Úspěšný český junior David Šulc má před sebou první sezonu v dospělácích, o víkendu ho čeká první start. Jak je na sezonu v novém dresu připraven?
Biková sezona se pomalu, ale bohužel tentokrát musíme konstatovat nejistě, blíží. Někteří čeští bikeři už jsou dávno v tréninkovém procesu a netrpělivě vyhlíží první starty, jiní už mají svou závodní premiéru roku 2021 za sebou. Letos devatenáctiletý David Šulc má premiéru právě před sebou, o víkendu jej čeká první start v kategorii U23.
David vloni coby junior ukázal, jak srdnatým je bojovníkem, když na mistrovství světa v Leogangu dlouho běžel do cíle s nefunkčním kolem a nakonec ještě skončil v top desítce. V červenci dokázal v Městě Touškově porazit i mistra světa Němce Krayera, na mistrovství Evropy XCO ve Švýcarsku dojel šestý. Biker z mladoboleslavské líhně Václava Ježka Ivar CS - Author, dnes pod názvem Brilon MB Cycling, má před sebou velmi těžký přestup z juniorské kategorie do U23. "David je obrovský talent, pevně věřím, že mu v týmu dokážeme nachystat takové podmínky, aby ho dál rozvíjel," uvedl jeho nový týmový šéf Pavel Čábelický.
S bikerem z Bakova nad Jizerou, který nově hájí barvy týmu GAPP System – Kolofix, jsme se spojili, jak jinak na tuto dobu než online, v době jeho soustředění ve Španělsku, aby nám zodpověděl pár otázek týkajících se jeho plánů, ambicí i nového týmu.
David Šulc na MS 2020 v Leogangu
Davide, nejprve se tě určitě musím zeptat na sezonu předešlou, která se ti podle mě povedla, co myslíš?
Jo, já jsem spokojenej. V březnu, když byla ta první karanténa, jsem švihal, co to šlo, a jel jsem i nějaký ty měřený závody. Pak se začalo závodit a já měl možná až zbytečně brzo formu. Vyhrál jsem sice Touškov, ale pak výkonnost trošku poklesla a na mistráku jsem si to v podstatě prohrál hlavou. Možná jsem si po něm měl dát pauzu a nejezdit na juniorský série, jenže jsem potřeboval body. Kratší odpočinek byl až později a potom už jsem to ladil k vrcholům sezony. Nejvíc mě nakopla výhra v Polsku ve Walbrzychu, pak se povedlo i Nový Město, na MS jsem byl 10. a Evropa za 6, takže ve finále spokojenost, jenom škoda toho mistráku.
V jaké fázi přípravy na sezonu 2021 momentálně jsi?
Najíždím kiláky, ale tréninky už i dost zrychluju, musím se dostat do těch nejvyšších intenzit, s tím mám ze začátku sezony trochu problém. Nejvíc mi v tom ale pomůžou závody, první start nás čeká už teď o nadcházejícím víkendu tady ve Španělsku v Banyoles.
Jaký je tvůj plán na nejbližší dny?
Absolvujeme tu nějaký tréninky na biku, o víkendu ten závod a pak hned přelétáme na soustředění na Kanáry, tam si ale bereme jenom silničky.
A další závody?
21. března je Langenlois, v dubnu pak HC v Nalles v Itálii a HC v Haimingu v Rakousku, kde bude určitě slušná konkurence, takže na začátek nic jednoduchýho.
Jak moc je složité v této době někam odcestovat?
No docela dost, i když ne tolik pro mě jako spíš pro Pavla, kterej má na starosti veškerou logistiku. Není jednoduchý skloubit lety, aby na sebe navazovaly ani v normální době, natož v době covidové, kdy toho létá o dost míň. Prostě všechno je teď složitější, už se těším, až na ten koronavirus budeme jenom vzpomínat.
Taky potřebujeme spoustu testů, teď do Španělska jsem potřeboval asi čtyři, z toho jeden při přestupu v Amsterdamu nesměl být starší než 4 hodiny, takže jsme se testovali tam. To je ale dobře, protože se tím minimalizuje přenos nákazy.
Budeš horská kola doplňovat v zimě cyklokrosem?
Ne ne, jsem čistokrevný biker, možná si dám jeden závod za sezonu, třeba mistrák, ale prioritou jsou biky.
A jak jsi spokojený v týmu, všechno šlape?
Spokojenej i vděčnej, že jsem dostal příležitost posunout se někam dál. Máme tu full servis, na soustředění na Mallorce s námi byl mechanik, takže jsme se v podstatě nemuseli o nic starat a plně jsme se soustředili jenom na kolo. Na závodech se o nás starají tři lidi, což už je fakt profi přístup ze strany týmu.
Co je pro mě ale klíčový, je závodní program, kterej budu i díky týmu mít, jestli chce člověk něčeho dosáhnout, musí prostě jezdit s nejlepšími hned od začátku, a to já budu.
Kdo je tvým trenérem?
Trénuje mě Aleš Kroužecký z centra WinPeaks, kam chodí i můj velkej cyklistickej vzor Ondra Cink, mimochodem Ondra je taky tady ve Španělsku a jede Banyoles, takže s ním během týdne dáme nějaký švihy.
A jinak s Alešem je spolupráce skvělá, protože je ve svém oboru opravdu špička.
Dobrej tréninkovej základ mám ale i díky Vencovi Ježkovi, se kterým jsem spolupracoval několik let, i díky němu jsem se dostal sem do týmu. Tým GAPP System - Kolofix
A co nová kola Cannondale, jak moc velká změna to je? Musel sis dlouho zvykat?
Abych řekl pravdu, tak na biku jsem ještě moc kiláků nenajel, skoro všechno zatím absolvujeme na silnici. Když jsem se na tom byl ale párkrát projet, tak jsem byl spokojenej a je pro mě ctí jezdit na jedné z nejlepších značek kol na světě. Oproti Authoru je to o dost tužší, takže krásně drží rychlost. Taky je jiná geometrie, na to jsem si ale už zvykl. Trochu jsem měl strach z lefty vidlice, i ta je naštěstí bez problému a atypická konstrukce není poznat.
Dáváš si nějaký větší cíle do této sezony? Přeci jen jako prvoročák v U23 to asi nebudeš mít jednoduché.
Jednoduchý to určitě nebude, co je ale velkou výhodou, je, že body z mistrovství světa juniorů se přenesou do elity. To mi pomůže hodně, protože jsem za 10. místo bral 70 bodů a díky tomu jsem v rankingu asi devátej Čech, takže při prvních závodech rozhodně nebudu chodit z posledního místa.
Jinak si žádný velký cíle nedávám, spíš můžu prozradit, kde bych se chtěl pohybovat; ideální by bylo kolem třetího místa v U23 u nás na českém poháru a ve světě do třiceti.
Díky moc za rozhovor a přeji, ať příprava postupuje dál bez potíží a hlavně ať se závodí!
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
moc pěkný
odpověz na tento komentář