Uživatelský profil

vám umožňuje se více zapojit do dění na MTBS. Pokud se rozhodnete ho používat, zjednoduší vám například diskutování v našich debatách pod články, ve fórech, umožní spravovat inzeráty v Bazaru, ale také vkládat vlastní fotoalba, nebo závody do našeho kalendáře, či jednoduše ševytvořit a psát vlastní blog.

Vložte si do profilu svou fotku (avatar), zvolte si co ukážete okolí a co nikoliv nebo si jen vklidu procházejte vaše oblíbené články, které jste si označili po jejich přečtení.

Váš profil vám přináší mimo jiné i soutěže o hodnotné ceny. Nikdy nevíte, kdy vás odměníme třeba za nejčtennější blog, nebo nejkomentovanější fotografii. Buďte aktivní, a my vás za to odměníme.

Váš tým MTBS.cz

JakubDitrich

Moje fotoalba

NázevZaloženo
Změna
KategorieFotek
Hodnocení
Nemáte žádné fotogalerie.

Moje komentáře k článkům

KomentářDatum
Hromadná žaloba míří v USA na výrobce rychlých elektrokol Super 73

odpověď na mucacos — #11 ...a jak rychle jedete na kole po rovině vy, pane Mucacosi?

Povězte mi, jak bychom to mohli mít "my nějak ošetřené" ? To co publikuji jsou závěry ČOI. Pokud se vám nelíbí jaká jsou pravidla, která platí, tak můžete dát podnět na MDČR a změnit je.

A co se týče oněch nehod, máte nějaké reálné statistiky, kolik jich bylo způsobeno "jedinci co se řítí vysokou rychlosti bez kontroly", nebo také jen pak plácáte (jako většina diskutérů zde)?

  1. na tento komentář reaguje mucacos — #13
  2. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #16
  3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #18
24.01.2025 11:09:07
Hromadná žaloba míří v USA na výrobce rychlých elektrokol Super 73

odpověď na zirecek — #5 Uživatel s přezdívkou "zirecek", občanským jménem Miroslav Volek, podal na základě článku na serveru MTBS ohledně používání čipů v elektorkolech na společnost ekolo.cz a na mě jmenovitě udání na Česká obchodní inspekce. Od listopadu 2023 probíhalo šetření ohledně prodeje a použití "čipů" pro zrychlení elektrokol nad 25 km/h, které bylo v dubnu 2024 ukončeno.

Seznámím vás zde se závěry z Protokolu (omluvte horší srozumitelnost úředního jazyka):

Inspektoři 4. oddělení ČOI se výkonem kontrolní činnosti zaměřili na stěžovatelem deklarovanou nebezpečnost kontrolovaného výrobku. Dozorový orgán rekapituluje zjištěný stav, že kontrolovaný výrobek je dle vyjádření kontrolované osoby a dle postoupené dokumentace strojním zařízením, kdy dotčená legislativa v ČR rychlost elektrokol nijak neupravuje, současná legislativa, tj. ani zákon č. 56/2001 Sb. (Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích).

Změna kategorizace kontrolovaného výrobku by nastala pouze v případě, kdyby se výrobce elektrokola rozhodl, že bude produkt uvádět v jiné homologační kategorii, tj. bude se jednat o vozidlo, např.: L1e-A (motokolo), nebo L1e-B (moped), což je mimo dozorovou pravomoc ČOI, dotčeným dozorovým orgánem by bylo (v přenesené pravomoci) ČR- Ministerstvo dopravy

Dotčenou legislativou pro elektrokola mimo zákona č. 22/1997 Sb., je Nařízení EU č. 168/2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek věcně obsahuje výjimku pro Vozidla určená především pro využití v terénu, výrobcem zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu.

Kontrolovaná osoba úpravy ve formě zrychlení elektrokola, instaluje výhradně na produkty, na které se Nařízení EU č. 168/2013 nevztahuje. V časové ose omezené výkonem kontrolního šetření nebylo zjištěno, že by kontrolovaný výrobek vykazoval znaky nebezpečnosti pro provoz.

