TEST: Koba Trailtool AM

V dnešním testu se podíváme na jeden nevšední kousek, který vzniká po Česko-Slovensku ve Švýcarsku...

Autor: Jan Měšťák
Foto: Petr Bureš & Jan Němec
TEST: Koba Trailtool AM

Každý trochu zapálenější bajker ví o existenci značek, jako je Pivot, Santa Cruz nebo například Ibis a řadí je mezi “snové bajky”. V dnešním testu máme u nás ne tak profláknutou značku, avšak troufám si tvrdit, že do “snové” škatulky také zapadá.

Koba se v našich končinách objevila nedávno. Představena byla na loňském For Bikes ve stánku dovozce BikeBrothers. Menší představení této značky a průřez modely jste již u nás mohli zaznamenat.

Koba 2020 - znáte?

Asi nejzajímavější z nabídky jsou pro mě rámy s označením Trailtool. Ty je možno sestavit přesně dle daných preferencí jezdce. Prahne-li člověk po trailovém kole, sáhne po 135mm zadní stavbě se 140mm vidlicí, ze kterého lze ale jednoduše díky zvýšení předního zdvihu udělat plnohodnotný all-mountain. Pro endurové nadšence je v nabídce rám se 150 mm zadního zdvihu, který lze kombinovat se 160 mm nebo až 170 mm vidlicí. Oba rámy nesou stejný název Trailtool a jejich označení pak dle zaměření nese adekvátní přívlastek AM nebo ND.

Do testu se nám dostala trailová verze Trailtool AM, která byla postavena již konkrétnímu vodiči disponujícímu podobnou výškou jako v případě mé maličkosti. Ta činí 175 centimetrů a je tedy adekvátní eMkové velikosti.

Základ této střely tvoří karbonový rám včetně zadní stavby. Ta, jak už bylo výše zmíněno, disponuje 135 mm zdvihu a pracuje na čtyřčepovém zavěšení. Rám je určen především pro 29 palcová kola a nepočítá se zde ani s osazením přesmykače. Na rámu mě nadchla jeho uhlazenost a čistota vzhledu. Žádné přehnané barvičky z kolekce Crussis, ale čistě jen matná černá barva doplňující černý nápis Koba. Vzhled kola pak jeho majitel podpořil barevně zářivými ochrannými samolepkami na všech inkriminovaných místech.

Čistotě vzhledu dále nahrává i vnitřkem vedená kabeláž. Ta zmizí hned u hlavového složení do útrob rámu, aby světlo světa spatřila na kratičký moment takřka pod středem kola a následně vplula do zadní stavby, která je vypustí těsně před svým daným cílem.

Karbonem se na rámu tedy alespoň opticky vůbec nešetřilo. Především u středového složení je ho tolik, aby budil rám velkou důvěru, co se týče tuhosti ve všech směrech. Váhově se přitom drží proklatě nízko. Ale o tom až za chvíli. Nejprve se na rám podíváme řečí čísel. Celková délka kola se zastavila na 1201 mm, z toho řetězovka 435 mm. Reach potom dává slušných 450 mm a stack 610 mm. Vidlice je položená pod úhlem 66,5° a sedlovka koresponduje 75,5°.

Přečteno - 28892x Tagy: testy koba
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS
    Fotogalerie: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS
  2. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  3. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  4. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  5. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  6. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Halleer - vloženo: 28.08.2020 v 22:38:48

    Tak jsem se kouknul na cenovku a nezlobte se na mě kolo, ačkoliv asi není úplnej shit, ale začíná s cenovkou na 230 000 tak nemůže a teď sorry noname bike konkurovat vyjmenovanejm snovejm bikům ani náhodou.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744