Tereza Huříková dominovala finálovému cross country, Jaroslav Kulhavý potom celému etapovému závodu ...
Finále etapového závodu Afxentia bylo pěknou tečkou za výkony českých bikerů na Kypru. Tereza Huříková se znovu nevyhla technickým problémům, ale jeji forma byla jednoduše skvělá. Mistr světa Jaroslav Kulhavý zvládl výborně taktickou bitvu a vyhrál kyperský závod celkově.
Český biker tak zopakoval svůj úspěch z roku 2010, kdy na Kypru vyhrál vše, co se dalo.
To letos to tak jednoznačné neměl, ale celý etapový závod s přehledem kontroloval a zbytečně neriskoval. Základ k úspěchu připravil už v pátek, kdy vyhrál úvodní časovku (Žlutý začátek Afxentie - Kulhavý i Huříková vyhráli časovku). Sobotní maraton sice vyhrál Švéd Lindgren, ale se žlutým Kulhavým nalepeným na zadním kole, takže nezískal žádný náskok (Kulhavý v maratonu udržel vedení, Huříkovou svlékl defekt).
Dnešní klasické cross country tak bylo taktickou bitvou. Kulhavý na rychlé avšak technické trati nechyběl na čele, stejně jako jeho hlavní soupeři Emil Lindgren a Fabian Giger z týmu Rabobank Giant. Lindgren musel stahovat pět vteřin, Giger sedmnáct.
Vzájemného hlídání se prvních tří závodníků průběžného pořadí dokázal dobře využít německý biker Wolfram Kurschat. Člen stáje Ergon Topeak zaútočil ve druhé polovině závodu. Napoprvé se k němu nejlepší český biker ještě dotáhl, ale napodruhé už byl vystudovaný lékárník Kurschat úspěšný a dojel si pro etapový triumf. Pro nikoho z prvních závodníků totiž kvůli časové ztrátě z předešlých dní neznamenal žádnou hrozbu.
"Kurschat jel pěkně. Poprvé jsem ho ještě sám sjel, ale podruhé už se mi nechtělo, protože Lindgren s Gigerem nespolupracovali. Můj náskok pět vteřin byl minimální, nechtěl jsem riskovat. Bál jsem se, aby mě potom jeden z nich v singletracku neodbrzdil... To by bylo pět vteřin hned pryč. Celkové vítězství byla prostě priorita." vysvětloval k poslední etapě Jaroslav.
"A jsem za celkové vítězství rád. Jelo se mi dobře a měl jsem to pod kontrolou, takže si z Kypru vezu dobrý pocit, že jsem vše odtrénoval jak jsem měl v plánu a výkonnost se zase posunula nahoru," dodal člen stáje Specialized Racing, který už se bude do prvního závodu světového poháru připravovat v domácích podmínkách. Z Kypru si odváží kromě dobrého pocitu také 220 UCI bodů a slušnou porci odtrénovaných hodin.
"Zkoušeli jsme s Fabianem od začátku útočit, ale Jaroslav byl pořád s náma. Nestal se mistrem světa jen tak. Nechal jsem na trati všechno..." vysekl českému bíkerovi poklonu švédský mistr Emil Lindgren.
Jan Škarnitzl (Rubena Auto-Menčík Specialized) udržel v celkovém pořadí páté místo, přestože dnes skončil osmý.
"Nejelo se mi vůbec dobře. Ze začátku jsem se nemohl dostat do tempa, asi jsem byl unavený ze včerejší maratonské etapy. K tomu jsem dělal spoustu chyb. A navíc včera jsem měl pocit, že mám trošku níž sedlo a trochu jinak nafouklé gumy, tak jsem s tím zalaboroval a asi to trochu přehnal," vyčítal si po dnešní etapě český šampion. S umístěním v konečném pořadí Afxentie byl ale spokojený.
Dobře si dnes vedl také další český biker Jiří Novák. Sice se tentokrát v etapě nevešel do první desítky, ale skončil jedenáctý a na desáté místo celkově to stačilo.
"Viktor Zapletal mi říkal, že mám na to dát desítku, ale moc se mi tomu nechtělo věřit. Dnes se mi jelo dobře, ale doplatil jsem na start, kde přede mnou někdo spadl. Pak jsem to sjížděl a nakonec skončil jedenáctý, takže mám radost. Cítím se dobře," řekl nový člen stáje Remerx Merida Kolín.
Nedobře dopadl mistr světa do 23 let Thomas Litscher. Švýcar to přehnal s výškou i délkou skoku přes "velblouda" a při dopadu mu praskla karbonová korunka vidlice... Dopotácel se do cíle a mohl být rád, že vyvázl se šokem a pár stehy na lokti a boku.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Jirinak — #7 vůbec by mi nevadilo kdyby se zůstalo u Jaroslav Kulhavý
odpověz na tento komentářodpověď na algheroteam — #6 Spis bych videl Kulhanátor a Hurminátor (nebo Hulminátor;-) v případě, že Terka neztratí celou sezónu formu ;-))
- na tento komentář reaguje Ondry — #8
odpověz na tento komentářodpověď na natrhnutá píča — #5 Nic proti, ale název Jarminátor je stejně ulitlej jako tvůj nick.
- na tento komentář reaguje Jirinak — #7
odpověz na tento komentářJarda je mazák, zvládnul to na jedna. Loni byl jednička, letos Jarminátor. Terka taky moc moc gůt. Hlavně si to v hlavě srovnat. Jára měl taky dva roky problémy ale srovnal se a teď je někde jinde. Takže pro oba palce nahoru a v Londýně se uvidí....
- na tento komentář reaguje algheroteam — #6
odpověz na tento komentářtady někdo přehlédl smajlíka :D
každopádně jestli si tu někdo plete ženy a muže, tak jste to vy dva!
ženy jelY...
odpověz na tento komentářodpověď na Anonym — #1 Jestli to nebude tím, že ženy pravděpodobně jeli méně kol :-)
odpověz na tento komentářPředpokládám, že ženy jeli méně kol...
odpověz na tento komentářVýsledky Elite muži
1. Wolfram Kurschat (GER, Ergon Topeak) 1:34:23 hod.
Výsledky Elite ženy
1. Tereza Huříková (S.Spitz Haibike) 1:34:16 hod.
dobře ona ! rychlejší než vítěz elite muži ! :D
- na tento komentář reaguje haluz — #
- na tento komentář reaguje haluz — #3
odpověz na tento komentář