Unikátní konstrukci rámu ze dvou kusů uvádí Ritchey

Způsob, jak snadno cestovat se štěrkoletem, představuje americký mág Tom Ritchey prostřednictvím svého nejnovějšího vynálezu...

Autor: Petr Bureš
Foto: Ritchey
Unikátní konstrukci rámu ze dvou kusů uvádí Ritchey

Nový, na dva kusy rozložitelný rám Ritchey Septimer Break-Away je koncipovaný jako univerzální all-road/gravel stroj, který vystihuje desítky let zkušeností značky Ritchey a vstupuje přitom na pro Toma Ritcheyho netradiční kombinaci karbonové konstrukce rámových trubek spojených pořádným nerezovým „Break-Away“ mechanismem, který dovoluje rám snadno rozdělit na dvě poloviny a sbalit ho tak do kompaktního cestovního kufru.

Rám přitom zůstává velice lehký, váží pouze kolem 1 360 g (velikost L) a při osazení gravel vidlicí, která váží cca 440 g, to dohromady dává lehkou, ale zároveň dostatečně robustní základnu pro jízdu jak na silnici, tak i štěrku.

Geometrie je zde zaměřena na komfort a stabilitu a pohybuje se někde na hranici mezi silničním a gravelovým ideálem. Cíle jsou dopředu jasně dané – dostatečný komfort na dlouhé dny v sedle, přitom dostatečná efektivita a jistota při vyšší rychlosti či v náročném terénu. Hlavový úhel se mírně liší v závislosti na velikosti. Pro eLko je 71,5° a doplňuje ho 73,5° sedlový úhel s délkou horní rámovky 559 mm. Že vám to připomíná klasické hodnoty MTB z devadesátých let? Bingo, máte pravdu.

Rám pojme pláště až do šířky 700×48 mm, umožňuje použití jak jednopřevodníků, tak dvoupřevodníků, mechanických i elektronických řadících sad, má klasické flat-mount uchycení kotoučových brzd a kompletní sadu úchytů pro nosiče a brašny, blatníky i další výbavu. Praktické je i to, že všechny kabely jsou vedeny vně rámu, což usnadňuje jak údržbu, ale především i sbalení, resp. rozkládání během cestování.

Mimochodem, samotné rozkládání spočívá v povolení pouze dvou jednoduchých objímek. Jedna se nachází kousek nad středovým složením v rámci dolní rámové trubky, druhá je pak součástí sedlové objímky, která se fakticky skládá z dvojice nad sebou umístěných objímek, které v obou případech používají sedlovku jako spojovací vnitřní část. Patentovaný systém ilustruje následující video.

Septimer Break-Away nabízí velkou univerzálnost – rám, který kombinuje nízkou hmotnost, reálnou gravel i all-road použitelnost, komfort na delší vzdálenosti a přitom možnost snadného sbalení a transportu. Pokud hledáš takové kolo, Septimer je velmi silným a originálním kandidátem.

Více informací o aktuální nabídce Ritchey a možnostech objednání této novinky najdete na stránkách českého zastoupení www.zookee.cz.

Přečteno - 5810x Tagy: ritchey gravel my2026
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsMahle M40 uvádí premiéru středového elektropohonu
    Mahle M40 uvádí premiéru středového elektropohonu
  2. TechnikaFotogalerie: Moots Scrambler
    Fotogalerie: Moots Scrambler
  3. Tech newsMoots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
    Moots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
  4. Tech newsGiant představuje nové dětské biky STP
    Giant představuje nové dětské biky STP
  5. Světový pohárBrudr o světové gravel sérii v Česku: "Velká šance, ale i velká odpovědnost," říká
    Brudr o světové gravel sérii v Česku: "Velká šance, ale i velká odpovědnost," říká
  6. Ostatní závodyKalendář UCI Gravel World Series 2026 je venku. Poprvé v historii obsahuje i český závod
    Kalendář UCI Gravel World Series 2026 je venku. Poprvé v historii obsahuje i český závod

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 petan - vloženo: 11.12.2025 v 09:09:38

    odpověď na vladTT — #1 Jasně, ten kufr je zhruba poloviční.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 vladTT - vloženo: 09.12.2025 v 15:32:20

    Fantastické a dokonca ten kufor je tuším menší, ako keby som mal nerozkladací rám.

    1. na tento komentář reaguje petan — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744