Český výrobce Superior představuje svou modelovou řadu na příští rok. Chcete se dozvědět víc?
Pokud bychom se měli v několika větách pokusit shrnout všechny hlavní novinky, resp meziroční změny v kolekci Superioru, asi bychom to shrnuli konstatováním, že nejde o žádnou velkou revoluci ani překvapivé nováčky, ale přesto proběhlo poměrně dost změn spočívajících ale spíše v ladění detailů a rozšíření nabídky v některých kategoriích. Abyste nemuseli sami pracně hledat a zjišťovat co je nového, připravili jsme pro vás následující výcuc toho nejdůležitějšího.
Rámová platforma celoodpružených kol XF je tu s námi již třetím rokem a s trochou nadsázky se dá říct, že každý rok Superior přidává jednu její rámovou alternativu. Loni se startovalo topmodelem Team XF, letos přibyly hliníkové alternativy XF no a na rok 2019 Superior představuje nejdrsnější variantu svého fullu nazanou XF TR, která reprezentuje trailový 29" bike.
Zmínit musím nejprve ale také pár "drobností", kterými SUP vylepšil své závodní Team XF biky. Vlajková loď Issue R totiž dostává zbrusu novou jednopřevodníkovou sadu Shimano XTR a to v závodním složení převodů 34z. - 10/45z.
Dívky závodnice pak určitě ocení stejnou specifikaci postavenou na novém dvanáctkovém XTR také v rámci dámské kolekce MODO.
Krom toho pak jsou všechny karbonové modely celoodpružených biků nově vybaveny speciální hlavovkou od Acrosu Blocklock, která zamezuje protočení řídítek a tím i možnému poškození horní rámové trubky. Samotný rám kvůli ní upraven nebyl a je tak možné tuhle věc montovat i do starších modelů.
Závodní fully řady Team XF a XF RC zůstávají na zdvizích 100 mm. Dostupnější modely XF, představené loni, pokračují na 120 mm zdvihu no a letošní novinka nesoucí označení XF TR disponuje 130 mm na obou kolech. Současně s vyšším zdvihem dostávají TR modely také teleskopickou sedlovku v sériové výbavě.
Superior tak momentálně nabízí celkem devět modelů celoodpružených kol (kromě dámských verzí MODO). Základní hliníkové XF 909 startuje na 47 990,- Kč karbonové modely pak začínají na 79 990,- Kč a končí na 169 990,- Kč u topmodelu na XTR.
Populární XP hardtaily pochopitelně pokračují, tady se meziroční změny omezují na mírný update specifikací kterým vévodí jednopřevodníky v rámci nové sady Shimano XTR u nejvyšších modelů. Ale u dostupnějších verzí najdeme i dvoupřevodníkové pohony a to konkrétně ve čtyřech případech z deseti. Cenovky startují na 24 990,- Kč u základního hliníku, pokračují přes 45 990,- Kč za základní karbon a končí na 139 990,- Kč za týmovku.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na jiri.duchon.3 — #3 Jó tak spolehlivost jsem si neotestoval. Sice jsem měl supa spoustu let, ale bylo to HT. Tak snad na spolehlivosti zamakají. Jestli jsi měl hliníka, tak karbonové rámy se můžou chovat úplně jinak.
odpověz na tento komentářodpověď na Georrge — #2 Vzhledově dejme tomu vypadají lákavě i já jednoho SUPa měl ale dodnes lituji té koupě, neustále to praskalo. A to nemohu ríct ze bych létal dva metry vysoko nebo dropoval nějaké skály. Prostě normální jezdění stredně pokročilého bikera. Nevím jak jsou na tom s rámy letos, treba na tom nějak zapracovali, ale k tomuto kolu bych teda důvěru uz nemel. Vzít to do trailparku tak máte velmi pravděpodobně zkazený víkend.
- na tento komentář reaguje Georrge — #4
odpověz na tento komentářodpověď na jiri.duchon.3 — #1 Pár let zpátky jsem si na test festu vyzkoušel různé celopéra od spešlu, treku, canonu a jiných "prémiovek". Pak jsem jen tak ze srandy zkusil SUPa a nepochopil jsem, jak dobře jsem se na něm cítil ve srovnání s předchozími koly. Kolo bylo hravé, zadní stavba fungovala parádně, fakt jsem byl překvapen. Nechci tvrdit, že sup je nejlepší kolo na světě, ale rozhodně bych ho nezatracoval. Navíc poslední ročníky jsou vzhledově opravdu parádní.
- na tento komentář reaguje jiri.duchon.3 — #3
odpověz na tento komentářSUPa ani zadarmo, bohuzel :-/
- na tento komentář reaguje Georrge — #2
odpověz na tento komentář