Na Klínovci se bojovalo nejen o DH tituly

Letošní mistrovství republiky ve sjezdu se neobešlo bez komplikací. Všechny tituly ale nakonec byly rozděleny a radovat se tak mohl jak Adam Vágner s Katarinou Tóthovou tak i ostatní vítězové ...

Autor: Petr Bureš

"Na to že to bylo mistrovství republiky, mohlo bejt na trati trochu víc mlíka" tak to jsou slova novopečeného mistra ČR ve sjezdu Adama Vágnera, se kterými se mnozí zřejmě po letošním mistrovském závodu ve sjezdu ztotožní a které asi nejlépe charakterizují letošní Klínoveckou sjezdově mistrovskou anabázi.

Všechno začalo už v sobotu. Ačkoliv mají mnozí zafixován jako platný termín pro finální vyznačení tratě sobotní poledne, dvojice Matuš, Tatarkovič mlíkovala některé úseky do pozdních večerních hodin a nutno podotklnout, že nikoliv z důvodu redukce některých najetých zkratek, ale především z důvodu bezpečnosti diváků. Místní organizátor totiž na mnoha místech umístil mlíko pouze po jedné straně dráhy a na druhé úplně chybělo a nikdo se nestaral ani o průběžnou údržbu značení v místech, kde se poškodilo častými pády. Proste stručně řečeno - vykašlali se na to. Tyto řádky se mi nepíšou opravdu snadno, protože vím, jak příprava závodů probíhá a že v mnohých případech jde o dobrovolníky, kteří pomáhají jak se dá ve svém volném čase, ale amatérizmus, se kterým probíhalo letošní mistrovství republiky by se možná dal tolerovat na "závodech druhé ligy" ale nikoliv na pomyslném prestižním vrcholu domácí sjezdové sezóny.

Další "zajímavostí" kterou se mnozí dozvěděli až na místě byla skutečnost, že se letos Klínovec nezapočítává do Českého poháru a tudíž je vlastně dopolední kvalifikace, chcete-li semifinále úplně zbytečné. Podle něj se vlastně závodníci jen řadí na start finálové jízdy aniž by byli jakkoliv motivováni body k vyššímu nasazení. Jako perličku si ještě dovolím zmínit fakt, na který mě upozornil Martin Púlpán a to je skutečnost, že v dostupných pravidlech není nadefinována povinnost nastoupit do dopoledního semi. V poháru vás k tomu motivují body, které se udělují, ale na Klínovci nikoliv a tak kdo byl obeznámený a chtěl šetřit síly na finále, beztrestně mohl. Aktuální dostupná pravidla si můžete prostudovat zde.

A do třetice ještě jedno téma, které se řešilo, tím byla účast zahraničních jezdců. Podle pravidel UCI se národních šampionátů zahraniční jezdci účastnit nemohou. V předchozích letech tomu ale u nás tak nebylo. Pravda mistrovské tituly do zahrničí nikdy nemohly putovat, ale jistě si pamatujete na smíšené a trochu chaotické vyhlašování v minulých letech, kdy se na stupních mísili nejlepší Němci a Slováci s nejlepšími Čechy. Podobným chaosům letos sice pořadatelé zabránili, ale rozčarování zahraničních závodníků nezmírnili vytvořením speciální kategorie hosté, která měla umožnit start těm, kteří neměli českou občanku, ale na Klínovec přesto dorazili. Vše navíc umocňoval fakt, že se mnozí o tom, že se Klínovec nezapočítává do poháru, dozvěděli až na místě poté co se zaprezentovali. Shrnuto a podtrženo, letošní mistrák neproběhl úplně hladce a svou vinu na tom nesou bohužel jak místní tak "centrální" organizátoři a pořadatelé seriálu.

