Kanadská firma, zabývající se výrobou převodníků a rozšiřovacích modulů pro kazety, ukázala jako první, jak bude vypadat v blízké budoucnosti zadní kazeta...
Dva největší rivalové na poli řadících komponentů spolu v posledních letech svádějí souboj na poli jednopřevodníkových systémů. Zatímco Sram chystá revoluci, v rámci které plánuje naprostou eliminaci předních dvojpřevodníků a další posílení rozsahu převodů nad rámec stávajících 1x11, Shimano jde stále tak trochu "veřejnoprávní" cestou, v rámci které drží kompatibilitu jak kazet, tak vícepřevodníků a z toho vycházejících omezení.
Jenže sériové kompromisy si doslova říkají o tuning, a tak jsme se v nedávné minulosti mohli setkat hned s několika firmami, díky kterým jste si mohli své desítkové a v poslední době i jedenáctkové kazety Shimano vylepšit, resp. rozšířit jejich rozsah.
OneUp včera představilo brutálně největší upgrade stávající verze jedenáctkové kazety Shimano XT, který spočívá v sadě čtyř pastorků, které nahrazují/doplňují sériovou kazetu. Současně s nimi je nabízeno také prodloužené vodítko přehazovačky, které má zvládnout tak obrovský rozsah.
Nově poskládaná kazeta nabízí rozsah pastorků úctyhodných 10-50 zubů. Dosaženo je toho odstraněním pěti nejmenších pastorků, které jsou nahrazeny čtveřicí 10-12-15-18 plus je pak z druhé strany přidán největší padesátizubový žralok. Výsledkem je tato megakombinace : 10-12-15-18-21-24-28-32-37-42-50.
OneUp dokáže upravit vaši Shimano kazetu i bez přidání největšího pastorku, a to buď 10-12-14-17-19-21-24-27-31-35-40, nebo 10-12-14-17-19-21-24-28-32-37-42. Alternativou pak může být ještě kompromisní varianta 10-12-15-18-21-24-27-31-35-40-45, nebo verze s ponecháním jedenáctky jako nejmenšího pastorku.
Výsledkem tohoto tuningu je 50% navýšení rozsahu převodů oproti sériově dodávané kazetě Shimano XT 11-40z. Bikeři tak budou moci využít zejména lehčí stoupací převod současně s těžším "rychloběžným" převodem, u kterého se předpokládá použití 34 zubového převodníku osazeného na klikách.
Cena kompletního rozšiřovacího kitu 10-50 včetně vodítka přehazovačky vychází na cca 5000,- Kč, což sice není úplně málo, ale na druhou stranu v porovnání se Sramem stále ušetříte spoustu peněz.
Foto: OneUp
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Přátelé zítra je den D, v rámci kterého zjistíte, že jste doteď nevěděli vůbec nic o tom co potřebujete, protože němečtí inženýři spolu s americkými testridery vám v budoucích letech budou vymývat hlavy tak důkladně, že už si sotva pár pamětníků vzpomene na 22/32/44, a devítirychlostní kazety s řeťězama co vydržely opravdu skoro všechno.
odpověz na tento komentář. . .nóóó, tak tomu říkám převrat...tak přidáme pár zoubků a způsobíme revoluci...
. . .Připomíná mně to Receptář, jak pán do konve udělal méně děr s výsledkem "Kropáček kropí, šetří vodu, funguje to"
odpověz na tento komentářJe pozoruhodné, že bikeři takový drahý spotřební materiál (který po pár km v terénu pro opotřebení vyhodí) jako jsou kazety E´thirteen, tato bastl sada nebo megarange kazety Sram vůbec kupují a nevadí jim, že náklady na kilometr jízdy na kole se potom blíží nákladům na kilometr jízdy středně loženého nákladního vlaku :-).
odpověz na tento komentářVidím, že kluci z OneUp se nepolepšili a opět místo systémového řešení představili bastl sadu :-).
odpověz na tento komentářZcela totožné převody /s doporučovaným 34 zubovým převodníkem/ jako s loňskou novinkou - kazetou e*thirteen 9-44 a 30 zubovým převodníkem. Cena e*thirteen kazety necelých 8 tis. - stejné jako 5 tis. za tuto přestavbu + originál XT kazeta.
odpověz na tento komentářCo jsem pochopil, tak je k tomu potřeba dokoupit ještě ořech, který zvládne 10ti zub. A na druhou stranu, při kombinaci 11-46 není potřeba dokupovat nic ani vodítko přehazovačky. Dostupnější variantou asi bude to až Shimano začne dělat plánovanou 11-45.
odpověz na tento komentář