TEST: Lapierre XR 529

Letos tu pro vás máme další dlouhodobý test, tentokráte XC karbonového šviháka od francouzské značky Lapierre...

Autor: Tomá Růžička
TEST: Lapierre XR 529

Na začátek úvodu k dlouhodobému testu si nemohu odpustit trochu historie. Francouzská značka Lapierre je ve světě cyklistiky pojem s dlouhou historií, o čemž svědčí i letošní výročí vzniku, kulaté sedmdesáté! Tato číslovka se hrdě vyjímá i na rámu biku, který jsme dostali k dlouhodobému testu pro letošní rok, a tím je Lapierre XR 529.

Když Gaston Lapierre začal v roce 1946 v Dijonu vyrábět kola "v malém", nemohl tušit, kde se bude jeho značka nacházet za sedmdesát let. V roce 1960 převzal vedení společnosti syn Gastona Lapierra, Jacky. Roku 1972 vyrostla nová továrna v průmyslové zóně Dijonu, která dokázala pojmout stále rostoucí produkci. Spolu se závodem byla vystavěna i nová budova pro prodej náhradních dílů a showroom. V 80. letech Lapierre jako jedna z mála evropských společností dokázala předpovědět a zachytit fenomén horských kol. Lapierre začal sponzorovat několik závodních MTB týmů, které získávaly tituly na všech úrovních.
V lednu 1993 oznámila společnost Accell Group (Nizozemí) svůj záměr zakoupit 33 procent akcií Lapierre, v roce 1996 se partnerství ukázalo jako úspěšné, a tak se v květnu téhož roku společnost Lapierre rozhodla prodat i zbytek akcií. Touto dobou převzal vedení firmy Giiles Lapierre, syn Jackyho Lapierra. Na závěr malé exkurze do historie připojím zajímavé video za současnosti a pak již hurá k našemu Lapíkovi…

Lapierre XR
Bike označený písmeny XR je v nabídce od roku 2014. To znamená, že tento tvarem a uchycením zadní stavby zajímavě řešený rám není žádný nováček a houpe se svou čtvrtou sezonou. XR je v portfoliu značky zástupcem XC a maratonských 29" fullů.

Pro rok 2016 jsou v nabídce na našem trhu 2 modely Lapierre XR a oba disponují celokarbonovým rámem. Respektive 2x2 modely, jelikož jak XR 529, tak vyšší model XR 729 jsou nabízeny i v provedení s elektronickým inteligentním systémem odpružení E:I Shock druhé generace. Lapík, který se nám dostal do rukou, ale tuto vychytávku nemá, takže se jen zmíním, že u tohoto systému čidlo na vidlici vyhodnocuje podněty od terénu, které vidlice pobírá a následně je předává tlumiči. V tlumiči je pak automaticky upravena charakteristika jeho chování. Pokud vás zajímá více, jukněte sem, nebo alespoň na toto video:

Přečteno - 37769x Tagy: testy 29 karbon lapierre
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744