Všechno ostatní ale bylo téměř ideální. Počasí, které o víkendu atakovalo tropické africké pětatřicítky. Množství natěšených riders, nebo téměř ze třetiny nová trať, která byla včetně startu překopaná hlavně ve své horní části. Jsa si toho všeho vědom, rozhodl jsem se vyrazit na Božák s kolem a to hned v sobotu ráno abych po mnoha letech zjistil, jak jsem na tom s technikou a fyzičkou. Výsledkem bylo jedno setkání s trávou v jenom s nových úseků, ale jinak jsem si docela spravil náladu když jsem překvapivě v pohodě absolvoval všechny klasické nástrahy včetně obávaného vancouveru. Na pár místech jsem sice zapadnul do "drážky", která nebyla po většinu trati optimální stopou, ale jelikož jsem si přijel spíš pokecat s lidma a né řešit ušetřené sekundy, měl jsem to do jisté míry na háku. Jedno to ve mně ale zanechalo. V něděli kudy jsem chodil, tudy jsem sledoval, kudy kdo jezdí a věřte, že to nebylo nezajímavé. Díky podcenění prvotního vyznačení trati, totiž vznikly na mnoha místech zkratky, které se pak už nemohly později zamlíkovat a tak bylo hodně zajímavé sledovat, kudy kdo kdy jezdí. Nejkontroverznější místo, které objevil v sobotu Petr Takač, díky kterému se dal úplně vynechat druhý retardér na asfaltce a ušetřit tak podle mnohých cca tři sekundy se totiž stal místem poměrně dost kontroverzních svárů a protestů. Poté co prošla v sobotu trať schválením, nebylo inkriminované místo jednoznačně označeno a vyjela se v něm viditelná stopa. Toho si všimli někteří závodníci a v průběhu neděle přiměli místního pískače, aby inkriminované místo přeznačil. To se pak logicky nelíbilo těm, kteří o tom věděli. V tomto případě šlo aktuálně o jednoznačnou nekompetenci pískače, který neměl zasahovat do značení trati a už vůbec né na popud jezdců. Vznikl tak bohužel nebezpečný precedens a tím byl fakt, že pro různé kategorie byla různá trať.

Průběh celého závodního dne byl hodně ovlivněný systémem závodu. Mnozí tak dopolední semi jen tak vklidu prohoupali a nestresovali, šetříc se na rozhodující odpolední jízdu, která měla rozhodnout o všem.

Před finále jsem dostal od hardtailisty Maňase instrukce že se jeho kategorii na mtbs málo věnujeme, abych se prý zlepšil. No pravda je že dát trať na Klínovci na pevňáku jen za něco víc, než pět minut je opravdu slušný počin, ale nemůžu si pomoct, furt mi to přijde víc jako sadomasochismus, než sport :-) Ale budiž. Medaili z nejcennějšího kovu si letos z Klínovce neodvezl loňský mistr Michal Červenka (GT Czech). Na toho zbyl bronz, ani druhý Petr Tluštoš (TBB), ale Zdeněk Hendrich (Haven Extreme).

Jednou z nejočekávanějších kategorií byla druhá na startu, ženská. V ní se představila sedmička českých adeptek na titul a to včetně obhájkyně Bohdany Půlpánové. Pro tu měl být tento závod nejenom prvním sjezdovým v letošním roce, ale také jejím posledním DH podnikem kariéry. Nadále se Bóďa hodlá věnovat už jen méně nebezpečným MX podnikům a rodině, což je chválihodné. Mimochodem Bóďa se v sobotu večer loučila se svou sjezdovou kariérou při příležitosti celkem povedeného veřejného promítání videa prehistorických kolapsů. Pohodu v sobotu večer vystřídala nemilosrdná závodní atmosféra v neděli odpoledne. Bohdaně Půlpánové (Scott Thule) nakonec k šestému titulu nepomohla ani výše zmíněná legální zkratka a to znamenalo, že se poprvé v tomto tisícitetí dožila titulu jiná žena, než Kurandová, nebo Půlpánová, resp. Kolmerová. Onou šťastnou se tak stala Katarina Tothová (Fast Morewood) která s náskokem 15ti sekund porazila druhou Renatu Válkovou (Norcobikes). Bronz si odvezla Bohdana Půlpánová (Scott Thule).
Káče blahopřejeme a Bódě přejeme hodně úspěchů na nízkozdvihových bajkách ;-)

Dovršit pětiletku titulů ve veteránské kategorii se podařilo Martinovi Srbovi (Scott Thule) čímž vyrovnal co do počtu sbírku zlatých své kolegyně z týmu. Martin to ale na Božáku měl o poznání jednodušší, než loni, protože jeho největší konkurent Vlasta Tlašek letos s Martinem nebojuje. Druhý v pořadí Radek Vojnar (www.lyze-kola.cz) ztratil na Srbu 11 a třetí Milan Čižinský (MAD), který se převeksloval z Elity do veteránů, 14 sekund.

O poznání víc na háku to měla kategorie Hobíků alias Experů. Pro ty se totiž letošní mistrák stal jakýmsi jednorázovým závodem, protože, po loňském vítězství Míry Křížka se letos titul neuděloval. Ani do poháru se závod nezapočítával, takže na Klínovec vlastně hobíci přijeli jenom tak pojezdit s tím že jim byl za jejich startovné dvakrát změřen čas.

