Německá značka Ghost začala veřejně testovat novou generaci své vlajkové lodě mezi karbonovými hardtaily. Maskovaný Lector sice neprozrazuje úplně vše, ale nechává poměrně dost nahlédnout do toho, co se chystá v rámci nové generace tohoto velmi populárního modelu...
Když se naposledy výrazně měnila celková vizáž a designový jazyk Ghostu, byl prvním nositelem nových prvků tehdy hodně revolučně pojatý celoodpružený model Riot. Poté dostaly obdobné designové rysy jak Lectory, tak AMRka, a poslední v řadě pak do společnosti karbonových rámů, postavených na obdobných prvcích designu, přibyly elektrobiky.
Tím se uzavřela jedna kapitola a pomalu se tedy začínaly množit otázky, co bude dál? Jelikož mezi tím Ghost stáhl ze své nabídky model Riot, prvním na řadě v rámci očekávané mezigenerační obměny byl Lector, a jak jsme mohli vidět o uplynulém víkendu na Českém poháru XCO, Ghost má opravdu s Lectorem cosi za lubem, a to "cosi" už dokonce začíná veřejně testovat, takže se dá očekávat, že oficiální premiéra na sebe nenechá dlouho čekat...
Z prvních fotek je zřejmé, že se Ghost rozhodl poměrně dost zásadním způsobem přepracovat nejenom zadní část rámu, ale také kompletní hlavovou pasáž. Vypadá to, že éra ostrých hran končí a přichází éra plynulejších tvarových přechodů.
Na maskovaném biku, na kterém Anne Terpstra vyhrála druhé dějství českého poháru v Městě Touškov, je patrné, že se výrazně mění také proporce jednotlivých rámových trubek. Kontrast velkého a malého průřezu dolní a horní rámové trubky už zdaleka nepůsobí tak velkým rozdílem. Souběh obou trubek za hlavovkou se výrazně prodlužuje, horní trubka se navíc zakulacuje a na první pohled také prodlužuje. Dalo by se říci, že v tomto ohledu nic překvapivého.
O poznání zajímavější je to ale co se týká zadní stavby a také sedlové trubky. Zatímco v případě prohnutých horních i spodních vzpěr zadní stavby toho maskování příliš nezakrývá a je jasné, že prim zde bude mít pružnost a schopnost biku pohlcovat menší nerovnosti, tak macatá profilace sedlové trubky vyvolává minimálně spekulace na téma proč zrovna takový tvar?
Podíváme-li se na to z konstrukčního pohledu, tak dosud se o boční tuhost rámu staraly robustní spodní vzpěry zadní stavby, které se spodní rámovkou spojoval masivní střed. Nyní Ghost výrazně oslabil a zcela jinak vyprofiloval spodní vzpěry zadní stavby a tuhost rámu tak logicky musel někde dohat. A to někde bude zřejmě sedlová trubka.
Podle fotek se navíc můžeme domnívat, že se konstruktéři snažili o maximální zkrácení zadní stavby. Kvůli němu spustili přední část napojení spodních vzpěr zadní stavby téměř ke spodní hraně převodníku a současně s tím i mírně prohnuli profil sedlové trubky.
Těžko spekulovat o tom, jestli a jak se bude měnit geometrie kola a především jeho hlavní rámové úhly, nicméně dá se předpokládat mírně položenější vidlice a možná také strmější úhel sedlovky. Co je však nejzajímavější, je způsob uchycení sedlovky v rámu.
Pokud se totiž podíváte pozorněji na místo, kde se nachází sedlová objímka, zjistíte, že zde z karbonového rámu vychází hliníková trubka s klasickou sedlovou objímkou, do které je teprve zasunuta samotná sedlová trubka. Dokážu si představit snad jen jediný důvod, proč by mělo mít toto řešení nějaké opodstatnění a tím je nějaký způsob plovoucího uložení sedlovky v samotném rámu, který by umožňoval její pohyb a tím i jistou formu aktivního odpružení sedacích partií. Této teorii poměrně dost nahrává také vnější tvar sedlové trubky, která je na první pohled v inkriminovaném místě rozšířená, ale tady se pouštím opravdu do spekulativních úvah a na jejich potvrzení nebo vyvrácení si budeme muset počkat do oficiálního představení.
Skutečnost, že Ghost již začal ukazovat maskovaný prototyp v závodním nasazení, naznačuje, že do jeho oficiálního uvedení již mnoho času nezbývá. Oficiální informace ale prozatím žádné neexistují ani co se týká konkrétních technických novinek, ani termínu představení. Jakmile se něco v tomto ohledu změní, určitě se to dozvíte jako první.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Pekne.
odpověz na tento komentář