Samurajským mečem proti defektům - Sahmurai Sword

Mimořádně zajímavá pomůcka se dostává na náš trh - Sahmurai Sword, aneb "samurajský meč" ukrytý v řídítkách, který vám pomůže vyřešit defekt bezdušáku...

Autor: Jan Němec
Foto: Sahmurai
Samurajským mečem proti defektům - Sahmurai Sword


Sahmurai S.W.O.R.D je produkt, který vyvinul bývalý závodník a několikanásobný vítěz Cape Epic Stefan Sahm a vyrábí se v Jihoafrické republice. Jedná se o velmi chytré, jednoduché a především rychlé řešení na opravu defektu bezdušových plášťů. Řešení, které vám v krátké době nejen umožní pokračovat v závodě, ale zároveň vám “zachrání” bezdušový plášť, který byste jinak museli vyhodit, nebo dále používat pouze s duší. Sahmurai S.W.O.R.D. se skládá z “meče”, bodce a knotu a tyto díly bezpečně a efektně uschováte ve vašich řídítkách místo standardních koncovek/špuntů.

Knot si připravíte do “meče” a spolu s bodcem jej dáte do řidítek, kde oba díly dokonale drží díky rozpěrnému systému. V momentě, kdy potřebujete Sahmurai použít, máte ho ihned po ruce, nepotřebujete žádné další nářadí, pouze pumpičku nebo bombičku pro nafouknutí.

 

Systém knotů je v Jihoafrické republice hojně využíván již velmi dlouho, tamní charakter terénu totiž vyžaduje používání téměř výhradně bezdušových plášťů a různé typy opravných knotů se tam staly velmi oblíbeným způsobem, jak pláště rychlým a levným způsobem opravit. Stefan Sahm, trojnásobný vítěz Cape Epic, pracoval na vývoji téměř tři roky a vytvořil tak produkt, který je unikátní právě svou jednoduchostí a bezpečným způsobem uschování uvnitř řídítek. Sahm k tomu řekl „Dlouho jsem si lámal hlavu s tím, jak tyto ostré předměty bezpečně převážet na kole. Dříve jsem je přidělával páskou na různých místech rámu nebo jsem je prostě vozil v zadní kapse dresu. Velmi často se však na knot dostalo tolik prachu a nečistoty, že ztratil svou lepivost. A to nemluvím o nebezpečí v případě, když máte bodce v zadní kapse.“ Sám Sahm je schopen plášť pomocí Sahmuraie opravit za 20 s! Je perfekcionistou, má rád jednoduchost a maximální funkčnost, a tak vznikl Sahmurai S.W.O.R.D.

V posledních ročnících tak můžeme vidět víc a víc týmů, které tento systém používají. Samozřejmostí je kompletní tým Bulls, jehož byl Stefan Sahm dlouholetým členem, ale Sahmurai používá například i tým Topeak Ergon s Kristianem Hynkem. A právě díky němu a jeho distribuční firmě Future Cycling se Sahmurai dostává i na náš trh. „Od loňského Cape Epic vozíme Sahmurai neustále a již několikrát nám zachránil závod či minimalizoval časovou ztrátu při opravě defektu. S Vincentem Durandem, soigneurem (fyzioterapeutem) týmu Bulls a spoluautorem Sahmuraie jsme se tedy dohodli na zastoupení jejich produktu na našem a slovenském trhu. Bude to zřejmě vyžadovat určitou osvětu, ale věřím, že tomu bikeři u nás přijdou na chuť,“ říká Kristian Hynek.

Další velmi důležitou věcí je, že montáž bodců či jakýchkoliv ostrých předmětů na rám kola apod. není dle regulí UCI povolena, což je dalším benefitem řešení Sahmuraie, nehledě na to, že ho nikdy nezapomenete.

Pokud vás Sahmurai zaujal a zvažujete ho jako last-minute vánoční dárek, seženete ho zatím zaručeně na nově vznikajícím eshopu Future Cycling (omluvte prosím zatím jeho nekompletnost) – www.fcimport.cz nebo u těchto obchodníků: Future Cycling Bike & Coffee, LBS Sport, Bikeclinic, Bicyclecafé, Bike Notoric a XCR Svorada.

Síť obchodníků se dále rozrůstá..

 

Sahmurai S.W.O.R.D. pasuje do řídítek o vnitřním průměru 18-21mm a stojí 799,- Kč. V základní sadě obsahuje „meč“, bodec a sadu 5 knotů. Další knoty lze zakoupit zvlášť.

 

Přečteno - 67968x Tagy: servis bezdušáky
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyJak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
    Jak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
  2. ServisArmin Landgraf novým CEO ve Specialized
    Armin Landgraf novým CEO ve Specialized
  3. ServisKona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
    Kona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
  4. ServisDT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
    DT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
  5. OstatníBritská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
    Britská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
  6. DoplňkyVyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté
    Vyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 saddam - vloženo: 26.03.2017 v 14:06:28

    odpověď na jury — #1 Když zrekapituluju svoje zatím dva nebo tři defekty s bezdušema, které jsem musel řešit v terénu (dávat duši), tak jsem vždycky věděl, že je problém, ještě když byl plášť bezpečně zapadlý v patkách, jen jsem s tím nemohl nic dělat a koukal jsem jak se mlíko nechytá. Mít u sebe knot, úplně v klidu bych měl čas ho použít. Ono je taky důležité mít TLR profil ráfků, kde patky plášťe drží i bez tlaku (a to někdy tak, že hodně).

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 jury - vloženo: 21.12.2016 v 21:09:41

    Tento článek je pěkná reklama, sám vozím podobnou věc v autě, už jsem si taky "stihl" opravit defekt na kole od auta a dofoukat, byla to spíš náhoda, že jsem si všiml, že pneumatika je poloprázdná. Ale u bezdušového pláště na kole a nechytnete defekt hned na začátku, neucpe vám tu díru mléko a utrhne se patka pláště, vzduch je pryč co by dup. Není šance nafouknout, možno bombička by to dala, ale na závodech nevím. Trochu adrenalin

    1. na tento komentář reaguje saddam — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744