Úplně jinak to bylo ovšem mezi juniory. Loňský šampión Martin Mikulenka letos řádí v elitě stejně tak jako druhý Kuba Fišer. Martin dokonce v dopoledním semi předvedl ve výjezdu z jedné z technických pasáží epesní výstup z kola následovný během. Nicméně první dva podniky poháru v Teplicích a Karlovicích naznačily, kde kledat adepta na juniorský mistrovský titul 07. Předpoklady se potvrdily. Jméno letošního vítěze bylo jedno ze dvou, které se očekávaly. Dvojice Šavr - Šosvol není jen tak zbůhdarma i v reprezentační nominaci. Jan Šavr potvrdil, že patří letos mezi českou špičku a nesmazatelně se zapsal do sjezdových análů jako mistr republiky 2007.

V elitní mužské kategorii obhajoval mistrovský dres s trikolórou Adam Vágner (4Ever Cyklomax). "Co k tomu říct ? První jízda na pohodu, bez plynu, odpoledne jiný grády." Vesele glosoval Adam Vágner své nedělní působení na mistráku. "Byl to místama trochu orienťák, málo mlíka i pískačů na to, že šlo o republiku. Odpoledne jsem přidal trochu spídu a motokros 4Ever" pokračoval novopečený mistr republiky 2007 Adam Vágner. Vítězovi semifinále, Kamilu Tatarkovičovi (Kona Les Gets) nandal Vágner 4 sekundy, třetímu Matějovi Charvátovi (Kona CZ) pak sekund 6. Bojům výše uvedených jen přihlížel Vlasta Hynčica s kovovou destičkou vedle své ruky, kterou mu sundají až za pár týdnů i Petr Hejník. Ten pro změnu oberlen díky nafouknutému kotníku ze Schladmingu.


Atmoška závodu dobrá, ale diváků míň. Není se čemu divit. Ve 32 stupních mnozí raději vyrazili na koupaliště, než aby lítali nahorudolu po sjezdovce a pořvávali na stovky lítajících bikerů. Pro příště bych se být zodpovědnou osobou pokusil dopředu jasně definovat pravidla závodu tak, aby hlavní rozhodčí nemusel odpovídat na dotazy, že neví. A vyškolení pískači, kteří by dělali to co dělat mají by také nebyli od věci, stejně tak jako méně kolíků s mlíkem zapíchaných proti směru jízdy. Tak snad příště, 16. září ve Špindlu na finálovém podniku Českého poháru. Pokud nechcete riskovat :-) můžete se ve stejném termínu vydat na finálový závod DH světového poháru do Slovinského Mariboru. I tato termínová kolize svědčí o mnohém ...

Kompletní výsledky ZDE.
Aktuální znění pravidel ZDE.

Přečteno - 17258x Tagy: downhill dh
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Český pohárMistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
    Mistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
  2. Světový pohárPremiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
    Premiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
  3. Světový pohárPo XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
    Po XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
  4. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  5. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen
  6. DoplňkyRock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid
    Rock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 Černoch - vloženo: 19.07.2007 v 21:18:59

    Pro Fr. K. - No myslim že to asi vypovídá o tom že:

    a) jezdec kterej vymejšlí takovýdle asfaltový zkratky používá mozkové centrum Z
    b) jezdec kterej nevymejšlí takovýdle asfaltový zkratky používá mozkové centrum D

    Je na každým který centrum ve svým mozku si vybere jako dominantní!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 mahony - vloženo: 19.07.2007 v 21:09:10

    víte kam ta debata dospěla? ad absurdum, kdyby někdo sjel sjezdovku pod Vancouverem šusem kolmo dolů a přerval všechno mlíko, vyhrál by. jen mu to ujelo. a nemohl by být diskvalifikován, protože nebyli diskvalifikováni ani ti, kdož to dole fikli po asfaltce!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Franta K. - vloženo: 19.07.2007 v 20:03:51

    pořád stejná písnička - Podle mě trať vyznačuje mlíko a ne tradice, zvyk, dobrá vůle či co. Kdyby někdo jel po asfaltu z vrchu až dolu a přitom nevyjel z trati, stejně to nejde považovat za podvod. Tím že najdeš zkratku a navíc se vyhneš technicky náročnému úseku z tebe samozřejmě neudělá lepšího jezdce ve smyslu techniky. Ale určitě je dobře když použiješ kromě svalů i mozek, může to totiž být ten pověstný krůček k úspěchu.

