Sram uvádí nové brzdy Guide Ultimate

Americký koncern Sram vyslyšel hlasy mnoha zákazníků a připravil odlehčenou verzi kotoučových brzd Guide...

Autor: Petr Bureš
Sram uvádí nové brzdy Guide Ultimate

Loňským představením modelu Guide reagoval Sram nejenom na některé své mírně řečeno problematické modely, ale také na potřeby enduro jezdců mít superúčinné odolné brzdy, které by se nezalekly dlouhých sjezdů, ale současně nekomplikovaly život v táhlých stoupáních.

Proto vznikl čtyřpístkový brzdový systém, který tak vlastně navázal na svého sjezdového předchůdce podobné koncepce s názvem Code.

Nyní Sram přichází s inovovanou verzí modelu Guide, jejímž hlavním cílem je redukovat hmotnost a vylepšit brzdný účinek. K tomu má pomoci nově koncipovaný kotouč a použití titanu a karbonu.

Novinka s názvem Guide Ultimate dostala spoustu "neviditelných" vylepšení, které se týkají především upraveného uložení brzdových pístků i brzdových destiček. Díky tomu dochází k lepšímu odvětrání brzdových destiček, což ve výsledku znamená, že se brzdy o zhruba 20°C méně zahřívají.

Velkou změnou si prošly také kotouče. Ty po vzoru svých XC kolegů dostaly hliníkové unašeče, které jednak eliminují zahřívání nábojů, jednak pomáhají redukovat hmotnost. K dispozici budou ve třech průměrech, to jest 140/160/180 mm s hmotnostmi 86/102/125g.

Jelikož se jedná o model Ultimate, nesmíme zapomenout na karbonové brzdové páčky a titanové šroubky, které najdeme hned na několika místech brzd. Výrobce uvádí, že hmotnost přední brzdy včetně kotouče je u tohoto provedení 360g.

Brzdy by se na trhu měly objevit během několika měsíců ve dvou barevných variantách - stříbrné a černé v ceně odpovídající 300 euro za brzdu a 80 euro za kotouč.

Foto: Sram

Přečteno - 11271x Tagy: servis sram brzdy
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Crussis 2025
    Fotogalerie: Crussis 2025
  2. Tech newsCrussis 2025 - nová síla jménem Race
    Crussis 2025 - nová síla jménem Race
  3. Tech newsSram přechází do útoku gravelovou 1x13 RED AXS XPLR sadou
    Sram přechází do útoku gravelovou 1x13 RED AXS XPLR sadou
  4. DoplňkyHmotnost nebo elektrika - XTR vs. GX
    Hmotnost nebo elektrika - XTR vs. GX
  5. Tech newsRock Shox Flight Attendant Trail - chytré odpružení expanduje
    Rock Shox Flight Attendant Trail - chytré odpružení expanduje
  6. DoplňkyJak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
    Jak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #8 leszczynski - vloženo: 04.04.2015 v 10:10:31

    odpověď na Roura — #5 Když jsem kdysi v 5.třídě ZŠ přinesl domů Vysvědčení a z Českého jazyka jsem tam měl trojku, tak se mě můj taťka výhružně zeptal: "Ty neumíš česky?!".

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #7 aston - vloženo: 03.04.2015 v 12:51:52

    odpověď na Roura — #5 Milý Rouro, opravdu si myslíš, že nějakém češtinářském fóru by se lidi bavili o tom, jaké i/y se píše "kotouče prošly/i" ? To by muselo být nějaké fórum pro analfabety:-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #6 D.V. - vloženo: 03.04.2015 v 10:17:11

    Nebudu hodnotit gramatiku, ale kotouce. Pocin je to urcite peknej. Nicmene Magury MT7 jsou: o 5g lehci, o 40 EUR levnejsi, ucinkem budou minimalne srovnatelne a subjektivne se me libej vic....

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #5 Roura - vloženo: 02.04.2015 v 09:06:21

    Sice nevím nic o tématu o kterém je článek, ale musím nutně komentovat, tak napíšu kdy se píše jaké i/y.. Běžte si na češtinářský fórum chytrolíni...

    1. na tento komentář reaguje aston — #7
    2. na tento komentář reaguje leszczynski — #8
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #4 aston - vloženo: 01.04.2015 v 15:42:37

    odpověď na Giro — #3 :-) znám to:-) Ale myslím, že autor článku ví, že se po ř píše vždy "i" a ne "y". To ho zase nechci podceňovat. I když... když tu čtu ty články, tak se také držím katedry:-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #3 Giro - vloženo: 01.04.2015 v 13:53:42

    odpověď na aston — #2 To se ti bude určitě líbit .-)

    http://www.rozhlas.cz/ctenarskydenik/dila/_zprava/hodina-pravopisu-jaroslav-hasek--601410

    1. na tento komentář reaguje aston — #4
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #2 aston - vloženo: 01.04.2015 v 13:12:57

    odpověď na Nerd — #1 :-) Já to raději nebudu moc komentovat, protože mi tu někdo zase vysvětlí, že vlastně idiot jsem já, že si všímám chyb:-) Ale dvě stejné, doslova šílené hrubky v jedné větě svědčí o tom, že autor článku neví o pravopisu vůbec nic. A to se tím živí!

    1. na tento komentář reaguje Giro — #3
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #1 Nerd - vloženo: 01.04.2015 v 11:51:36

    ...Velkou změnou si prošli také kotouče. Ty po vzoru svých XC kolegů dostali hliníkové unašeče...

    Opravdu povedené. Rychle to opravte a korektor ať si dá pohlavek.

    1. na tento komentář reaguje aston — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744