Kellys 2014 - velké změny na obzoru

Eurobike v německém Friedrichshafenu a následné obchodní prezentace daly poprvé nahlédnout na novinky slovenské firmy Kellys...

Autor: Petr Bureš
Kellys 2014 - velké změny na obzoru

Celoodpružená revoluce

Všechny celoodpružené novinky se nesou ve znamení kol rozumné cenové hladiny orientovaných na běžné spotřebitele, kteří nemají ambice atakovat váhové superlimity, které jdou ruku v ruce se superdrahými závodními koly. Kellys sází na kvalitní materiály, rozumné specifikace a co možná nejlepší poměr cena/výkon.

V tomto duchu tedy v Kellysu vyvíjeli a testovali nové duralové celoodpružené stroje, které pro rok 2014 představují celkem ve čtyřech nových modelových řadách. Ve všech přípdech jde o duralové rámy optimalizované pro 29, 27,5 i 26" kola.

29" Reyon

Vlajkovou lodí a jednou z hlavních novinek mezi odpruženými koly je devětadvacetipalcový model Reyon. Jde o duralový XC rám s virtuálním systémem odpružení nazvaný Ratio Link, který Kellys testoval poslední dva roky.

Zdvih Reyonu je nastaven na rovných 100 mm vzadu a 100 resp. 120 mm vepředu. Na stejné rámové platformě jsou postaveny tři modely odlišené číslem a výbavou, přičemž nejdražší z nich Reyon 50 je osazený mixem Shimano SLX / XT a kompletním odpružením od Foxe. Jeho cenovka se přitom zastavila na sympatických 41 990,- Kč. Základní model Reyon 10 pak na Rock Shoxu a mixu Shimana Alivio/Deore/SLX vyjde na 29 990,- Kč

27,5" Tyke

Druhou novinkou je rovněž kompletně nový celoodpružený model, který míří do řad XC a marathonů. Model Tyke spoléhá nově na 27,5" kola a konstrukci zadního odpružení využívající přepákovaného jednočepu. Duralový rám disponuje zdvihem 110 mm a ve všech třech případech je osazen vidlicemi se 120 mm zdvihu. Co se osazení týká, jde v podstatě o obdobu specifikací Reyona jen s tím rozdílem, že v odpružení je téměř výhradně osazen Rock Shox mimo jiné také proto, že jsou jeho tlumiče laděny přesně podle potřeb Kellysu.

Trojice modelů opět začíná základní Tyke desítkou za 29 990,- Kč a končí nejvyšším modelem Tyke 50 (tentokráte ale již bez Foxu) za 38 990,-Kč.

26" Wandal & Swag

Jak napovídá nadpis, šestadvacítkám u Kellysu zatím rozhodně neodzvonilo. Ačkoliv spousta firem vidí budoucnost šestadvacítek nepříliš růžově a většinu trail a enduro biků už nabízí buď jako 29, nebo jako 27,5" verzi, Kellys chce prozatím nechat prostor i pro zaryté šestadvacítkáře.

Těm nabízí jak XC resp. marathonskou verzi XC celopéra, která konstrukčně vychází z 27,5" modelu Tyke a jmenuje se Wandal, tak enduro verzi biku se 150 mm zdvihu, který má u Kellysu historicky premiéru a je pojmenován Swag.

Celopéro Wandal převzalo jméno po svém celoodpruženém předchůdci a Kellys ho nabídne stejně jako všechny ostatní celoodpružené modely ve trojím provedení rozlišeném čísly 10, 30 a 50 v cenovém rozpětí 29-39 tis. Kč.

O poznání zajímavější je však celoodpružené enduro Swag, které je postaveno na bázi virtuálního odpružení Ratio Link, které disponuje zdvihem 150 mm a zajímavou geometrií s 67° hlavovým úhlem.

Také zde najdeme trojici modelů ve velmi příjemných cenách 34-44 tis. Kč.

Přečteno - 56584x Tagy: 29 kellys tech2014 27.5
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyDalší ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
    Další ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
  2. TechnikaFotogalerie: Kellys 2025
    Fotogalerie: Kellys 2025
  3. Tech newsKellys novinky 2025
    Kellys novinky 2025
  4. TechnikaFotogalerie: Kellys Theos R50
    Fotogalerie: Kellys Theos R50
  5. Testy - RecenzeTEST: Kellys Theos R50
    TEST: Kellys Theos R50
  6. Tech newsKellys připravil nové trendy aero silničky URC
    Kellys připravil nové trendy aero silničky URC

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #26 Mulder - vloženo: 18.09.2013 v 10:34:43

    odpověď na matusL — #25 Corratec ten Opiate rám používá už několik let, Kellys to teď představil jako novinku. Což tak trochu něco naznačuje, ne? Ale obviňovat nikoho nebudu, nemám důkazy.