    Sorry ale můžeš nám tedy Černochu říct o čem to podle tebe vypovídá.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 černoch - vloženo: 19.07.2007 v 17:07:48

    malinkej názor - nechci se až tak moc zapojovat do diskuze, tak mě berte jen tak zlehka, koneckonců co já mam do toho co kecat, když tam jenom jezdim, ale zas na druhou stranu už tam jezdim nějakej ten pátek, tak si něco dovolim říct: horní zkratka (kolem stromu) - ANO proč ne, tam to opravdu nebylo jasný že se tam nesmí jet a prostě mi to jako podvod nepřišlo, naopak mi to přišla jako vítaná změna 100let starýho úseku ale ani ve snu by mě nenapadlo podjíždět i ten spodní, druhý výjezd z asfaltu, tam si prostě myslim že to neni o hledání rychlejší tratě, protože to s uměním najít tu nejlepší stopu nemá nic společnýho (kdyby tam aspoň nebyl ten asfalt). Prostě jak někdo tvrdí že tim že technickej, kořeno-kamenitej úsek objedu po asfaltu a tim se ze mě stává lepší jezdec, protože si umim najít rychlejší stopu... Sorry, ale to podle mě o nečem vypovídá...

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Petr Uiblein - vloženo: 19.07.2007 v 11:18:21

    stejně to zase vyšumí.... - podívejme se na problematiku ještě trochu jinak, loni se po Mistravství republiky hodně diskutovalo, hodně silných slov většinou padá z pro mně neznámých přezdívek a reálně se o tu problematiku zajímá jen hrstka lidí. Bohužel většina z nich se stará o své týmy, nebo o weby, nebo to jsou dost dobří závodníci, kteří asi těžko půjdou bafunařit. Pár z těchto se snažilo spolupracovat s Martinem a s panem Markem na pravidlech i na načrtnutí fungování poháru, jako takového a dopadlo to bohužel neslavně. Pokud se staví tratě, tak jsou u toho zase ti samí lidé,,,,kde je tedy ten zbytek do počtu cca 220 účastníků letošního Mistrovství???? Tak to jen to tom, na jaké platformě se zde bavíme, navíc lidé ze Svazu toto asi vůbec nečtou, oni nečtou ani doporučené dopisy, neb jsem jeden loni poslal a bez odpovědi. Pak ještě jedna věc, ano, Svaz by to měl svou působností zastřešit a hodně ovlivnit, ale on zvolil jednodušší cestu a pořádání poháru prodal (opravte mně pokud se pletu). Z mého pohledu OK, pokud by tržní mechanismus pracoval i dále, tedy koupil jsem si nástroj, tak udělám vše, aby mi vydělal peníze, ale to znamená se o ten nástroj starat a vylepšovat ho, což se neděje.....tak to má douška k tématu. Více na www.downhill.cz, případně mailama.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 lz - vloženo: 19.07.2007 v 08:51:32

    Experti - Je mi jasne, ze penez je malo. Ale myslim, ze kdyz se prihlasi 120 hobiku (nevim to presne), kazdy zaplati 300 startovny mohl by svaz nechat usit ten jeden dres navic a ty tri medaile uz taky nebudou stat balik. Hlavne kdyz to jsou lidi ktery maj dost zasluh na zavodech, pocetny pole jezdcu pro divaky, prijde je povzbudit spouta divaku, znamych, atd. A nakonec udelaj i hodne atmosfery kolem trati... Kakze aspon to symbolicky oceneni od svazu by mi prislo na miste!

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 z posedu s dobrým výhledem - vloženo: 19.07.2007 v 08:45:42

    ne změny k lepšímu ale zastavit pád do sraček - Přijde mi to celé smutné co čtu.
    Vlastně to jediné doopravdy nutné,
    připravit trať - se nepodvedlo ani náhodou.

    Takže s ne velkou nadsázkou: to celé slavné mistrovství mohl pořádat Pepík z místní hospody od piva se stopkama na mobilu.

    A že článek je takový kamarádský rybníkovitý až bažinatý, že tam chybí kontakty na jak místní tak pražské centrální organizátory, abych jim aspoň napsal dopis co si o nich myslím, to je též k vzteku - jistě že toto není novinářský počin, ale pokud panu Petru Burešovi záleží na růstu (či spíše zastavení degenerace) tohoto sportu tak podle mých představ by z článku vyzařoval jiný duch.

