SantaCruz naděluje

Akčními cenovými nabídkami se to momentálně na trhu jen hemží, ale jen jedna z nich je opravdu ojedinělá. Je to ta od Santa Cruz...

Autor: Pressnews
SantaCruz naděluje

Už to slyším, jak nás někteří zase budou pomlouvat, že tyhle a jim podobné články nemají co dělat v rubrice Technika, protože jsou to "jen" prachsprostá píárka, která nikdo nečte. No jo, jenomže zkuste se vžít do kůže našeho průměrného čtenáře, který neměl tu možnost dostat se na veletrh Sport Life do Brna a z nějakého důvodu ho prostě nenapadne pravidelně checkovat stránky všech dovozců aby se dozvěděl informaci, kterou si pro vás připravil dovozce prémiové americké značky Santa Cruz.

Prodávat u nás tyhle highendové značky a jejich poměrně drahé produkty totiž není žádný med. Cenové kalkulace na dovoz, proclení a zdanění nejsou zrovna příznivé a při počtech prodaných kusů u nás a připočtení individuálně kalkulovaných cen letecké dopravy, vychází cenové kalkulace mnohdy na neuvěřitelné částky.

Dovozce značky Santa Cruz se rozhodl, že se pokusí více zpřístupnit kola a rámy této značky a proto přistoupil k podobnému kroku, jako v minulosti třeba Duratec, nebo RB, kteří v podstatě zjednodušili distribuční schéma tím, že vynechali jeden z mezičlánků, koncové prodejce, kteří v těchto případech stejně v podstatě nefungují a začali prodávat koncovým zákazníkům napřímo. Tím se docílilo snížení ceny o desítky procent, což je vždy přijato zákazníky s povděkem a zpravidla to také zvedne alespoň po určitou dobu prodejní objemy.

V dnešní době, kdy je boj o zákazníka alfou a omegou prodejního úspěchu se prodejní akce staly prakticky denním chlebem. U běžných mainstreamových značek je to dokonce bráno jako nepsaná samozřejmost, nicméně v prémiovém segmentu to zas tak běžné nebývá a už vůbec ne v takovéto míře.

"Santa naděluje", jak zní motto podzimní akce českého distributora SantaCruz, se snaží oslovit velmi zajímavou nabídkou všechny, kteří přemýšlejí, že chtějí investovat do svého biku a rozhodují se, který z modelů prémiového segmentu si koupí.

Schválně jsme se podívali na několik značek a zkusili si porovnat aktuální nabídku samotných rámů v segmentu karbonových XC fullů a zjistili jsme, že Santa vychází v porovnání s ostatními opravdu nejlépe. Ostatně posuďte sami.

Santa Cruz Blur XC 43 590,-(dříve 60 900,-)
Merida NinetySix Carbon Team 51 990,-
Yeti
ASR Carbon 64 890,-
Trek
TopFuel 9.9 SSL 66 990,-
Giant
Anthem X Advanced SL Composite 66 999,-
Specialized
Epic SWorks 78 990,-
Scott
Scale TEAM 79 490,-

Super ceny na Santa Cruz rámy se ale netýkají pouze karbonových VPP modelů ale komplet celé modelové nabídky včetně hardtailů a silničky. Nyní tak máte možnost vyplnit si sen a nadělit si pod stromeček santouše za opravdu ojedinělých podmínek, které POZOR, potrvají přesně do 15.12.2010.

Santa Cruz momentálně hlásí, že má naplněny sklady a jelikož objednávky putují do Česka letecky přímo z USA je velmi pravděpodobné, že pokud se trefíte do správné velikosti a barvy, budete mít nový rám ještě letos pod stromečkem.

Kompletní nabídku a cenník můžete studovat v následujících souborech:

- Leták Santa naděluje (PDF velikost 5MB)
- Santa naděluje ceny 2010 (PDF velikost 78KB)

Kompletní informace o modelech pak najdete na stránkách výrobce www.santacruzbicycles.com a část z nich také na webu českého zastoupení www.santacruz.cz.

Přečteno - 23399x Tagy: santacruz tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Gravel 3x jinak - Stigmata, Grade, Silex
    TEST: Gravel 3x jinak - Stigmata, Grade, Silex
  2. Tech newsSanta Cruz Stigmata - next generation
    Santa Cruz Stigmata - next generation
  3. Tech newsSanta Cruz odhalil Megatower!
    Santa Cruz odhalil Megatower!
  4. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz - factory tour
    Fotogalerie: Santa Cruz - factory tour
  5. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Blur
    Fotogalerie: Santa Cruz Blur
  6. Tech newsČtyřikrát stejně, přesto jinak
    Čtyřikrát stejně, přesto jinak

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #45 The Skreth - vloženo: 30.11.2010 v 20:43:38

    odpověď na Kamil čilí — #44 Já ale ani neříkal, že by to dělali s výsledky v červených číslech. Stručně řečeno, pokud na ně nějaký měsíc nezbyly peníze, hlady neumřeli. Šlo spíš o to, že kvůli velkému profitu to opravdu nedělali, nezbohatli na tom. Při takové "vedlejší činnost" je důležité, aby nebyla prodělečná. Když si vydělala alespoň sama na sebe a na zaměstnance, dalo se to po nějakou dobu slabších kšeftů přežít.

