Tak akorát včas před nastávající cyklokrosovou sezonou se americký Trek rozhodl odtajnit novou generaci svého cyklokrosového modelu...
Trek patří v poslední dekádě k významným hráčům na cyklokrosovém poli. Investuje velké prostředky nejenom do závodního týmu, ale spolu s tím také do vývoje cyklokrosových kol.
Lucinda Brand, Katie Compton, Sven Nys nebo Sven Vanthourenhout jsou jména špičkových závodnic a závodníků, která se nesmazatelně zapsala do pomyslné cyklokrosové kroniky firmy Trek. Trek je natolik zažraný do cyklokrosu, že v bezprostřední blízkosti svého sídla v americkém Waterloo pořádá pravidelně závod světového poháru. Není se proto čemu divit, že v jeho nabídce nemůže chybět cyklokrosový model navržený ve spolupráci se závodníky.
Pouze několik dní před zahájením letošní závodní cyklokrosové sezony Trek odtajnil svou cyklokrosovou novinku, která sice pokračuje pod stejným jménem jako doposud - Boone, ale postavena je na kompletně předělaném karbonovém rámu.
Trek se rozhodl nedělat kompromisy. Někteří výrobci staví své cyklokrosky tak, aby se daly použít jak pro závodění, tak i mimo něj, v rámci neustále rostoucí gravel kategorie. U Treku ale štěrkoletcům nabízejí specifický Checkpoint a mohli si tak dovolit při navrhování nového Boone nedbat na potřeby volnomyšlenkářských štěrkoletců a soustředit se výhradně na výkon a potřeby závodníků v cyklokrosu.
Nový Boone využívá karbon OCLV řady 600, což je pouze o jednu úroveň nižší řada karbonu než OCLV 800 využívaná Emondou SLR). Trek šel se sérií OCLV 600 kvůli její hmotnosti.
Rychlost a výkon, to jsou nejdůležitější parametry, od kterých se vše odvíjí. Boone byl postavený nově na Aero designu trubek, který tvarově vychází ze silniční Emondy, ale využívá vlastní cyklokrosovou geometrii pochopitelně. Mimochodem, Trek je v tomto ohledu spokojený s geometrií, kterou cyklokrosaři používají, a proto ji ponechal oproti předchozí generaci beze změn. Neudělal tedy ani zde úlitbu pro případné štěrkoletce, kteří preferují volnější úhly a pohodlnější posed.
A neudělal úlitbu ani v konstrukci rámu a vidlice v souvislosti s jejich průchodností pro širší pláště. Oficiálně se do rámu vejdou maximálně 700x33c, s gravelovými čtyřicítkami nebo ještě širšími plášti rozhodně nepočítejte. Budete rádi, když se vám tam vejdou pětatřicítky.
Novinkou, týkající se rámu, je jednak nový standard středového složení T47, který nahrazuje dosavadní BB90, ale především kompletně přepracované plně integrované vedení kabeláže se vstupy hlavovým složením a kabeláží vedenou pod představcem. Na rámu tak nenajdete ani centimetr bovdenu, pokud tedy nepočítáte koncové vývody těsně před přehazovačkou a brzdovým třmenem a to samé platí také pro přední vidlici. Otázkou samozřejmě zůstává, jak bude tato integrace odolná častému vapkování v depu, to ukáže až čas...
Rám je rovněž vybavený klasickým rámovým "odpružením" ISO Speed, které Trek cizeluje mnoho let, a byť by se mohlo zdát, že u cyklokrosařů, kteří nemalou část závodu tráví buď na kole vestoje, nebo během, není tak důležité, opak je pravdou. Méně únavy z drncání totiž zlepšuje výkon a především výdrž závodníka. Konstrukce ISO Speedu je zde postavena na stejné bázi jako u Emondy, to znamená, že využívá integrovanou sedlovku se stavitelným nástavcem se zámkem sedla.
Boone je závodním cyklokrosovým kolem, tak proč to komplikovat možností výběru specifikací, že? V nabídce je pouze jediná. Sází na kompletní 1x11 mechanické Shimano GRX 800. Výplety si budete muset upgradnout ve vlastní režii, protože Trek vám kolo pošle s poměrně těžkými hliníkovými koly Bontrager Paradigm Comp 25 obutými Bontrager CX3 Team Issue plášti rozměru 700x32c.
Pohon je tu napřevodovaný cyklokrosově, to znamená, že kliky dostaly 40z. převodník (rám zvládne jednoplacku s max 42 zuby) a ten pracuje s jedenáctipastorkovou Ultegra kazetou 11-34z. Nechybí minimalistické vodítko řetězu a pro optimální brzdění tu najdete 160mm kotouče.
Cena jediného modelu Boone6 Disc je stanovena na 97 690,- Kč s tím, že k dispozici je samostatně rámový kit s vidlicí a sedlovkou, u kterého můžete vybírat ze dvou barev. Cena 70 690,- Kč.
Kompletní informace o novém Boone modelu najdete na stránkách výrobce www.trekbikes.com.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Tina — #1 Ano, toto je přesně téma, které se řeší na některých USA fórech u tohoto kola. Je jasné že 35mm pláště se do rámu vejdou, ale bude kolem nich méně místa než nabídnou jiní výrobci, kteří počítají s ještě širšími plášti pro případné gravel použití.
odpověz na tento komentářOsobne si myslím, že 35mm plášte tam v pohode vojdú. V Amerike v rámci Amerického CX pohára je totiž povolené obutie šírky až 35mm.
- na tento komentář reaguje petan — #2
odpověz na tento komentář