Po bezmála dvou letech od představení prvního kola vlastní výroby chtějí bratři a sestra Athertonovi posunout svůj byznys o další krok...
Nebylo to pro ně jednoduché rozhodnutí, když se před lety tahle rodinka, známá především ze sjezdových a enduro pódií rozhodla, že opustí tradiční kolotoč továrních týmů renomovaných značek, ve kterém se pohybovala 15 let a zkusí štěstí "na vlastní noze". Ona "vlastní noha" byla ovšem tak velkou výzvou, že do ní dva bratři a sestra skočili rovnýma nohama bez jediného zaváhání a začali za pochodu zjišťovat, jak to chodí v cyklistickém byznysu nejenom v tom závodním, ale také v tom výrobním a prodejním.
O tom, s kým a jaké biky budou vyrábět v Atherton Bikes jsme psali před bezmála dvěma roky zde:
Po dvou letech zkušeností a zhruba padesáti vyrobených kolech se Atherton Bikes chce posunout dál a svůj unikátní přístup ke konstrukci custom rámů zefektivnit a rozjet ve větším množství. Nazývat to sériovou výrobou by však bylo zavádějící, protože důraz je zde stále kladen na individuální stavby.
Připomeňme, že Atherton Bikes kombinují výrobu rámů z karbonových trubek a titanových patek. Unikátnost každého rámu tkví v tom, že titanové patky jsou navrženy přesně pro každý jeden rám a jeho specifickou geometrii a vyráběny jsou prostřednictvím 3D tiskárny. Výhodou tohoto způsobu výroby je okamžitá možnost změnit nastavení geometrie rámu, nevýhodou pak poměrně dlouhá a pracná výroba každého kusu.
Sada titanových spojek tak jak vyjdou z 3D tiskárny
Počátky a první vyrobené kusy úzce souvisely s jejich závodní kariérou. Hlavní roli proto hráli sjezďáky a endura, nicméně s plánovaným rozšířením výrobních kapacit chtějí v Atherton Bikes nabídnout nejenom biky určené výhradně pro gravity disciplíny, ale také běžná kola, ebiky a dokonce i dětská kola. Cílem je pak pochopitelně řádově vyšší produkce rámů ze současných desítek na plánované tisíce ročně.
Nejoblíbenější model Atherton Bikes 150mm enduro
Atherton Bikes se rozhodlo pro zajímavý způsob, jak sehnat potřebné investice pro svůj záměr. Nejde totiž klasickou crowdfundingovou cestou, kdy za vybrané peníze nabízí balíčky služeb či produkty, ale využívá možnosti Crowdcube kampaně, která je založena na získání nových malých investorů, kteří za svou investici získají podíl na vlastnictví společnosti. S tím jsou pochopitelně spojena veškerá investiční rizika, ale sourozenci Athertonovi sázejí na to, že do podniku vkládají své jméno a své letité zkušenosti z cyklistiky.
Dnešní doba navíc krásně ukázala omezení, která plynou z detašované výroby na Dálném východě. Výrobní náklady jsou sice v Číně výrazně nižší než v Evropě, ale daní za to jsou velice dlouhé výrobní cykly s komplikovaný a zdlouhavý postup při jakékoli změně ve specifikaci či tvaru rámu. Atherton Bikes chce i v budoucnu vyrábět své rámy výhradně ve Velké Británii a oslovovat výrazně širší klientelu, než jen příznivce gravity disciplín.
Crowdcube kampaň Atherton Bikes měla původně za cíl vybrat 600 000 liber. To se podařilo a investoři dál přicházejí. Nyní je vybrán téměř dvojnásobek, přes milion liber od bezmála dvou tisíc investorů. Pokud se k nim chcete přidat i vy můžete zde: www.crowdcube.com/companies/atherton-bikes.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na martin.babec@seznam.cz — #1 "Viz" je sloveso, nikoli zkratka :-)
odpověz na tento komentářDíky za pěkný článek... jen bacha na ten pravopis. Je to teď opravdu často. Viz. "především ze sjesdových"... Martin
- na tento komentář reaguje Burgr — #3
odpověz na tento komentář