    Podrážení cen určitě není nejlepší strategie pro budování "luxusní značky", to souhlasím. Spíš asi jde o nastavení rozumné ceny, tak aby ji zákazníci unesli a obchodních z toho stále ještě profitoval. Problémem jsou, a to mi přijde, že si většina lidí neuvědomuje, různá dovozná cla, daně, poplatky, které často rapidně zvýší cenu, nehledě na dovozu prakticky kusových zásilek. Když někdo lamentuje nad cena a porovnává s USA, je jasné, že do toho moc nevidí. Čímž tedy nemyslím konkrétně vás.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #44 Kamil čilí - vloženo: 30.11.2010 v 13:19:48

    Myslím si, že to chápu poměrně dobře. S Čínou s vámi souhlasím, tento problém má dalekosáhlejší ekonomicko politické dopady, prvotně jsem reagoval na nesmysl o malé kapacitě v USA, debata se mezitím posunula jinam.

    Podobná "individua" vidím pracovat v neziskovém sektoru, v obchodě jsem se s nimi nepotkal (teď nemluvím o tom zda je to baví, či ne), opravdu jsem neviděl člověka, který obchoduje a přitom ze svého dotuje zboží, aby udělal ostatním radost. Jsem přesvědčen, že je to spíše naopak, že výsledky nejsou moc dobré a proto se dělají takto zoufalé slevy. Ostatní je pouze tvrzení, které je opravdu na hranici humoru.

    1. na tento komentář reaguje The Skreth — #45
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #43 The Skreth - vloženo: 30.11.2010 v 12:45:14

    odpověď na Kamil čilí — #42 Domnívám se, že bohužel pořád nechápete situaci kolem oněch "individuí", jak trefně poznamenal Peťan, a i já to myslím v dobrém slova smyslu. Jasně, že mají business model, jasně že nedostanou zastoupení jen tak protože to chtějí vozit. Výrobci i tyto lidumilné distributory tlačí prodejními čísly, objemem objednávek, který daný distributor musí odebrat, aby dostal ty a ty podmínky, ale to nemění nic na tom, že to nedělají čistě pro zisk, ale pro zábavu. Většinou takový člověk je úspěšný v nějakém jiném odvětví a tohle dělá jako hobby, protože ho kola baví a rád se pohybuje v tomto prostředí. Dělá mu radost, že může např. vytvářet reprezentativní zastoupení, pořádat "test days" pro fanoušky či podílet se na organizaci závodů. Také je to stojí drahocenný čas navíc. Nejednou se mi stalo, že mi od dotyčného přišel e-mail v jednu ve dvě v noci. Nezbývá mi než jen smutně konstatovat, že jeden z takových z "našeho businessu" nedávno odešel.

    Co se výroby v Číně týká, nemám extra výhrady ke kvalitě, protože tu si firmy hlídají, ale celý princip mi vadí spíše ze širších ekonomických hledisek, která přesahují hranice cyklistiky.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #42 Kamil čilí - vloženo: 30.11.2010 v 10:56:20

    odpověď na petan — #41 Samozřejmě, že důvody, proč se přesouvá výroba do Číny, jsou čistě ekonomické, rozhodně né kvůli tomu, že by chudá Amerika neměla výrobní kapacitu... Já osobně na tom taky nevidím nic špatného a nechápu proč by se za to firma měla stydět (což děláte až směšným vysvětlováním). Moc nechápu proč bych měl "plakat", ale obchod je obchod a představa, že by americká obchodní firma, která vyrábí kola a distribuje je po celém světě by nebyla stvořena pro tvorbu zisku, ale pro potěšení zákazníků. Vím, že se jedná o lokálního distributora, ale přijde mi nepravděpodobné, že by český distributor dostal kontrakt od dodavatele né na základě bussines plánu, ale že by pánům z Ameriky stačilo místo čísel argument, že pan majitel je fanoušek kol a chce potěšit cyklisty, to už je z úrovně sci-fi. Nerozumím tomu, proč se v naší zemi neustále někdo bojí říkat, že dělá věc proto, aby byl úspěšný, aby slušně vydělával a své záměry neustále "balil" do nějakých pohádek. Podle mě na tom není nic špatného a nemusí se za to stydět. Já jen vyjádřil názor, že tyto akce, které stojí pouze na dramatické slevě (dají se vymyslet důmyslnější aktivity) jsou pro firmu i trh destruktivní. Však to vidíme, jak to vypadá, zákazník je vychován tak, že jde pouze po ceně, bez OBR slevy nic nekoupí a to je škoda a je to vlastně řezání si větve sám pod sebou.