Kontrolované osobě ve vztahu k distribuci čipů nebylo provedeným šetřením prokázáno porušení zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, v platném znění, zákona č. 90/2016 Sb., o posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh.

Dále bylo výkonem kontroly posuzováno případné pochybení nebo rozpor se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění, kdy dle písemného vyjádření kontrolované osoby, v návaznosti na provedené šetření dozorovým orgánem ČOI, nebyla zjištěna žádná skutečnost, ze které by se dal odvodit stav, že kontrolovaná osoba neposkytuje ucelené informace.

Zájemcům o elektrokolo, eventuelně o instalaci čipu do motoru elektrokola jsou poskytovány při nákupu v ekolo.cz kompletní informace, jsou seznámeni s komplexní legislativou a ovládání kola včetně komponentu (čipu).

Kontrolovaná osoba instaluje komponent (čip) pro zrychlení elektrokola jen pro využití v terénu a výrobcem zkonstruována pro jízdu na nezpevněném povrchu, tedy na produkty na které se Nařízení EU 168/2013¹4 nevztahuje. Kontrolované osobě nebylo v časové ose omezené výkonem kontrolního šetření, prokázáno klamavé opomenutí ve smyslu § 5a, informačních povinností ve smyslu zákona.

Vzhledem k dříve popsanému, nebude ve vztahu ke kontrolované osobě ani ve vztahu ke kontrolovanému výrobku v časové ose omezené výkonem kontrolního šetření, přijaté žádné opatření.

--------

A já se ptám: Kdo zaplatí desítky hodin zcela zbytečné práce inspektorů ČOI a zbytečně investovaný čas pracovníků firmy? Bude je ČOI vymáhat po panu Volkovi, jehož "stížnost" byla jednoznačně účelová?

  1. na tento komentář reaguje mucacos — #11
  2. na tento komentář reaguje zirecek — #20
23.01.2025 15:23:12
Hromadná žaloba míří v USA na výrobce rychlých elektrokol Super 73

odpověď na midlander — #1 Pan D. mudrlantovi milerád odpoví: ystém Class 1-3 v USA je pošahaný, akcelerátor / plyn na elektrokolo vůbec nepatří, vede to k nesmyslné wattáži motorů, viz tento případ.

Naopak omezení asistence na 20 mp-h (32 km-h) dává smysl velmi, pokud by EU toto zavedla, tak by v podstatě jakékoli čipování zmizelo, nebyl by k němu pro 90% uživatelů důvod.

21.01.2025 15:13:54
Bosch 2025 - nová generace pohonu

Jen FYI: "Nabíjecí stanice a spojení s firmou Charge2Bike"... Žádná taková firma neexistuje, je to buzz japonské platformy ChaDeMo, která se snaž implementovat do EU svůj design nabíjecího konektoru, který je šílený a odporuje platnému EU standardu a navíc ke třeba zde platit za licenci. Bosch jej podporuje právě proto, že jde proti standardu, což Bosch Smart konektor také. Dokonalá vendor-lock politika v praxi, ale novináři by na to neměli skákat.

  1. na tento komentář reaguje Freebike12345 — #5
30.09.2024 17:56:40
Prodeje ebiků klesly, pánem situace jsou spotřebitelé  

Zde odkaz na report o Německém trhu z Bike-EU (odkaz platí do 3/2/2024)

https://www.bike-eu.com/46737/economy-and-new-regulations-cause-for-uncertainty-on-german-market?giftCode=9gWM08-A2fQZU9puWGl6zpbfqsxeTg97hpvURU3m7di0C6SEn1jeMRFM-D3OFIxC&social=copy

30.01.2024 16:24:26

Moje příspěvky ve fóru

PříspěvekDatum

redakční systém | ISSN 1803-5744