    Končím diskuzi. Omlouvám se, že jsem vám sáhl na Kellys. Už do toho nebudu vrtat. Prostě si Kellyse nekoupím, není mi sympatický. Tím je potrestám nejvíc. :))

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #25 matusL - vloženo: 18.09.2013 v 09:54:54

    odpověď na Mulder — #24 Jo takze kdyz to pouzije Corratec tak to je to jak si sam rekl patent a inovace a kdyz to pouzije Kellys tak je to číňan :D zjevne kdyby nakracis do te fabriky na taiwanu tak tam budou vedle sebe nastavany baterie corratecu, kellysu, orbei a jinych vedle sebe. Vse podle zadani a technickych specifikaci vyrobce. A je na tobe jako konzumentovi jaky sytem pruzeni si vyberes. jestli prosty jednocep, ctyrcep nebo virtual/maestro.

    1. na tento komentář reaguje Mulder — #26
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #24 Mulder - vloženo: 18.09.2013 v 08:07:03

    odpověď na Zdenda — #14 Nesrovnávejte, prosím, tradičního výrobce, který přinesl na evropskou scénu hromadu inovací a originálních řešení (zkuste google), s "číňany" od Kellysu.

    Ano, stále je dost značek, které mají vlastní vývoj. I v Evropě. Namátkou třeba Cube, Stevens, Lapierre, Corratec, Ghost.. Problém je, že to pak není tak levný ve srovnání s těmi "číňany". Ale to už je každého volba.

    1. na tento komentář reaguje matusL — #25
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #23 Lucy - vloženo: 18.09.2013 v 06:30:57

    V mém okolí se jedí jak URC 5.0, tak 7.0 a já osobně mám 9.0. Nikdy jsem neslyšela, že by někdo měl problémy, jaké popisuješ. Já osobně jsem 100%spokojená a rozhodně bych neměnila. Navíc kola Kellys jsem za pěknou cena a kvalita je zaručena. K tomu naprosto souhlasím s Pavlem, zadní výplet nejde tak zlehka vyndat kvůli přehazcd, v tom bycj problém rozhodně neviděla, hlavové složení stačí

    promazat, a co se týče zalétávajicího bordelu do rámu od předního kola, to se mi ješte nikdy nepovedlo a do URC 7.0 jsme dávali stejná kola jako ty a naprosto bez problémů:-)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #22 Lucy - vloženo: 18.09.2013 v 06:30:57

    V mém okolí se jedí jak URC 5.0, tak 7.0 a já osobně mám 9.0. Nikdy jsem neslyšela, že by někdo měl problémy, jaké popisuješ. Já osobně jsem 100%spokojená a rozhodně bych neměnila. Navíc kola Kellys jsem za pěknou cena a kvalita je zaručena. K tomu naprosto souhlasím s Pavlem, zadní výplet nejde tak zlehka vyndat kvůli přehazcd, v tom bycj problém rozhodně neviděla, hlavové složení stačí

    promazat, a co se týče zalétávajicího bordelu do rámu od předního kola, to se mi ješte nikdy nepovedlo a do URC 7.0 jsme dávali stejná kola jako ty a naprosto bez problémů:-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #21 Zdenda - vloženo: 17.09.2013 v 23:24:26

    Ještě doplním, že když jsem chtěl URC 7,0 osadit výplety Ksyrium Elite (původní Aksia na tak drahém kole byla faux pas) tak mi nezbývalo než vzít pilník a propilovat patky přední vidlice na standardních 9mm, neboť ze záhadných důvodů mají menší otvor do kterého se však shodou okolností Aksíky s přední osou 8,6 mm akorát vešly, ale Ksyria Elite s poctivými téměř 9mm ne. Jinak, ložiska v hlavě byla na povrchu rezavá už když bylo kolo nové (proč je nikdo při montáži nenamazal je mi záhadou) a spodní mělo v hliníkové vlepené vložce v rámu slušný vakl (hliníková vložka má o něco větší průměr než by bylo třeba, což asi způsobuje ono vrzání při jízdě ze sedla, které sice po namazání na chvíli zmizí, ale hned po první jízdě v dešti už je zase zpátky).

    1. na tento komentář reaguje Lucy — #
    2. na tento komentář reaguje Lucy — #
    3. na tento komentář reaguje Lucy — #
    4. na tento komentář reaguje Lucy — #
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #20 Pavel Nový - vloženo: 17.09.2013 v 20:26:02

    odpověď na Zdenda — #16 tak od začátku.. nejprv si zkus trochu namáznout ložiska v hlavě, pak ti to vrzat nebude. Z výroby jsem je měl suchý, to je jasný.

