Letos tu pro vás máme další dlouhodobý test, tentokráte XC karbonového šviháka od francouzské značky Lapierre...
Na začátek úvodu k dlouhodobému testu si nemohu odpustit trochu historie. Francouzská značka Lapierre je ve světě cyklistiky pojem s dlouhou historií, o čemž svědčí i letošní výročí vzniku, kulaté sedmdesáté! Tato číslovka se hrdě vyjímá i na rámu biku, který jsme dostali k dlouhodobému testu pro letošní rok, a tím je Lapierre XR 529.
Když Gaston Lapierre začal v roce 1946 v Dijonu vyrábět kola "v malém", nemohl tušit, kde se bude jeho značka nacházet za sedmdesát let. V roce 1960 převzal vedení společnosti syn Gastona Lapierra, Jacky. Roku 1972 vyrostla nová továrna v průmyslové zóně Dijonu, která dokázala pojmout stále rostoucí produkci. Spolu se závodem byla vystavěna i nová budova pro prodej náhradních dílů a showroom. V 80. letech Lapierre jako jedna z mála evropských společností dokázala předpovědět a zachytit fenomén horských kol. Lapierre začal sponzorovat několik závodních MTB týmů, které získávaly tituly na všech úrovních.
V lednu 1993 oznámila společnost Accell Group (Nizozemí) svůj záměr zakoupit 33 procent akcií Lapierre, v roce 1996 se partnerství ukázalo jako úspěšné, a tak se v květnu téhož roku společnost Lapierre rozhodla prodat i zbytek akcií. Touto dobou převzal vedení firmy Giiles Lapierre, syn Jackyho Lapierra. Na závěr malé exkurze do historie připojím zajímavé video za současnosti a pak již hurá k našemu Lapíkovi…
Lapierre XR
Bike označený písmeny XR je v nabídce od roku 2014. To znamená, že tento tvarem a uchycením zadní stavby zajímavě řešený rám není žádný nováček a houpe se svou čtvrtou sezonou. XR je v portfoliu značky zástupcem XC a maratonských 29" fullů.
Pro rok 2016 jsou v nabídce na našem trhu 2 modely Lapierre XR a oba disponují celokarbonovým rámem. Respektive 2x2 modely, jelikož jak XR 529, tak vyšší model XR 729 jsou nabízeny i v provedení s elektronickým inteligentním systémem odpružení E:I Shock druhé generace. Lapík, který se nám dostal do rukou, ale tuto vychytávku nemá, takže se jen zmíním, že u tohoto systému čidlo na vidlici vyhodnocuje podněty od terénu, které vidlice pobírá a následně je předává tlumiči. V tlumiči je pak automaticky upravena charakteristika jeho chování. Pokud vás zajímá více, jukněte sem, nebo alespoň na toto video:
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…