    Ale vím, lehko se to jen tak kecá do větru : )

    Přeju zdar a chuť k ježdění i závodění na kole

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 David Takač - vloženo: 19.07.2007 v 01:40:27

    2deSperad - 1. doufám že jsem neřekl něco co by stálo za vytesáni do mramoru :-)))
    2. Jako manager reprezentačního družstva DH/4X sice něco se svazem společného mám, ale můj vliv na jeho fungování se limitně blíží 0.
    3. jestli myslíš že hledáni zkratek, je chování které neodpovídá Fair-play tak s tebou nemůžu souhlasit. To že jezdci používají hlavu a snaží se jakkoliv v rámci pravidel si ulehčit cestu k vítězství je obrovské plus které většině jezdců chybí. Z dob kdy měl na starosti tratě Martin Pulpán, byli vymlíkované tratě tak, že to neumožňovalo téměř žádnou kreativitu v hledání stopy, 30-50cm široká drážka od startu do cíle, pokud jsi z ní vyjel , byl jsi mimo trať. Jak někdo vtipně poznamenal "na startu vjedeš do okapu a v cíly vypadneš". Tím se potlačila schopnost jezdců hledat jiné stopy. Tentokrát to byl bohužel jiný extrém. A nedostatek mlíka !!!??? to je ostuda sponzora.
    4. tady s tebou v celku souhlasím.
    5. dave-t@volny.cz kdokoliv kdo bude mít zájem o jakoukoliv formu pomoci či spolupráce ať se ozve.

    A k tvým návrhům.
    1.pravidla - ročenka Když se snažil udělat pravidla Martin P. byly silně tendenční, místy nesmyslně podrobné, jindy moc obecné a navíc se nikdo nezabýval otázkou kdo je bude kontrolovat, bude li to vůbec možné a jaké za to budou postihy. Nejlepší dle mého názoru by byla jednoduchá pravidla, která by řešila základní věci. K nim by měl někdo sepsat vyklad pravidel a sporné momenty měl řešit hlavní rozhodčí jako nejvyšší arbitr.

    2. bezkoncepčnost Souhlasím s tebou, že obě jízdy v poháru by se měli bodovat stejně. Mistrák je ale opravdu výjimečný závod, je to vlastně takové lokální MS. Tam se taky jede kvalifikace která určí jen startovní pořadí (mimochodem je to časté místo pro týmové strategie) a pak se jede jeden závod MS který se taky nezapočítává do SP.

    3. technické zabezpečení K tomu se nedokáži vyjádřit, ale souhlasím že by si závody ČP zasloužily aby vítězové dostali mimo peněz i poháry a nějakou věcnou cenu.

    4. Tady jasně vidím absolutně nezvládnutou funkci hl.rozhodčího. Podle mě by měl fungovat tak že, cca týden před závodem se sejde s pořadatelem odsouhlasí si trať, zabezpečeni apod. Pak přijede v pátek kdy provede kontrolu vytyčené trati a nechá odstranit nedostatky, v sobotu dopoledne schválí trať která se pak už nesmí měnit. A někdy mezi tím, se sejde s tzv. pískači a provede krátké ale neodfláknuté školení o jejich právech a povinnostech.

    A poznámku na konec, myslím že role člena organizačního teamu a jezdce se nedají dost dobře sloučit, jedno z toho se vždy musí ošidit.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 deSperad - vloženo: 19.07.2007 v 00:16:27

    4 Takač - Ad 1. Tesil taky nenosím (kouše) ale Tesilova slova by se mohli do mramoru tesat
    Ad 2. Já netvrdil, že jsi svaz (ale něco společného s ním možná máš, ne?)
    Ad 3. Kauza "mlíko" není o pravidlech nebo odfláknutí, ale jednoduše o fair-play!
    Ad 4. Mé výtky také nejsou určeny dobrovolným stavitelům a mlíkovačům, ale rozhodně jsou určeny POŘADATELUM, ať už Šolcovi nebo "SVAZU", rozhodčímu atd.
    Ad 5. Pokud tvá nabídka spolupráce s pořadatelem znamená něco víc, než jen svazové "bafuňářské tiskové prohlášení" (to neber osobně), pak jen houšť! Ale pokud se něco nezmění, pak pohár brzo zajde na úbytě.

    S časovkou jsem asi u DH poháru mimo mísu, ale je to pro ČSC úkaz takříkajíc typický! A k těm věcem, co svaz na poháru DH přehlíží:
    1. pravidla - ročenka (viz protesty loni a letos)
    2. bezkoncepčnost (bodování poháru a mistráku, zbytečná semifinálová jízda, titul pro hobíky, kategorie host atd.)
    3. technické zabezpečení (kadibudka, startovné vs. "hodnotné" ceny, )
    4. bezpečnost (neproškolení pískači)

    A tak je mi líto, že se všechno hází na dobrovolníky, kteří si raději mohli v klidu zajezdit.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Zdeněk Pól - vloženo: 19.07.2007 v 00:12:29

    Pro Radka... - Jestli sis všiml, tak se nepouštím do žádných rozborů toho, co se dělo na Božáku, jen si myslím, že některé věci platí opravdu obecně. Jistě, že je slušné pásku po sobě opravit, ale není to závodníkova povinnost a tak na to nelze spoléhat. Jistě, že ji mohou opravit traťoví komisaři, ale podle mě by to dělat neměli, pokud by to znamenalo, že nezvládnou zároveň dohlížet na průběh závodu. V ideálním světě, když už jsi ho zmínil, by se po dráze mělo pohybovat pár jedinců s vysílačkou, páskou, pár náhradními kolíky a nářadím a upřímně, to není o penězích... Navíc se mě tahle debata týká, i když zprostředkovaně, protože jako člen komise MTB jsem podle některých "svaz"...

