Kromě několika zajímavých fullů i hardtailů jsme si letos v zimě mohli užívat také tenhle český elektrobike, který vyjíždí k zákazníkům z dílen značky 4Ever...
4Ever byl první českou značkou, která se pustila do výroby elektrokol s Brose pohonnou jednotkou a BMZ integrovanými bateriemi. To samo o sobě bylo překvapením, protože značek, které mají možnost a patřičnou certifikaci pro montování těchto pohonů, zas tolik na světě není. Mimochodem, u nás se s motory od Brose ve větším rozsahu setkáváte především díky firmě Specialized, která pro své modely LEVO vyvíjí pohony právě s firmou Brose.
Rám nového Ennyxu je postavený a navržený pro plnou integraci jak baterie, tak elektromotoru. Ten je umístěný v ose spodní rámové trubky a bezprostředně tak navazuje na hranatý profil spodní rámovky, který v sobě ukrývá prostor pro 500Wh baterii nacvaknutou z vrchní části této trubky. Nevýhodou tohoto řešení je snad pouze nemožnost instalovat na spodní rámovku košík na láhev, protože všechno ostatní už patří mezi výhody.
Těmi je jednak lepší odolnost baterie proti nečistotám a především možnost umístít přímo na ni indikátor nabití či spouštěcí tlačítko systému.
Nabíjecí konektor je pak vyvedený v přední části rámu po levé straně, přímo na konci baterky, takže rovněž není vystavován větším blátivým nánosům pocházejícím z provozu biku.
Co se týká konstrukce a technologií rámu, tak jde vcelku o klasiku. Svařen je z hliníkových trubek ALU 7005 a nadesignován tak, že hlavovka drží v podstatě jen v masivní spodní rámovce, zatímco horní rámová mírně za hlavou přiohnutá trubka je navařena shora do tohoto plochého profilu.
Výrazný sloping biku najdete i u testované největší velikosti 21", ale u menších rámů je ještě výraznější, což nejenom snižuje těžiště, ale přispívá k lepšímu pocitu a kontrole nad kolem.
Samozřejmostí jsou pak boostové patky na zadní stavbě a rovněž boostové i přední kolo. Pohodlnější koncepci pak potvrzuje ještě vyšší zdvih přední vidlice, který disponuje přesně 120 mm.
Kabeláž k zadní brzdě a přehazovačce je tažena vně rámu po spodní straně horní rámovky a následně pak horních vzpěrách zadní stavby. Jediné, co je vedeno vnitřkem spodní rámové trubky, je kabeláž pohonu resp. k LCD displeji na řídítkách.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na morpher — #1 ten Tygon je spracovan krasne.. Podobna logika jako focus ale dotahnuty jeste o kousicek dal.. A hlavne s vyrazne vetsi baterii..
odpověz na tento komentářZa porovnani stoji jeste Kellys Tygon 50. Ram a integrace za 1.
- na tento komentář reaguje Martin Becka — #2
odpověz na tento komentář