    1. na tento komentář reaguje The Skreth — #43
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #41 petan - vloženo: 30.11.2010 v 07:02:08

    odpověď na Kamil čilí — #39 No, díky za názor, brát vám ho nebudu. To proč se všem vyplácí přesouvat výrobu do Číny necháme na trhu. Jisté ale je, že v Číně mají kvalitní technologie a mají jich tam takové množství, že ať se to líbí ochráncům lidských práv, nebo ne, celý svět tam přesouvá své zakázky a po důvodech proč je to tak levné nepátrá. A pokud se týká lidumilství majitele, ověřte si nejprve skutečnosti o kterých se vyjadřujete před tím, než začnete plakat ;-). Jak správně zmiňuje Skretch, existuje, ci existovalo více podobných "individuí", v dobrém slova smyslu, kteří pracují se specifickými značkami na trhu a žádný velký business z toho nemají. Dělají to proto, že je to baví a ačkoliv to někomu může být divné, jiný to může obdivovat a někdo může závidět, je to asi tak jediné, co s tím můžete dělat...

    1. na tento komentář reaguje Kamil čilí — #
    2. na tento komentář reaguje Kamil čilí — #
    3. na tento komentář reaguje Kamil čilí — #42
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #40 The Skreth - vloženo: 29.11.2010 v 22:59:20

    odpověď na Kamil čilí — #39 Z poměrně nezávislého (a mnou neočekávaného ani nevyhledávaného) zdroje mohu potvrdit, že dovoz kol značky SC opravdu není hlavní podnikatelskou činností dotyčného. Stejně tak tomu bylo i v případě dovozce kol Banshee, Morewood a Cove. Tam to mohu potvrdit zcela jistě. Dělali to, protože je to bavilo. A jelikož nebyly tlačeni ke zdi čistě prodejními čísli, mohli si dovolit různé akce a experimenty v oblasti nabídky kol. Kdo třeba dnes nakoupí sklad plný DH rámů ve všech velikostech nehledě na závazné objednávky, aby pak mohl říct "ano, máme skladem, můžete si přijet" Neříkám, že to je optimální způsob, ale jsem rád, že jsou tu i takový lidé. A že SC tu má zastoupení, které reaguje rychle a ochotně.

    odpověď na petan — #38 Škoda, že už ani hliníkové rámy nejsou z USA. Ne, že by ostatní výrobci nevařili v Asii, ale stejně. Původně jsem myslel, že jen karbon se dělá v Číně, protože nákup technologií do USA by byl moc drahý.

    odpověď na Aleš Procházka — #37 Díky za info ;-)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #39 Kamil čilí - vloženo: 29.11.2010 v 15:40:18

    odpověď na petan — #38 Myslel jsem, že se tu vede seriózní debata, ale toto už mi hraničí s pohádkami, které předpokládají hodně hloupé čtenáře. Začnu např. tvrzením, že značku dělají technologie... ukažte mi značku, která netvrdí, že nemá unikátní jedinečnou a nejlepší technologii, já takovou neznám, je to základ marketingu, stejně tak vymyslet si v čem je firma první, pro průměrného marketéra to není problém. Tvrdit, že firma přesunula výrobu do Číny kvůli tomu, že nestíhá výrobu v USA je už nesoudnost... i děti z prvního stupně základní školy vědí, že jde o náklady na pracovní sílu. Vrcholem je pak údajné lidumilství majitele, který vydělává v jiné oblasti, aby mohl potěšit cyklisty a zadotovat jim koupi bycyklu, to už je skoro na utření slzy. Já nejsem odpůrce zančky SC a ani výroby v Číně, jen nemám rád neseriózní debatu. Vím, že mi koupi kola nikdo nenutí, já ani žádné nehodlám kupovat, jen jsem se vyjádřil pod článek, že tyto akce jsou podle mého názoru špatně pro značku i pro trh.