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Radek / etbikez.com - vloženo: 18.07.2007 v 23:56:05

    ZP: Ano, nikomu do toho nic není. Jen naznačuji, že neplatí rovnice 250 závodníků * 600kč + 40 log sponzorů á 10-100k - celkem žádné náklady na pořádání závodu = mraky peněz. Sám víš, že tomu je úplně jinak.

    BTW: Zrovna od tebe bych nečekal, že se budeš vyjadřovat k něčemu, o čem máš informace jen zprostředkovaně - vzpomeň si na ty rozumbraxy komentující na netu každý tvůj krok ve 4X;-)

    Dave: Ano, něco v tom smyslu bylo v pravidlech už dlouho a pak jsme vždy dostali 2 role mlíka stačící na první rovinku, takže příkaz zněl: "šetřit". Ale souhlasím, že takhle by to v ideálním světě mělo vypadat a po zkušenostech z letoška se to tady budeme snažit prosadit.

    BTW: Kde letos ta pravidla byla, když "Ročenka nevyšla"?

    http://etbikez.com/index.php/2007/07/18/mcr-dh-klinovec/

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 David Takač - vloženo: 18.07.2007 v 23:44:20

    2deSperad - To jsou keci a tahat jsem časovku je nedostatek argumentů.
    Vyjmenuj pár věcí které tě nejvíc pálí. Když se má něco změnit musí se problém nejdříve pojmenovat. Obecně říct že je všechno špatně by znamenalo zrušit v Čechách DH.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 David Takač - vloženo: 18.07.2007 v 23:38:35

    2deSperad - 1. tesil nenosím
    2. nejsem svaz
    3. když se něco dělá dobrovolně a bezúplatně neznamená to že se to může odfláknout
    4. moje výtka není určena ani tak organizátorům jako hlavnímu rozhodčímu který trať v této podobě schválil
    5. celý čtvrtek jsem strávil na Klínovci na trati a mimo jiné diskutoval jak s panem Šolcem tak klukama kteří právě mlíkovali trať o možných změnách tak i organizaci a nabídl jsem svou pomoc. S panem Šolcem jsme se dohodli že při organizování příštího závodu na Klínovci budeme spolu úzce spolupracovat.

    Ještě nějaký dotaz?

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 deSperad - vloženo: 18.07.2007 v 23:36:15

    Svaz České Cyklistiky - 4 Takač: Děláš si srandu? Chceš vyjmenovat všechny věci, které "svaz" přehlíží? No to by byl dlouhej seznam. Vezměme to obráceně! Vyjmenujme podniky, které pod patronací svazu fungují: že by třeba Mistrák ČR v časovce?

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 David Takač - vloženo: 18.07.2007 v 23:26:01

    Tak pro CZERTA ještě jednou - Trať musí být označena po celé své délce z obou stran plastikovou páskou ...

    Trať muže být také označena značkami se šipkami ...

    MUSÍ / MUŽE

    Jinak zkus být konkrétní, co jsou ty mnohem důležitější věci které svaz přehlíží?

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Zdeněk Pól - vloženo: 18.07.2007 v 23:23:45

    Svaz? - Czerte, máš absolutně pravdu, že soutěžní řád MTB měl být na netu dostupný už před prvním závodem. Jasně, že by bez lokálních pořadatelů žádný pohár nebyl, ale když už se někdo rozhodne závody pořádat, měl by dodržovat pravidla a to platí samozřejmě jak pro lokální pořadatele, tak pro pořadatele seriálu. Carlosi, to fakt chceš říct, že když něco dělají špatně jiní, tak to je důvod, proč to dělat také tak???

