech. Takže tady nic světoborného,ale spíše ozkoušeného a funkčního.Poznámka to Slavo:...mohli by na dural dávat tlumítka od Foxe-třeba RP2 nebo 23,ale nevím jak by to nadále bylo s tím nestíháním výroby.Protože někde na netu je psáno,že FSR i FutureShock vidle vyrábějí ve spolupráci právě s Foxem.Stejně tak se určité typy Leftyny pro Cannona dělaj´ u Foxe.Tož tak.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #33 Miroslav Volek - vloženo: 11.07.2008 v 13:13:15

    pro "joudačouda" - Základní otázka: Někdo nutí prodejce, aby tohle dělali?
    Je to jen přirozený vývoj, kdy chce zákazník dobře nakoupit.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #32 dylinak - vloženo: 11.07.2008 v 10:23:53

    zapomnel si zminit - jeste jste zapomeli na variantu,ze si kolo odzkousi v shopu a pak si ho koupi ojety na cyklobazaru,za lidovou cenu....puvod drahych kol na vyse uvedenem bazaru si domysli kazdy.....

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #31 Trojci - vloženo: 11.07.2008 v 09:43:01

    2 joudačouda - Jasný, kupujte drahý sériovky za vyšponované a doporučené maloobchodní ceny, jinak tady za chviličku nebude na čem jezdit. To je úžasný argumen. A taky třeba kupujte díly za doporučené maloobchodní ceny - třeba kliky XT za 5900,- . Pro mě za mě, ať si třeba půlka kamenejch kšetů zkrachuje, protože co to je za vyděrače, to jsem neviděl.

    odpověz na tento komentář
  31. avatar
    #30 joudačouda - vloženo: 11.07.2008 v 07:53:31

    pro Petra Červeného - Vidím, že ty jsi přesně ten typ co využije toho, že na krámu jsou drahá a exkluzivní kola, přijdeš je okouknout, projet se, nechat si všechno vysvětlit a pak si to dovezeš odjinud a nakonec jim to ještě přijdeš ukázat s výsměchem. To je přesně to co dovozce platí, ty toho využiješ, ale nezaplatíš ani korunu. Dovozce i prodejce vyhodí peníze do testovacích kol, vzorků, reklamy, nájmu obchodu, ale neprodá ani kolo. Co udělá? Nakonec to přestane prodávat. Nakonec obchody dojdou k zjištění, že to nebudou prodávat, protože bez zisku se podnikat nedá. Nakonec obchody dojdou k zjištění, že budou prodávat jen Kellyse, Authory apod, protože tam se to lidem nevyplatí odnikud vozit. Takže nastane ještě větší uniformita jezdců než je. Takže si pak budeš všechny informace o nových modelech shánět na netu, na žádné si nesedneš a nikde nebude inzerováno, protože na to nikdo nebude mít. To pak bude tržní prostředí. Chci super kolo, ale podívat se na něj musím do Mnichova a tam ho nakonec i koupit a když se něco podělá, tak to tam pojedu reklamovat a tam to budu řešit. Ok. Budiž Ti to přáno. Zářným případem je Ellsworth. Kluci v Průhonicích ho nabízejí a pak zjistí, že si to tam lidi chodí zkoušet, projíždějí se, prodavač jim věnuje 2 hodiny čas s technickým vysvětlením a oni pak jedou na Slovensko, kde to dovozce má jen na image ke svému portfoliju značek a tak na tom má jen marži 20%(nemá žádné prodejce, prodává to z velkoobchodu, žádný obchod, žádné vzorky, žádná inzerce to vše je přeci v Čechách) a ještě jim to prodá bez DPH. Co udělají v Probiku, stáhnout to z prodeje a zas bude o značku na trhu míň. Slovákům to zatrhne Ellsworth USA až přijde víc stížností z Evropy, ale to už bude pozdě. A takových případů je víc.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744