Shurter nasazuje vyšší kalibr! V La Bresse se představí na 29" Sparku

Vše nasvědčuje tomu, že Nino Schurter přezbrojuje, SP v La Bresse pojede na novém modelu Scott Spark 29"...

Autor: Jan Němec
Shurter nasazuje vyšší kalibr! V La Bresse se představí na 29" Sparku

Mistr svého oboru. Nino Schurter umí nejen skvěle sprintovat a sázet whipíky v závodech, ale dokonale tajemně představuje nové modely kol... Ještě minulý týden skrytě - neskrytě zahrál vynikající představení na novém modelu hardtailu Scott Scale jeho oblíbené velikosti 650b nebo chcete-li 27 palců. Jaké to bylo překvapení, když včera a dnes se v depu "ledabyle" povaloval ve stejném designu celoodpružený Scott Spark, ovšem ve velikosti devětadvacet palců! Vše nasvědčuje tomu, že 173 centimetry vysoký Švýcar přezbrojí na větší kalibr.

Nový Scott Spart Nino Schurtera
V depu byl nový Scott Spark většinou bez kol... ale k večeru už se objevil v celé kráse

 

 

Fotograf Michal Červený jej zachytil i v tréninku, kdy nového Sparka testoval v technických pasážích náročně trati v La Bresse. Dokonce volil i dvojí obutí, nejdříve na "svých" galuskách Dugast a potom na nových kolech DT Swiss s plášti. Začerněnými Schwalbe pochopitelně. Že by snad obava z procvaknutí? Už několikrát se stalo, že ho defekt připravil o triumf. Nutno též vypíchnout, že i Nino, zřejmě v reakci na Absalonovo technické zlepšení, v tréninku testoval teleskopickou sedlovku Rock Shox Reverb.

Bravurně naplánováno. Kdy jindy se vytasit s takovým modelem než na nejtechničtější trati na okruhu SP. Otázkou je, zdali Nino závod na tomto kole opravdu absolvuje. Švýcarský tým totiž mlčí. O nových kolech se bavit nehodlá. Je to pochopitelné. Scott totiž plánuje velké představení modelů za tři týdny v Lenzerheide. 

Nino Schurter na novém Scottu Spark
Nino Schurter na novém Scottu Spark

Hlavním rysem nového Sparku je změna umístění tlumiče. Ten se přestěhoval ze spodku rámové trubky k trubce sedlové, co nejblíže k masívnímu středu. Nový tlumič DT Swiss R414 je navíc uchycen obráceně, než je běžné, tedy pístem nahoru. Logické, nejtěžší část tlumiče je dole. Švýcaři se tak zjevně snaží dostat těžiště kola co nejníže.

Podle dostupných "zpráv" by měl nový Spark mít i položenější hlavu, což by jednoznačně potvrzovalo nastupující trend, že celoodpružené modely XCO se přibližují enduru. 

 Foto: Michal Červený

Přečteno - 14669x Tagy: scott nino schurter
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníPrávě vyšel 3. díl seriálu N1NO Beyond
    Právě vyšel 3. díl seriálu N1NO Beyond
  2. Světový pohárSchurter bere vítězství číslo 36, Ferrand-Prévot potvrdila dominanci
    Schurter bere vítězství číslo 36, Ferrand-Prévot potvrdila dominanci
  3. OstatníNino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů
    Nino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů
  4. ZávodyFotogalerie: Světový pohár XCO #3 - Nové Město na Moravě
    Fotogalerie: Světový pohár XCO #3 - Nové Město na Moravě
  5. Olympijské hryŠvýcaři oznámili výběr pro olympijské hry
    Švýcaři oznámili výběr pro olympijské hry
  6. ZávodyFotogalerie: Světový pohár XCO #1 - Mairipora
    Fotogalerie: Světový pohár XCO #1 - Mairipora

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 Magua - vloženo: 29.05.2016 v 19:26:11

    odpověď na marco — #3 To rozhodně ne! I komentátoři říkali, že to je zřejmě jeho první závod na 29"

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 marco - vloženo: 29.05.2016 v 15:54:18

    Nakonec jsem měl dojem, že jel na 27,5"

    1. na tento komentář reaguje Magua — #4
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 MS - vloženo: 28.05.2016 v 19:29:48

    Konecne uz mi ho bylo lito.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 MS - vloženo: 28.05.2016 v 19:29:47

    Konecne uz mi ho bylo lito.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744