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 deSperad - vloženo: 18.07.2007 v 23:21:00

    ... pro dobrotu na žebrotu ... - Carlosi (a ETbikez crew), zvykni si, že každý dobrý skutek bude spravedlivě potrestán! A budiž Ti poučením pro příště, že kdo nic nedělá, nic nezkazí! A pánům z ČSC (včetně "taky-trenéra")snad jen jeden vzkaz: Tesil má pravdu, všichni jděte někam...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 Czert - vloženo: 18.07.2007 v 23:13:31

    značky? - 4 David Takač: Je velice hezké, že jsi sem dal znění nevyšlé ročenky nebo oficiálních pravidel, ale k čemu to vše když pramálo věcí je opravdu podle pravidel! Značky? Sakra jaký značky? Něco takovýho jsem na poháru ještě neviděl a to je myslim asi poslední věc kterou člověk stačí sledovat, ale ostatní mnohem důležitější věci člověk zaregistruje a je smutný, že svaz je vůči těmto věcem tak laxní! A svaz by měl být vděčnej klukům který se aspoň snaží trať připravit, zpestřit a z dovolenim ještě si na ni taky zajezdit!

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Carlos - vloženo: 18.07.2007 v 23:02:31

    Dobra Pokud to tak ma byt proc ne ,ale v tom pripade nebyla spravne vyznacena zadna trat letosniho poharu

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 David Takač - vloženo: 18.07.2007 v 22:53:50

    Pravidla - Než se pustím do diskusi o chytrých a méně chytrých závodnících, přístupu ČSC k organizaci závodu apod. je tady jeden bod z pravidel která jsou mimochodem přílohou tohoto článku.
    3.2 Trať
    Trať musí být označena po celé své délce z obou stran plastikovou páskou tak, aby nedocházelo k nejasnostem ve vedení tratě. V úsecích trati, kde je to nezbytné pro zachování bezpečnosti, je nutno použít ochranné balíky slámy, matrace apod. Tato opatření nesmí omezit sjízdnost trati. Kolíky, které vytyčují závodní trať nesmí být kovové a nesmí být upevněny proti směru jízdy závodníků. Dřevěné mosty a rampy musí být pokryty protiskluzovým povrchem (např. pletivo, dřevěné příčky atd.).
    Trať muže být také označena značkami se šipkami v kontrastních barvách o rozměrech min. výšce 20 cm a délce 40 cm. Šipky označují následující cestu se změnou a místo potencionálního nebezpečí. Značky musí být umístěny na pravé straně trati, s vyjímkou pravých zatáček, kde jsou šipky umístěny po závodníkově pravé straně. Značky nesmí být umístěny výše než 1,5 m nad zemí. Jako záchytné prostředky může být použito záchranných sítí.
    Dále musí být trať vyznačena dle následujících podmínek:
    - dřevěnými nebo slalomovými tyčemi o délce 1,5 až 2 m
    - značkami dle přílohy č. I

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 Zdeněk Pól - vloženo: 18.07.2007 v 22:40:21

    Organizace - Nestává se mi to často, ale tentokrát bych podepsal každé Peťanovo slovo. Radku, do diskuze o rozdělování peněz ze startovného nebo peněz od sponzorů se klidně pouštět můžeš, ale upřímně, nikomu jinému, než pořadateli poháru a lokálnímu pořadateli do toho nic není. Neznám obsah smlouvy mezi nimi a nevím, jestli je tam vůbec zmínka o způsobu vytyčení trati, ale i kdyby nebyla, na některé věci snad stačí obyčejný selský rozum, ne? Na Božáku jsem nebyl, ale mám pocit, že tohle platí obecně...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Carlos - vloženo: 18.07.2007 v 22:30:17

    Ok pokud teda se dobrej jezdec pozna podle toho jak si hleda zkratky ,tak se hlavne slusnej clovek pozna podle toho ,ze si po sobe spravi to co rozsekal a pokud si myslis ,ze nam nekdo neco plati ,za to ze to mlikujem ,tak se dost pletes .A prave proto ,ze chci na zavodech i jezdit ,tak si myslim ,ze pri treninku si to pretrzeny mliko klidne po sobe navazat muzes,protoze lidi kteri by to meli po zavodnicich opravovat tam sou pouze na zavod a ne dva dny predem ,To ze o zavodech nemaj zadnou peci o to jestli je mliko v pohode a poradne piskaj ,tak to bohuzel neovlivnime ,pac sou to vetsinou dobrovolnici a delaj to za naky volny jezdeni v zime ,jo a pokud de o ty zkratky ,tak zrejme do letosniho roku byli vsichni zavodnici jezdci na nic ,protoze nejezdili zkratkama.Ale nema cenu neco resit takhle po netu ,pokud vim tak v navrhu rocenky bylo ,ze pokud mliko pretrhnes ,tak si ho navazes.To ,ze rocenka nevysla je jina vec ,a to ze si lidi predelavaj trat podle svyho ,je uz uplne o necem jinem.Peace

