Německá značka Canyon se stala těsně po svátcích terčem masivního kybernetického útoku.
Podle informací Canyonu šlo o profesionálně provedený útok mířený na počítačovou infrastrukturu v německé centrále v Koblenzu. Americké pobočky firmy se útok nedotknul, protože ta využívá vlastní IT servery.
Útočníkům se údajně podařilo získat přístup k počítačům společnosti a ty byly ve velké míře zablokovány. Útok se přitom netýkal samotných stránek Canyonu, takže zákazníci mohli nadále objednávat. Na znovuobnovení plné funkčnosti se stále pracuje. Zakladatel a generální ředitel Canyonu Roman Arnold k tomu řekl: "Kvůli šifrování naší IT infrastruktury byly dočasně masivně ovlivněny pracovní a obchodní procesy. Bohužel očekáváme zpoždění jak v komunikaci se zákazníkem, tak v doručování zásilek v příštích několika dnech. Snažíme se, aby dopad na naše zákazníky a fanoušky byl co nejmenší a abychom se co nejrychleji dostali zpět k normálnímu provozu.“
Ihned po zjištění kybernetického útoku informoval Canyon místní odpovědné úřady. Od data útoku úzce spolupracuje s trestním vyšetřovacím oddělením v Koblenzu i státním vyšetřovacím oddělením. Kromě toho Canyon informoval státní komisaře pro ochranu údajů v Porýní-Falcku. Proti pachatelům bude záhajeno trestní řízení. Experti z oblasti IT, forenzní a kybernetické bezpečnosti byli schopni rychle analyzovat, dostat útok pod kontrolu a již zahájili konkrétní protiopatření.
odpověď na Jan Novák — #1 Já mám tak trochu pocit, že největší kámen úrazu je české zastoupení. Komunikace tragická a informovanost lidí českého zastoupení taky zrovna moc valná není. Řešil jsem s nimi přes 2 měsíce reklamaci rámu Lux než jsme se k dostali k nějakému výsledku. Chtěl jsem komunikovat s někým přímo v Německu, ale to byl samozřejmě problém. Nedokážu si představit, že bych to takto dlouho řešil v hlavní sezóně.
odpověz na tento komentářbohužel jsem jeden z poškozených co zatím nemá ani kolo a ani peníze. Přístup firmy Canyon je naprosto katastrofální. Vlastně žádný. Informace z nich dostat nelze, české zastoupení požívá omluvu a výmluvu za pomocí ctrl c / ctrl v. Vrchol všeho je že 9.1. si na stránky dají že je všechno funkční a distribuují objednávky. Já se 16.1. po telefonátu do Německa dozvím že není funkční vůbec nic a že snad za týden.
Canyon mne fakt velmi zklamal.
Jan Novák
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #2
odpověz na tento komentář