Olympijský vítěz z Londýna Jaroslav Kulhavý se po svém příletu z Ria podělil o první dojmy...
Po příletu z testovacího olympijského závodu v Rio de Janeiru obklopili Jaroslava Kulhavého novináři. Představil totiž svůj tým lidí, se kterým se bude na Rio připravovat. Vedle trenéra Viktora Zapletala je to manažer Zdeněk Löffelman, k úspěšné obhajobě Járovi dále mají dopomoci i biochemik Emil Bolek a jako poradkyně celého týmu Kateřina Neumannová.
Nás ale nejvíc zajímalo Rio. Jaké bylo, Járo?
Utavil jsem se hned první den. Přijel jsem tam po sezoně, ne zrovna dobře připravený a udělal jsem tu chybu, že jsem tam hned vlítnul do prvního tréninku a v těch 40 stupních začal de facto závodit, což mi do dalších dnů trošku uřízlo nohy. Bylo to fakt náročné. Příští rok během OH by tam snad mělo být o něco chladněji, ale je tam hodně suchý vzduch a je to znát.
Jaká je trať? Podle reakcí se líbila většině.
Je zajímavá a na oko atraktivní. Jen z 10-15 procent přírodní podle mého odhadu. Myslím, že divákům se to bude hodně líbit, nám závodníkům docela také, je to taková hravá trať. Člověk si to užije, i když to na druhou stranu postrádá tu přírodu, podstatu horských kol. Ale olympiáda už taková je a ten sport se vyvíjí.
Je už ve ve finální podobě, nebo se bude měnit na základě vašich připomínek?
Mělo by to tak být, mluvil jsem tam i s lidmi z UCI a těm se to před závodem zdálo rychlé a zvažovali, že tam dají někde trávník místo rychlé cesty, ale myslím, že při závodě pochopili, že to není vůbec jednoduché. Podle pravidel tam může být maximálně 10 procent změněných, ale podle mého už se tam moc upravovat nebude. Možná leda první rockgarden, kde se to zúží na jednoho závodníka a kde se to po startu ucpávalo. Když tam jede skupina deseti lidí a jeden chybuje, tak ti za ním samozřejmě stojí.
Testovací závod se jel jen šest okruhů...
Vítěz to jel asi hodinu dvacet, takže určitě tam bude okruh navíc a pojede se přes hodinu a půl. Já sám jsem jel pouze polovinu. Ta první kola řeknou člověku nejvíc, pak to probíhá většinou normálně. V prvním kole tam někdo právě na tom zúžení spadl, takže mě odpojil, ale bylo to jen pět vteřin, což jsem si v klidu dojel. Ještě do druhého kola jsem jel na první pozici, ale o chvíli později už jsem si zpomalil a jel volněji. Pak už jsem si tam tak popojížděl a díval se na určité sekce, jak to kdo jezdí.
Třeba na to, jak si to hoši dávali ve spurtu do cíle?
Schurter s Marottem byli hodně odskočení. Jejich cílový spurt byl hodně podobný tomu, co jsem svedl já s Ninem v Londýně. Bylo to zajímavý a myslím, že přínosný. Třeba se mi to bude příští rok hodit. Samozřejmě jsem neukončil závod proto, abych se podíval, jak Schurter bude spurtovat; jsou to blbosti, detaily, ale může se to hodit.
Máte nabraná data?
Snímali jsme to klasicky na Garmina 520 v různých úrovních, vozil jsem ještě kameru Garmin Virb XE. Ty rychlé okruhy jsem si dal několikrát, takže to jen hodíme do počítače a budu to mít posbíraný. Budu díky tomu moct maximalizovat ten efekt na trati.
Bude trať do olympijského závodu uzavřená?
Mělo by to tak být, leda snad, že by tam byly na jaře ještě naplánované oficiální tréninky, jako to bylo v Londýně. Ale v Riu asi těžko někdo ohlídá, aby tam nikdo nejel. V Londýně bych tomu věřil, tady moc ne.
