Ridley uvádí dostupnější Falcn

V rámci podzimu Ridley uvede několik zajímavých novinek a tou první je cenově dostupnější lehká aero silnička Falcn...

Autor: Petr Bureš
Foto: Ridley
Ridley uvádí dostupnější Falcn

Rok poté, co Ridley představilo světu silniční model Falcn RS, následuje uvedení modelu Falcn. Toto výkonné silniční kolo sdílí stejné nejdůležitější vlastnosti a jízdní komfort jako Falcn RS. Falcn ale navíc nabízí bezkonkurenční poměr ceny a kvality, díky čemuž je špičkový výkon dostupnější než kdykoli předtím.

Falcn staví na odkazu Noaha, nejrychlejšího aero závodního kolaod Ridley, a Helium, lehkého skvostu v nabídce značky. Výsledkem je kolo "aero-to-weight", které nedělá žádné kompromisy mezi aerodynamikou a hmotností.

Falcn navazuje samozřejmě také na úspěch Falcn RS. Ridley již nenutí jezdce k výběru mezi aerodynamickou nebo lehkou silničkou, ale místo toho kombinuje to nejlepší z obou světů.

Aerodynamika

Závodní geometrie a 34milimetrová světlost plášťů u Falcnu jsou totožné s těmi u Falcnu RS a zůstal zde také aerodynamický profil vidlice i hlavové trubky. Zadní stavba pak nabízí univerzální UDH zadní patku.

Výsledkem tvarování rámu je hladší proudění vzduchu podél spodní rámové trubky bez zbytečného zpomalení kola. Zároveň je zde menší odpor vzduchu v oblasti za vidlicí a hlavovou trubkou. UDH je nový standard ve světě cyklistiky, je kompatibilní se všemi moderními pohony a současně chrání před poškozením přehazovačky.

Geometrie

Vývojáři Ridley navrhli geometrii Falcnu se zaměřením na rychlost, stabilitu a odezvu. Délka hlavové trubky je zde kratší než u modelů Noah Fast nebo Helium SLX, což poskytuje jezdci agresivnější jízdní pozici. Středové složení je zde umístěno níže, aby umožnilo jízdu se širšími plášti, které pro změnu zajišťují lepší kontrolu, ale také komfort pro jezdce.

Falcn se odlišuje použitím klasické kulaté sedlovky, na rozdíl od sedlovky ve tvaru D u Falcnu RS. Kromě tvaru sedlovky se ale liší také jiným složením karbonu, ze kterého je rám postaven. Mimochodem, RS ve Falcnu RS znamená Racing Sport a používá karbonový rám řady Elite, zatímco Falcn používá karbon Essential. Přesto rám Falcnu stále váží pouhých 990 gramů.

Díky udržení hmotnosti pod jedním kilogramem zůstává Falcn velmi konkurenceschopným závodním strojem. Ridley dosahuje tohoto lehkého designu pomocí použití tenkých profilů trubek a rozložení, které se zaměřuje na snížení hmotnosti. Výsledkem je stejný zážitek z jízdy jako Falcn RS v dostupnější verzi. Co se týče poměru ceny a kvality, Falcn si stojí velmi dobře.

Nabídka specifikací

Falcn je k dispozici prostřednictvím jeho tradičního online konfigurátoru, což znamená, že si můžete sami zvolit design a barvy rámu a postavit si kolo zcela podle svých preferencí. Můžete si vybrat mezi několika sadami pohonu a navolit konkrétní řídítka, zapletená kola, sedlo, či pláště a další. Falcn je k dispozici v pěti velikostech od XS po XL, což zajišťuje, že si vybere ideální velikost doslova každý jezdec.

Slogan Falcnu RS zůstává stejný i pro pro Falcn: "Leť k vítězství!" Toto je odkaz na "ptačí" jméno, protože sokolové (falcons) jsou známí svou neuvěřitelnou silou, rychlostí a hbitostí, stejně jako Falcn.

Cenovky nového Flcn modelu startují na 86 900 Kč za model postavený na mechanickém Shimanu 105 a končí na 173 900 Kč za nejvyšší dostupnou výbavu se Sramem Force AXS.

Víse informací o dostupnostech a cenách jednotlivých specifikací zjistíte na webu českého zastoupení www.zookee.cz.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Ridley uvádí dostupnější Falcn
  2. Fotogalerie
Přečteno - 5142x Tagy: ridley my2025
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsYamaha představila nové platformy elektropohonů
    Yamaha představila nové platformy elektropohonů
  2. TechnikaFotogalerie: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS
    Fotogalerie: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS
  3. TechnikaFotogalerie: Author 2025
    Fotogalerie: Author 2025
  4. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  5. Tech newsAuthor 2025 - co nového?
    Author 2025 - co nového?
  6. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 fishingtested - vloženo: 19.12.2024 v 05:49:54

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 donutcupid - vloženo: 18.10.2024 v 03:35:53

    Je skvělé vidět Ridleyho, jak nabízí vysoce výkonné kolo, které kombinuje aerodynamické a lehké vlastnosti za dostupnější cenu. Díky přizpůsobitelným specifikacím a konkurenceschopným cenám je to fantastická volba pro cyklisty, kteří hledají špičkový výkon.

    basketball stars

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 North Boy - vloženo: 27.09.2024 v 09:13:53

    oprava: "Stejně tak i citování hmotnosti rámu jakoby by redakcí zvážen..."

    (mm nešlo by umožnit editaci již odklepnutého komentáře?)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 North Boy - vloženo: 27.09.2024 v 09:11:04

    Zajímalo by mne, zda by neměly být podobné texty označeny jako inzertní sdělení. Tohle kolo jste zřejmě ještě ani neviděli naživo ale celý text je napsán tak, jakoby v něm odraženy osobní zkušenosti redakce. Stejně tak i citování hmotnosti rámu jakoby byla převážen místo informace, že jde o uváděnou hmotnost výrobcem (o kterých vím s jistotou že jich většina lže a ve skutčnosti rámy váží o 100-150g víc. Ano tento koeficient si přidávám dnes už u každé stavby, aby mi její cílená hmotnost vyšla jak měla). Ted' se neptám na to co říká zákon, jde mi o jakousi novinářskou etiku.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744