    1. na tento komentář reaguje The Skreth — #40
    2. na tento komentář reaguje petan — #41
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #38 petan - vloženo: 29.11.2010 v 12:28:41

    odpověď na Kamil čilí — #34 Na tvou úvahu řeknu jenom jediné. Třetí možnost je v podstatě realita. Majitel vydělává v jiném odvětví a je fandou značky SC. Celé to v podstatě nastavil tak aby mohl rozjet reklamu na SC a přitom nalákat lidi na prodej většího množství kol a rámů do konce roku a následně otevřít na jaře "znčkovou" prodejnu SC nedaleko Prahy aby měli potenciální zákazníci kde si kola, resp. rámy ošahat. Že je to více o investicích než o zisku minimálně v prvních letech to asi netřeba zdůrazňovat. Na druhou stranu je to něco podobného, jako když si někdo koupí známý fotbalový klub, nebo cyklistickou stáj prostě proto, že ho dotyčná aktivita baví. Buďme rádi za tyto lidi.

    1. na tento komentář reaguje Kamil čilí — #39
    2. na tento komentář reaguje The Skreth — #40
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #36 petan - vloženo: 29.11.2010 v 12:17:23

    odpověď na značkoman — #22 Se zájmem jsem so přečetl všechny komentáře k tomuto tématu a musím souhlasit se značkomanem. Značku rozhodně nedegraduje nižší cena. Značku a její "kultovnost" dělají především technologie a jejich smysluplná aplikace. Výsledek se pak z části pozná i v míře kopírování dalšími výrobci ve chvíli, kdy zjistí že dotyčný systém má opravdu něco do sebe. Santa Cruz je poměrně mladá značka, ale její růst v posledních letech je natolik dramatický, že prostě musela přesunout výrobu na dálný východ, protože už nestíhala vařit takové množství rámů v takové kvalitě v USA. Ortodoxním kultařům možná bude vadit ona nálepka na rámu "Made in China", ale s tím nic neuděláte, maximálně jí slepíte a budete jezdit dál a užívat si VPP odpružení :-) A pokud vám není po chuti, ani akce Santa naděluje, nikdo vás přece tímto článkem nenutí koupit si SC, jen jsme vám chtěli říct, že teď je asi nejvhodnější doba k tomu o tom alespoň zauvažovat, protože pravidlo se z této akce myslím rozhodně ve stejném rozsahu nestane.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #35 ID sport - vloženo: 29.11.2010 v 09:13:15

    Dobrý den vážení diskutující, děkuji Vám za podnětné připomínky a návrhy, ale i negativní reakce. Tato akce bude po 15. 12. vyhodnocena. Již teď můžeme říct, že nyní když se akce chýlí ke konci, tak se objednávky výrazně zvedají a lidi kvitují to, že je cena dostupnější a že si tak spousta lidí může splnit svůj sen. Nechci tu s nikým nikterak diskutovat nebo polemizovat a ani se vyjadřovat k distribuci v okolních státech. Jsou jasně dané podmínky prodeje pro ČR a ty musíme plnit. Snažíme se maximálně uspokojovat zájemce o SC v ČR a děláme vše v rámci našich finančních možností a také možností trhu. Někdy se to daří a někdy ne. Všem se nikdy vyhovět na 100% nedá. Je to prostě tak jako v životě. Přeji Vám všem bez rozdílu krásné, klidné a pohodové Vánoce a pěknou bajkovou sezónu 2011. Dušan

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #34 Kamil čilí - vloženo: 28.11.2010 v 18:26:28

    odpověď na jonas — #25 Nevím jeslti jsem úpně mimo, ale pokud firma, která má tak super kvalitní a nejkvalitnější zboží a takto dramaticky zlevňuje, tak buď to zboží asi není zas tak kvalitní (pokud by bylo, jak ty tvrdíš, tak by se prodávalo samo), nebo jsou obchodní výsledky tak špatné, že se musí dělat akce, kde jdu s cenou dramaticky dolů, nebo je jěště třetí možnost, že je to zboží výborné, výborně se prodává, ale majitel je takový lidumil, že se rozhodne sám sebe připravit o podtstanou část marže.... tak nevím. Jinak vycházím ze základů trhu, které se učí v prvním ročníku střední ekonomky...

    1. na tento komentář reaguje petan — #38
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #33 The Skreth - vloženo: 28.11.2010 v 15:29:18

    odpověď na Aleš Procházka — #29 A ještě jeden dotaz. Odkud máte informaci, že rámy SC se vyrábí v Číně?

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #37
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #32 The Skreth - vloženo: 28.11.2010 v 15:27:55

    odpověď na Aleš Procházka — #29 Chtěl jsem se zeptat, jestli jste dal na sedlovku (či do sedlové trubky) tu lepící vazelínu, která má zabránit nechtěnému a velmi snadnému zasouvání sedlovky do rámu? Na stránkách SC o tom píší (že povrch karbonu je velmi klouzavý a proto se tam musí dát ta speciální vazelína).