    Nějakýho zalamování bowdenů jsem si teda nevšiml, stačí si jen pohrát s napětím lanek a všechno chodí tak jak má. Nechápu, jak by se do výstupu bowdenu mohla dostat špína odlétavající od předního kola, to se mi ještě nepovedlo.

    Zadní kolo jde vyndat trochu ztuha, ale jen kvůli tomu, že tam překáží přehazovačka, v ničem jiném to není.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #19 henry - vloženo: 17.09.2013 v 19:26:04

    odpověď na Zdenda — #16 Koupil jsem URC 7.0 loni v květnu a opravdu nevím o čem píšeš. Nezávodím - jen švihám jak to jde, teď mám na tom kole 19500km. Nic nevrže, řadí bez problémů Jediná pravda je, že po povolení zadního rychloupínáku nejde vyndat kolo. Není ovšem nutné ho vyšroubovat celý - stačí povolit o pár závitů a kolo je volné. Je to stejné jako u předních vidlic, kde jsou bezpečnostní výstupky. Nevím co "čínští" kluci u kompu zvládli nebo ne, ale já jsem spokojený a - pokud se týče designu - i nadšený uživatel.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #18 matusL - vloženo: 17.09.2013 v 06:25:23

    odpověď na Zdenda — #17 chlape tebe niekto asi neco udelal. ty normalne meles co te napadne. sam mam druhy rok urc 5.0 a nemam zaden z popisovanych problemu.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #17 Zdenda - vloženo: 16.09.2013 v 20:49:54

    Teď vidím ve fotogalerii, že nepovedený silniční rám je pořád v nabídce :-o. Snad už ho nějak poladili (pochybuji) nebo aspoň nalakovali kvalitním lakem, který se kolem hlavy a středu nebude loupat...

    1. na tento komentář reaguje matusL — #18
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #16 Zdenda - vloženo: 16.09.2013 v 20:39:26

    Takový exemplárně odstrašující příklad "vývoje" čínských šikulů, je loňský silniční rám Kellys URC 7.0. Hlava konstruovaná tak, že do ní neustále pronikají nečistoty a tím pádem vrže, vnitřní vedení řadicích lanek vymyšlené tak šikovně, že se lanka na výstupu z rámu v plastové vložce zalamují a o přesnosti a lehkosti řazení, na kterou je člověk zvyklý z běžných rámů, kde se lanka nikde nezalamují, si může nechat jen zdát. Navíc místo výstupu lanek z rámu je umístěno tak geniálně, že se dovnitř neustále dostává prach a špína od předního kola a ještě více stěžuje a znepřesňuje chod řazení. Zadní kolo nejde normálně vyndat při uvolnění rychloupínáku, je třeba ho celý z náboje vyndat, tak šikovně to kluci čínští u kompu zmákli :-o. O horských karbonových rámech Sabotage raději ani nemluvím, dobře si pamatuju, jak se jeden rozpadl za jízdy na čtyři kusy přesně v místě nanýtovaných opěrek pro bovdeny a závitů pro košíky... Čínské kluky prostě nenapadlo, že když udělají otvory v rámu vedle sebe, tak je jen otázkou času, kdy to přesně v tom místě udělá křup...

    1. na tento komentář reaguje henry — #19
    2. na tento komentář reaguje pavel.54321 — #20
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #15 matusL - vloženo: 16.09.2013 v 16:07:53

    odpověď na Zdenda — #14 za par hodin... to víš. kdyz to jde tak rychle tak mi jeden posli

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #14 Zdenda - vloženo: 16.09.2013 v 15:25:10

    Zjevně jsou Kellys, Whistle, Corratec a zřejmě i všichni další jen "lepiči nálepek" na rámy, které "vyvinuli" šikovní kluci čínští u počítače za pár hodin a zaplnili jimi své katalogy. By mě zajímalo, jestli má vůbec nějaká současná "značka" kol nějaký vývoj... Snad možná Cannon nebo Spešl, ale, po pravdě řečeno, kdoví.

    1. na tento komentář reaguje matusL — #15
    2. na tento komentář reaguje Mulder — #
    3. na tento komentář reaguje Mulder — #24
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #13 Mike - vloženo: 16.09.2013 v 14:19:48

    odpověď na Mulder — #12 Pred chvili ses busil jak patent a horka novinka a ted si delas prdel. Si to usporadej. Zjevne kellys a corratec maji stejneho ramare. simple as that.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #12 Mulder - vloženo: 16.09.2013 v 09:35:30

    odpověď na quake — #11 Jo, Corratec to vyrábí už několik let a Kellys to teď prezentuje jako supernovinku. Prostě značka evropského formátu. :))) Ale zas je to levný no..