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Radek / etbikez.com - vloženo: 18.07.2007 v 21:42:26

    To bychom se mohli pouštět do diskuze, kam to startovné, které závodník platí, jde a z čeho má tedy lokální pořadatel platit zavazovače mlíka po líných riderech.

    technická: ten kód na opsání proti spamu je zbytečně dlouhej

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Petr Bureš - Redakce MTBS - vloženo: 18.07.2007 v 21:01:25

    Kompetence - Jen takova poznamka k tomu co kdo muze a ma delat. Jezdec plati startovne a je na zavode od toho aby jezdil. Pokud se mu stane ze pretrhne mliko, neni jeho povinnosti ho opravit,a zalezi na jeho dobre vuli, od toho je organizator. Stejne tak neni v kompetenci jezdce jakkoliv modifikovat a mlikovat trat. Pouzivat jako argument, ze vsichni vedi kudy jezdit, protoze je to 10 let stejny a proto preci neni potreba to znacit je naprosta zhuverilost. Zavodnik neni na zavodech od toho aby jezdil jak je naucenej, ale aby nasel zpusob jak jet co nejrychleji. Kdyz chcete jezdit po vyjetejch cestach tak můžete jit do bikeparku, ale na MČR je to o něčem jiném. Podle mě se prave podle tech zkratek pozna, kdo je dobrej zavodnik a kdo jenom slepej kopirovac drazky. PEACE :-)

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 Carlos - vloženo: 18.07.2007 v 19:52:18

    Jeste par poznamek k mlikovani .Mlikovali sme to ve trech lidech uplne stejne ,jako posledni 3 roky a nikdy nebyl problem s tim ,ze by bylo mliko jenom na jedny strane ,nejvetsi problemy delaji jezdci kteri protrhnou mliko a pak ho ani nenavazou.V patek sem celou trat prosel s mlikem a vsechno sem opravil a potrhany mlika sem znovu navazal,bohuzel asi za dve hodiny bylo vsechno stejne porvany a lidi si jezdi kudy chteji a tim myslim i pretloukani koliku atd.Po dvou jizdach ,kdy sem porad zastavoval a navazoval a zatloukal koliky .ktery byli dalsi jizdu zase zatluceny jinde sem to vzdal a sel jezdit s tim ,ze kazdy snad vi kudy ma jezdit celej spodek je uz dost dlouho stejnej ,aby to vsichni vedeli.Az do letosniho roku nebyl problem s tim ,ze by nekdo vyjizdel naky zkratky.Takze pristi rok to holt bude vymlikovany z obou stran a jestli nekoho chytnu ,jak to predelava tah mu nakopu prdel .

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 darkson - vloženo: 18.07.2007 v 13:45:14

    MX - hehe, koukám že spor o zkratku MX je trochu "neverending story" :-)

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 mahony - vloženo: 18.07.2007 v 13:37:20

    Adam je bů(c)h a Henďa taky! pevňáky jsou strašná vražda. kluci maj vyklepaný kule a moc dětí mít nebudou .) eMTý jezdí pro diváky a až přestane dělat cukrbliky na buchtičky kolem trati, tak zrychlí .) paní Bohdana jezdí jak jezdí, ale do toho lesíka dole zajet mohla, jezdeckej orgasmus o tři sekundy delší není k zahození .) třetí Henďovu jízdu jsem neviděl, poblil jsem se ze slunce a z pískačů, kteří pískali jen proto, že si chtěli vyzkoušet jestli jim funguje píšťalka. kdo našel moje černý brejle ať mi je dá. pár obrázků tady

    http://gooool.eu/

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 KUbajsz - vloženo: 18.07.2007 v 11:51:24

    MX - marathon ? - hehe, hendo, myslím že petan myslel mx jako marathon :) motocrossem by to byla blba sranda :)

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 Henďa - vloženo: 18.07.2007 v 11:18:14

    No tak nevím jestli bude mít Maňas radost z nynějšího věnování se kategorii HT:-) šlo napsat třeba jen..."i na pevňákách se tam jelo":-))))
    Jinak nevim jestli bude Bohdana jezdit MX??? To asi spise XC??? (a tady je asi taky nejakej uklep preklep "v jenom s nových úseků")
    Jinak díky za prima report a mužem se těšit na fotečky.
    krásný den všm kolistum

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 SPYKE - vloženo: 18.07.2007 v 08:29:50

    Pěkný článek a smutný obrázek o "péči" svazu a spol. o prestižní podnik... Trať byla super, škoda těch chyb (značení, zkratky aj.). Už se těším na Peťanovu fotogalerku :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744