    Druhá otázka směruje ke "vstřícnému postupu ID Sportu". To bylo míněno vážně, či ironicky? :-)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #31 Milan - vloženo: 28.11.2010 v 11:20:13

    Mozna to par lidi spatne pochopilo. On dovozce place nad tim jak malo se mu prodava Race Face. Proboha a proc by ho nekdo mel za ty ceny kupovat? Co mu ta znacka prinasi navic? Nic. Uz ani to jmeno neni kultovni. Dnes je na trhu milion znacek, kde si vyberu v pomeru cena/vykon lepsi riditka, kliky nebo predstavec.

    Je cas si uvedomit, ze uz na lidech nevytriskam tisice za eloxovany kliky a riditka za kosmicke ceny...

    V cechach se hrozne rado ze vseho dela neco luxusni, kultovni a buh vi jaky. Lidi se neskutecne oblbujou a kdyz se ti to nelibi, je zle. Jenze on ten cyklo business je uz tak daleko, ze mozna ani lidi nechtej slyset na to kultovni a jiny. Lidi chtej paradni, dostupny, kvalitny a hezky produkt. A tech, diky bohu, je na trhu spousta.

    To, ze si cesky dovozce stale mysli, ze on je jedinou cestou jak se k nemu dostat, je opravdu jen jeho smyslena predstava.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #30 značkoman - vloženo: 26.11.2010 v 17:30:27

    odpověď na svk_smola — #27 To jste mě pobavil. Tak nakonec komunikace s českým dovozcem je dobrá, ale je špatný, že Vám to neprodal na Slovensko, že jo? Když je pro Vás kultovnější IBIS, tak proč sem vůbec píšete. Kupte si Ibise, ale stejně ve Vás bude hlodat červík, že ten Santa by byl lepší, že jo. :) a my co na něm jezdíme to víme. V pohodě, mějte se fajn. Nic osobního.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #28 patron - vloženo: 26.11.2010 v 17:05:40

    odpověď na Fuck china SC — #23 Zas jeden chudák co jezdí na Authoru a závidí. :) JEště by to chtělo si udělat přehled o systémech.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #27 svk_smola - vloženo: 26.11.2010 v 16:58:52

    odpověď na značkoman — #26 "Tak proč nepožádáte kamaráda, když víte co Vám hulváti v Čechách odpoví."

    Pretoze ma zaujima predajca/dovozca po stranke pristupu atp. A ako lepsie to zistit nez oslovit priamo jeho (kamarata mozem "otravovat" az potom, ked budem vediet, ze do buducna v pripade akychkolvek problemov, nebude s predajcom "kriz")?

    Ad svk: vyjadril som iba financny rozdiel! Co sa tyka dovozcu a komunikacie s nim, tak ta je na excelentnej/ustretovej urovni!!

    Nevkladajte mi do ust, ze hanim svk dovozcu!!

    Vy proste patrite medzi predajcov, co priamo zakaznikov neznasaju...

    Nema zmysel sa s vami zaoberat.

    1. na tento komentář reaguje značkoman — #30
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #26 značkoman - vloženo: 26.11.2010 v 16:34:13

    odpověď na svk_smola — #24 Tak proč nepožádáte kamaráda, když víte co Vám hulváti v Čechách odpoví. Proč to posíláte dovozci. On Vám upřímně napsal tak jak to je. Bohužel ne každý Váš krajan se chová zrovna super. OD 03 probiku Vám dám hned příklad. Měli zájemce na Ellsworth. Zájemce přišel, hodinu si nechal vysvětlovat vše o Ellsworth, nechal si udělat rozpočet, nechal si vysvětlit jak to funguje a jak se to udržuje. Půjčili mu testovací kolo a podali všechny potřebné informace. Tento rádoby zákazník pak obeslal všechny prodejce Ellsworthu v Evropě. Zatímco civilizovaná Evropa ho odkázala na prodejce v Čechách, tak jak to má dělat oficiální zástupce, tak na SLovensku mu oficiální zástupce dal cenu o desítky procent nižší a ještě bez DPH. Zákazník to pak přivezl do 03 Probike, v jedné ruce rám v druhé krabici s komponenty se slovy, pořídil jsem to za super peníze a o tolik a tolik levněji než jste mi to nabízeli. Je možné mi to za dobrou cenu sestavit? Co k tomu říct. Pokud oslovíte přímého dovozce, tak na západ od Vašich hranic nic jiného nečekejte. Něco jiného čekejte na Slovensku. Proto se Slovenskem všichni tak rádi obchodují. Jsou určitá pravidla, která se respektují a je potřeba se nad tím zamyslet. Kdyby ID Sport připravoval tuto akci pro Slovensko, tak bude inzerovat na Slovensku. Nemůžeme za to, že na Slovensku nejste schopni mít ani pořádné časopisy a weby o cyklistice. To je jen problém Slovenska nikoli České republiky. Kdybyste měl zastoupení značky a věděl, že v případě, že prodáte jako distributor, ne krám, kolo do jiné země, že o to zastoupení na kterém třeba 6 let pracujete, přijdete, tak to uděláte? A SC si regióny hlídá. Když mi to Dušan v ID Sportu vysvětlovat, tak jsem tomu nevěřil, ale pak mi ukázal mail z USA o tom, že vyměnili francouzského dealera, protože prodal 3, slovy tři kola do Německa. Tak příště s klidem.