    1. na tento komentář reaguje Mike — #13
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #11 quake - vloženo: 14.09.2013 v 00:21:45

    odpověď na Mulder — #10 ty hrusko s jabkami..kazdopadne virtual je vazne krok dobrym smerem http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=1b2c4fc4a746c7fe4364e669d7178543&loc=http%3A%2F%2Fwww.vitalmtb.com%2Fphotos%2Ffeatures%2F2014-Trail-All-Mountain-Enduro-Bikes-at-Eurobike-2013%2C6301%2F2014-Corratec-Opiate-FY%2C63185%2Fbturman%2C109&v=1&libId=30460021-0e31-4ec1-8420-805856f86c79&out=http%3A%2F%2Fp.vitalmtb.com%2Fphotos%2Fusers%2F109%2Fphotos%2F63185%2Fs1600_BT_20130830_untitled_shoot_021.jpg%3F1378260137&ref=https%3A%2F%2Fwww.google.sk%2F&title=2014%20Corratec%20Opiate%20FY%20-%202014%20Trail%2C%20All-Mountain%20%26%20Enduro%20Bikes%20at%20Eurobike%202013%20-%20Mountain%20Biking%20Pictures%20-%20Vital%20MTB&txt=&jsonp=vglnk_jsonp_13791118671737

    1. na tento komentář reaguje Mulder — #12
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #10 Mulder - vloženo: 13.09.2013 v 21:15:08

    odpověď na MartinL — #9 Hrušky s jabkama! Nikdy bych si nedovolil stavět Corratec na rovinu s Kellysem. Nezdá se mi, že by corratec uvolnil své patenty a horké novinky pro použití těmhle číňanům. Ukaž které modely mají stejný systém.

    1. na tento komentář reaguje quake — #11
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #9 MartinL - vloženo: 13.09.2013 v 14:09:26

    Myslim ze to v clanku zle napisali. Podla toho co ja viem tak vlastny vyvoj je 27,5 a 26 Full(ten wandal a tyke)a komplet HT range. Reyon a Sweg virtual system je so spolurpace s vyrobcom co robi pre GT jeho system pruzenia. Neviem ci neni rovnaky virtual system aj na 2014 Corratecu.

    1. na tento komentář reaguje Mulder — #10
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #8 Matus - vloženo: 13.09.2013 v 07:34:58

    V clanku sa pise, ze Kellys testoval ramy. Nie ze ich vyvyjal. Ale aj tak je pre Kellys trosku trapne, ze sa identicke ramy objavia aj u inych vyrobcov (a ze je take lahke ich najst na nete).

    Mozno ma Kellys dohodnute, ze tieto bajky na na EU trhu neobjavia a tym padom bezny clovek nepride na to, ze Kellys je len priekupnik a v skutocnosti nema ziadny vyvoj. Mimochodom, nic zle na tom nevidim. Kto chce znacku s vlastnym vyvojom, na Kellys ani nepomysli.

    1. na tento komentář reaguje ? — #
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #7 alza - vloženo: 13.09.2013 v 06:14:58

    Tak jsem koukl na net a nasel znacky, ktere pouzivaju stejne katalogove ramy jak pise iXtra. Myslim, ze by se dali dohledat i dalsi...

    http://www.whistle.it/prodotti/mtb-full

    http://www.airbornebicycles.com/category/55-cross-country-29.aspx

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #6 Amos - vloženo: 12.09.2013 v 05:25:38

    odpověď na iXtra — #4 jouda, ktery pise Azie misto Asie by radeji do diskuze nemel zasahovat a delat chytreho

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #5 go - vloženo: 11.09.2013 v 19:24:52

    odpověď na iXtra — #4 Prosím zveřejnit ten katalog a jména firem, které ho využívají. Děkuji.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #4 iXtra - vloženo: 11.09.2013 v 19:10:32

    Jde o duralový XC rám s virtuálním systémem odpružení nazvaný Ratio Link, který Kellys vyvíjel poslední dva roky - ale ale to jsou mi kecy, vzdyt se jedna o katalogove ramy z Azie, ktere pouziva vicero firem...

    1. na tento komentář reaguje go — #
    2. na tento komentář reaguje go — #5
    3. na tento komentář reaguje Amos — #6
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #3 Ota Zima - vloženo: 11.09.2013 v 15:49:01

    design nejezdí :-)

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #2 madcat - vloženo: 11.09.2013 v 12:35:39

    Ceny vzhledem k osazení dobrý, asi to i pojede, ale designéra bych vyrazil - pohled na takhle chaoticky počmáraný rámy je pro moje oko celkem utrpení. Ale někomu jinýmu se to třeba líbit bude...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #1 quake - vloženo: 11.09.2013 v 12:21:22

    to endurko s teleskopkou mňam

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744