Do Ria jste nejeli jen kvůli trati a závodu, co ubytování? Hotel jako v Londýně nebo OH vesnice?
Bydleli jsme teď v hotelu, který byl blízko od trati, nějakých 17 kilometrů. Dojížděli jsme tam na kole přes ne zrovna bezpečnou čtvrť, což asi nebude ideální. Těch 17 kilometrů z hotelu autem je při té šílené dopravě možné jet i přes hodinu. Nakonec to tedy vypadá, že zvolíme olympijskou vesnici. Bude to asi nejbezpečnější a díky zvláštním 'olympijským pruhům' na silnicích se tam i lépe dostaneme.
Tam jste se byli podívat?
Ne, tam jsme nebyli, protože ta doprava byla vážně hrozná. Když jsme byli v centru, kam jsme jeli autem hodinu a půl, tak zpátky jsme se vraceli tři hodiny. Místo OH vesnice jsme se jeli podívat na pláž, abychom alespoň něco viděli, protože příští rok na to nebude čas. I tím, že je po sezoně, tak jsme si Rio užili i jako turisti. Příští rok už tam člověk pojede vysloveně závodit a nebude se tam nijak rozhlížet.
Jak bude vypadat tvoje příští sezona?
Ta sezona nebude kompletní, ale určitě to neznamená, že bych jel první závod až na mistrák světa. Na jaře silnice, ladíme s týmem, že Cape Epic tentokrát nepojedu, místo toho se snažíme udělat silniční program, nebo jinou alternativu, která poslouží k tréninku a půjdu do té sezony připravený.
Vše se bude podřizovat olympijskému závodu?
Nechci být otrokem olympijského závodu, aby mě šest měsíců budil ze snů. Jsou tam v sezoně i další závody. Olympiáda je prostě jeden den, člověk se může ráno blbě probudit a ten závod vyjít nemusí. I tak to beru. Nechci se k tomu upínat, že nic jiného než zlato a medaile neexistuje. Celá ta sezona nemusí být dobrá a o medaili vůbec jet nemusím. Samozřejmě chci udělat maximum pro co nejlepší výsledek.
Foto: Michal Červený a Rio2016
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Trefil s to přesně :)
odpověz na tento komentářodpověď na terny — #1 Líp bych to nenapsala :D Je úsměvné, jaká se na Jardu přilapila sestava.
odpověz na tento komentářTo je tedy skupinka. Jak to tak sleduju, čtu si od dění v cyklistice, tak opravdu není nikdo, kdo je profesionál a o našeho olympijského šampiona se kvalitně postará? Nejdříve Kulhavému padá řetěz, což je "skvělé" mechanické zajištění. Potom Kulhavý na MS objede pár set metrů a zabalí. Teprve po MS zjistí, že má zlomené žebro. A teď na obhlídce v Riu jede půlku závodu aby sledoval soupeře kudy jezdí:-) A místo aby se jel podívat kde bude v lympijské vesnici bydlet a jak to tam vypadá, když tam bude bydlet, jedou raději na pláž, "aby něco viděli", protože na OH nebude čas něco vidět :-)A to jsme si tenhle zájezd amatérů asi platili my:-( tak to jsou turisté nebo profesionálové? Do toho trenér Zapletal, který, jak to sleduju, netrénuje už snad jen kolovou. A navrch poradkyně Kateřina Neumannová:-) A manažer Loffelmann, který v nedávném článku na iDnes machruje, že má čtyři auta, z toho jedno placaté a rychlé a kterého ze Specialized nevyhodili, ač se zasloužil o neskutečný nárůst obratu asi o 35%. takového génia by nevyhodila žádná firma! No, snad to tomu Jardovi i s tím jeho srandovním okolím vyjde. Držím palce.
- na tento komentář reaguje 1234567890 — #2
- na tento komentář reaguje rotik — #8
odpověz na tento komentář