    1. na tento komentář reaguje svk_smola — #27
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #25 jonas - vloženo: 26.11.2010 v 16:12:08

    odpověď na Kamil čilý — #19 Ty jsi úplně mimo. Značku všeobecně degraduje pouze nekvalita a přístup výrobce či prodejce, nikoliv cena. Pokud je něco kvalitního a za dobrou cenu, tak se to bude prodávat. SC je extrakvalitní s ,unikátním systémem VPP, jen není tolik v povědomí lidí a dle debaty soudě, se do povědomí brzy dostane. Vem to v globálu, co dneska má cenu. Koupíš značkový foťák a za půl roku je s cenou jinde, koupíš mobil a je to to samé a můžeš vybírat co chceš a vždycky to bude stejné. Je to jenom o poptávce a nabídce a nikoliv o značkách. Co mi považujeme za extra značky a platíme za to horentní sumy, tak v USA považují za marketové zboží (Levis, Roxy, Quicksilver, DS shoes....), takže je to pouze o tom kdo si co myslí, ale reálně uvažující člověk kvalitu pozná a pokud mu jde cena vstříc, tak by to měl ocenit. Akci vítám a jsem za ni rád, protože k SC jsem vždy shlížel s respektem a obdivem, ale nikdy jsem si to nemohl dovolit. Teď budu mít svůj sen doma a to je důležitý. Ne, nějaký žvásty o degradaci. Kvalita je kvalita.

    1. na tento komentář reaguje Kamil čilí — #34
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #24 svk_smola - vloženo: 26.11.2010 v 16:00:33

    odpověď na značkoman — #22 Vo viacerych bodoch mate pravdu, v inych ste zase uplne mimo!

    idsport akcia vs svk: nie som tupec a o negativnej odpovedi som uz vopred velmi dobre vedel! Slo skor o to, ako mi to cesky zastupca poda.... a podal presne ako predajca "hulvat". Ako zakaznik (nieje podstatne ze akcia sa ma netyka) som si predstavoval trosku slusnejsiu komunikaciu nez iba jednovetne odbitie.

    Preco by clovek/predajca nemohol aspon trosku vyjadrit radost ze ma niekto zaujem o jeho aktivity ohladne zlepsenia predajnosti? Nevadi ze zaverom by ma slusne odkazali na nasho lokalneho distributora... Proste ide o to, ze vsetci chcu velice predavat ale ich komunikacia smerom k zakaznikovi je proste FAIL!

    Trosku matematiky na objasnenie mojho predosleho prispevku:

    Nomad Carbon DHX air

    CZ akcia: 2 132,16 EUR pri EUR 1 = 24,720 CZK (staci poziadat kamarata/kolegu v prahe a je to, vsak?!)

    SVK cennik: 2407 EUR

    rozdiel: 275 eur

    Vazeny pan znackoman, to mi chcete napisat ze 275 eur je zanedbatelna ciastka??? Ak ano, tak vam poslem cislo mojho uctu a vy mi tie zanedbatelne eura poslite!

    Som zakaznik co hlada lepsiu cenu (samozrejme nepatrim k ludom co za par evri idu urobit cokolvek, tu vsak ide o markantny rozdiel!) a preto by som sa mal citit ako svina? spekulant? ci ako si to vy predstavujete?

    dakujem

    1. na tento komentář reaguje značkoman — #26
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #23 Fuck china SC - vloženo: 26.11.2010 v 15:59:57

    Normální tuctový taiwanský šunky, něco jako Giant a to jejich slavný VPP je akorat marketingova bublina, ty kola nicim nevynikaji, krome zbytecne slozitosti systemu a s tim spojenymi problemy. Trapný reklamní článek.

