Britský Whyte vloni představil přepracovanou T-130 pro rok 2019 a právě na ni se důkladněji podíváme v dnešním redakčním testu...
T-130 pro nás není neznámou. Předchozí generaci jsme otestovali minulý rok. Recenzi si můžete přečíst zde:
Proto jsme byli velice zvědaví, jak se nám bude jezdit na mladší verzi tohoto trailově zaměřeného bajku z promáčených ostrovů.
To, že si ve Whytu jdou vlastní, trochu netradiční cestou, dnes již není žádným tajemstvím. A že ta cesta není vůbec špatná, jsme si už na pár kolech této značky měli možnost vyzkoušet a potvrdit. Kam až je Whyte ochoten zajít, jsme přitom mohli jen spekulovat.
No a on se vytáhl několika přepracovanými modely, které se ve svých kategoriích geometricky zcela vymykají. Tedy přesněji řečeno vymykaly, protože dnes již postavit trailbajk na endurové geometrii není žádnou výjimkou a tento trend se pomalu, ale jistě stává novým standardem u nově představovaných biků napříč všemi značkami.
Ze staré stotřicítky si ta nová převzala jen charakteristické rysy a vychytávky. Rám je kompletně přepracovaný. Vzhledem a některými detaily se přece jenom značně podobá staré verzi, a to hlavně díky zachovalé vzpěře mezi vrchní rámovou a sedlovou trubkou. Zadní čtyřčepová stavba převzatá od větších brášků zůstává na 130 mm zdvihu s tlumičem situovaným pod vrchní rámovou trubkou.
Přední rámový trojúhelník i zadní stavba jsou svařeny ze slitiny hliníku 6061. V rámu zbylo dostatek místa pro uchycení košíku na láhev. I zde jsou použity britské vychytávky jako integrovaná sedlová objímka s gumovým těsněním, které zabraňuje vniknutí nečistot do rámu a velice dobře zapouzdřená masivní ložiska zadní stavby.
Rám je postavený na Boost standardu, připraven pojmout rozměr pneumatik až do 2,8".
Ucelený dojem dotváří vnitřkem vedená kabeláž. Ta však krátce, ale neštastně opouští bezpečné místo, aby se schovala do zadní stavby (v případě lanka přehazovačky, hadice k zadní kotoučovce je vedena po spodní straně dolní vzpěry) na jednom z nejikriminovanějších míst rámu, respektive před středem, kde rám dostává nejvíce zásahů.
Jak už jsem zmínil výše. T-130 geometricky skočila tak trochu do jiné kategorie. Nová 130 se natáhla, snížila a více položila. 65,6° hlavový úhel, 75° sedlový. Reach 480 mm a 430 mm dlouhá zadní stavba v eLku. Tyto hodnoty jsme spíše zvyklí vídat v endurové kategorii.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…