    1. na tento komentář reaguje patron — #28
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #22 značkoman - vloženo: 26.11.2010 v 13:45:38

    Vážení, čtu si tu Vaše komentáře a nevěřím svým očím. Když byl SC stejně drahý jako ostatní komerční značky, tak jste to nekupovali a objednávali všude jinde, protože to pro vás bylo drahé a předražené a dle vašich názorů s obrovskými maržemi pro prodejce i dovozce. Jen jste využívali servis obchodů, který měli testovací kola a technické znalosti. Získávali jste informace, testovací jízdy a to zdarma. Na místo koupě jste pak kolo zakoupili jinde, to znamená, že práci importéra a prodejce jste ocenili nulovým ziskem. Proč se pak ztenčuje prodejní síť? O reklamě a testech ani nemluvě. Když není zisk, není podpora a není co podporovat a prodávat. To je zákon trhu. Nakonec jste to dotáhli tak daleko, že trh je díky takovým slušně řečeno vykukům naprosto v krizi a to nejenom v kolech. Všichni chcete všechno zadarmo a nebo skoro zadarmo, ale pak následně přijdete a oháníte se mezinárodní zárukou a že jsme nuceni to řešit i když to kolo bylo koupeno v cizině a jste hrozně rozčílený, že to dovozce neřeší. Proč taky? Jste jeho zákazníci? Nikdo nic nekupuje, vše ztrácí na hodnotě, všichni se snaží prodat za každou cenu to je momentální stav trhu a to nejen s koly. Teď, když se cena snížila na obdobnou cenu v USA, tak degradují značku? Slováci se rozčilují, že jim to nechce české zastoupení prodat, přitom slovenské a polské zastoupení ty ceny razantně degraduje již několik let. Nemají žádné prodejce, nikde nevystavují, nikde neinzerují a nikde si to kolo nevyzkoušíte. O testech v časopisech ani nemluvě. Využívají inzerce o značce z okolních států a webů a pak si na webu dávají cenu jakou chtějí. TO je jasné,nemají náklady. Má dovozce prodat na Slovensko a přijít o zastoupení? Proč by to dělal. Slováci si to můžou koupit v distribuční síti v ČR a nebo v SK. SC bude díky svým technickým a vývojovým krokům vždy vpředu a degradace značky tak určitě nehrozí. Jediný kdo značku degraduje jste vy nebo ti, kteří stále remcají a hledají cestičky jak co nejvíce ušetřit a přitom využít maximální možnosti prodejců a dovozců, ale zdarma. Díky za článek i s porovnáním. Jen pro další spekulanty. Nejsem dovozce SC, dělám v jiném odvětví, kde je to velice podobné. V ID Sportu mám kamarády, takže vím a hlavně slyším co vyprávějí. Perlička nakonec. Když SC spustil akci, tak jim zákazník napsal, že by chtěl ceník. Napsali mu, že posílají akční ceník, který platí do 15.12. 2010 a on jim odepsal, co to je za akční ceny a poslal odkaz na tři weby v USA, kde to bylo o 50 USD levnější a ať si to strčí za klobouk. Ještě, že nikdo z nich klobouk nenosí, protože s tím chodit..... A perlička z mé branže, která je nyní na každodenním pořádku: Lidi přijdou a vyzkouší si lyžařské boty, nechají se změřit aby věděli přesnou délku lyží a hůlek. Strávíte s nimi i dvě hodiny, aby pak odešli, že si to koupí na netu za levnější cenu a pak se s tím přijdou pochlubit. Ještě se něčemu divíte? Proč poslední dobou krachujte tolik obchodů a snižuje se nabídka? Proč asi. Lidi myslete.

    1. na tento komentář reaguje svk_smola — #24
    2. na tento komentář reaguje petan — #36
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #21 Kamil čilý - vloženo: 25.11.2010 v 21:17:21

    odpověď na petan — #20 Ono je to trošku s povědomím o značce pofidérní... chce SC, aby se z ní stalo tuctové kolo za běžnou cenu, nebo chce být něco víc s menším prodejem, ale solidní marží? Je to otázka politiky firmy a podle mě akce tohohle typu vedou k tomu, že ceny budou snižovat všichni, značka se zařadí k tuctovkám, zákazníci kteří do teď měli pocit, že mají něco extra a zaplatili pořádnou sumu se právem cítí podvedení a SC si už nikdy nekoupí, dál si budou klást otázku, jakto že si mohou dovolit snižit dramaticky cenu... to měli marže jak prase a pěkně nás brali na hůl a to kolo stejně takovou cenu nemá, protože nejsou hloupí a vědí, že i přes šílené snížení cen na tom stejně SC vydělá, že to je bussines a né charita. Správně si uvedl, že se to vrátí a to nejen tím, že v příštím kvartále toho SC o to prodá méně, ale i proto, že teď každej bude čekat na podobnou akci, protože si zvykne a nebude přeci dávat peníze, když ví, že akce podobná byla a bude... To není nic složitého, kdo je jen trochu obchodník, tak ví, že tato změna pouze degraduje značku, naštve současné zákazníky a deformuje trh a marže a pak se to vrátí.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #20 petan - vloženo: 25.11.2010 v 20:49:33

    odpověď na Kamil čilý — #19 Na jednu stranu máš pravdu, že jde o akci která má vést k tomu aby se prodalo jednorázově větší množství rámů, ale na druhou stranu je situace taková, že snižování marží, zlevňování cen kol pro koncové zákazníky ještě před sezónou a podbízení se "za každou cenu" je prakticky na denním pořádku mnoha velkých firem. Doba je krutá a boj o zákazníka graduje ať se to někomu líbí nebo ne. Mě osobně se akce "Santa naděluje" tak, jak je nastavená, moc nelíbí, protože se také obávám toho, že se díky ní sice jednorzově prodá pár kousků, a z dlouhodobého pohledu to zbrzdí další prodej v roce 2011 za zvýšené ceny, protože kdo o santovi uvažuje, tak si ho pořídí právě teď a nebude čekat na příští rok. Na druhou stranu ale zase čím víc kol bude vidět mezi lidmi v bikerských komunitách, tím spíše se najdou další, kterým se značka zalíbí a budou posléze zvažovat o její koupi. Ono občas totiž funguje to, že když to má soused, musím to mít i já a to zejména v prémiovém segmentu, kam SC patří.

    1. na tento komentář reaguje Kamil čilý — #21
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #19 Kamil čilý - vloženo: 25.11.2010 v 20:12:00

    odpověď na petan — #8 To je normální zoufalá akce, kdy jsou špatné výsledky a je potřeba něco prodat... krátkodobě se něco prodá, ale dlouhodobě to degraduje značku i trh a nakonec se to obrátí proti SC... Na to stačí obyčejnej selskej rozum.

    1. na tento komentář reaguje petan — #20
    2. na tento komentář reaguje jonas — #25
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #18 martin 76 - vloženo: 25.11.2010 v 19:54:18

    teda takovou kvalitu článku... to tu dlouho nebylo. Z MTBS se tímto stal prachsprostý reklamní katalog, aneb kdo dá víc toho vychválíme. to ani není píárko, ale odpornost. ale možná je to cesta... auta bych taky kupoval rovnou ve fabrikách a servisoval je vlastníma silama někde na ulici, stejně tak bych zrušil třeba masny a lidé by si jezdili rovnou do masokombinátu pro kus flákoty a možná bych i vypustil redakce některých serverů, které se jen přiživují na rádoby seriózních zprávách, které jsou jen ve skutečnosti placenou reklamou...

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #17 Tomáš - vloženo: 25.11.2010 v 17:39:35

    Ta akce je super,když jsem jel na sportlife,tak jsem o novém rámu ani neuvažoval,ale když jsem viděl provedení Ibise HD naživo,nad kterým jsem přemýšlel jako dalším kole a potom Nomáda v té akci,tak jsem si řekl,že nebudu otálet a už je objednaný.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #16 Pavel123456789 - vloženo: 25.11.2010 v 13:20:37

    odpověď na petan — #11 Je to akce českého zastoupení a kdyby tuto akci nedali, tak prodejnost značky za běžné ceny je během roku na nulových číslech hlavně v době krize a jak dlouho takové zastoupení může existovat???

    A že na RaceFace nejsou prodejci? Začni tím že nejsou zákazníci ochotni do toho investovat tolik peněz, nejsou zákazníci tak nemohou být prodejci to je přece logické a pár prodaných kusů to nemůže zachránit v dnešní době dovozu montážních komponent, kdy i zákazník vydělávající 50 nebo 100tisíc zaměsíc hledí na stokorunu při koupi kola. Hoši probuďte se, už je jiná doba!!!

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #15 svk_smola - vloženo: 25.11.2010 v 12:12:48

    Pre bajkerov zo slovenska treba dodat, ze nech na "santa nadelovanie" zabudnu :(

    Odpoved z idsportu:

    "Dobrý den, na Slovensku máte zástupce. Musíte kontaktovat jeho."

    Ano, viem a dakujem neprosim si... Nomad carbon "Cena rámu s tlmičom už od 2 307€"

    WTF? To uz by som si radsej dolozil par evri a siel do Ibis mojo HD!! (co podla mojho skromneho nazoru, premiova/kultova znacka urcite je!)

    V idsport-e asi zjavne krizu nepoznaju :) Zakaznikov ako maku....

    Vysledok: na vianoce, urcite bajk od sc nechcem

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #14 McBlacky - vloženo: 25.11.2010 v 11:32:25

    konečně se to posunuje na zajímavou cenu. To cenové srovnání s konkurencí je mimo, většina prodejců umí zákazníkovi dodat tyhle rámy za minimálně -20% a stejně se jich prodá minimum.

    Vtip je spíš v tom, že SC neprodává celá kola a proto je ten rám taková pálka. Ostatní dokážou nabídnout karbon full pod 100tisíc v pěkném osazení, kde pak cena rámu je mnohem menší...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744